تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری شرم ابراهیم حاتمی‌کیا جهت توقیف «گزارش یک جشن»

ابراهیم حاتمی‌کیا با بیان اینکه خود را سرباز نظام می‌داند، گفت: شرمم می‌آید و خجالت می‌کشم که جلوی پخش فیلم «گزارش یک‌ جشن» را گرفتند و افتخار نمی‌کنم که در جمه

شرم ابراهیم حاتمی‌کیا جهت توقیف «گزارش یک جشن»

شرم ابراهیم حاتمی کیا جهت توقیف «گزارش یک جشن»

عبارات مهم : نمایش

ابراهیم حاتمی کیا با بیان اینکه خود را سرباز نظام می داند، گفت: شرمم می آید و خجالت می کشم که جلوی پخش فیلم «گزارش یک جشن» را گرفتند و افتخار نمی کنم که در جمهوری اسلامی فیلمی ساخته ام که اکران نشده هست.

به گزارش ایسنا، شامگاه دوشنبه، ۱۶ بهمن ماه فیلم «به وقت شام» در سینمای رسانه ها به نمایش درآمد و حاتمی کیا از در برابر خبرنگاران از فیلم خود قاطعانه دفاع کرد و از آرزوی اکران خود جهت نمایش این فیلم در خاورمیانه گفت.

او در ابتدای نشست پرسش و پاسخ فیلم خود که با حضور جمع زیادی همراه بود، گفت: سال ۶۵ بود که نخستین فیلمم یعنی «هویت» را ساختم که مصادف بود با عملیات کربلای ۵. آن وقت همه به عملیات رفته بودند و من باید در پایتخت کشور عزیزمان ایران می ماندم جهت تکمیل فیلم. همان وقت هم خیلی تلاش می کردم گمنام کار کنم و الان می خواهم بگویم فیلم به وقت شام را یک سرباز ساخته است و من خود را سرباز نظام می دانم.

شرم ابراهیم حاتمی‌کیا جهت توقیف «گزارش یک جشن»

او با اشاره به این که می داند در این نشست زیاد پرسش های سیاسی پرسیده می شود، افزود: من را سربازی بدانید که ۳۱ سال است مانده ام و همچنان دلم به احوال آن دوران می تپد.

محمد خزاعی، تهیه کننده فیلم هم در ابتدای نشست خاطرنشان کرد: ما فیلم را به خانواده های مدافعان حرم تقدیم کرده ایم و امیدواریم ادای دین باشد و از ما بپذیرند.

ابراهیم حاتمی‌کیا با بیان اینکه خود را سرباز نظام می‌داند، گفت: شرمم می‌آید و خجالت می‌کشم که جلوی پخش فیلم «گزارش یک‌ جشن» را گرفتند و افتخار نمی‌کنم که در جمه

کارگردان به وقت شام در این نشست در پاسخ به پرسشی راجع به اوضاع پخش فیلم توقیف شده است اش یعنی گزارش یک مراسم خوش حالی و اینکه آیا هنوز سر حرف هایش در آن فیلم هست، گفت: تا اطلاع ثانوی همچنان حاتمی کیا هستم و دلم می خواهد فیلمم پخش شود چون دچار یک سوءتفاهم شده است هست. خجالت می کشم از اینکه آیا جلوی پخش فیلمی مثل گزارش یک مراسم خوش حالی را گرفته اند و از این بابت افتخار نمی کنم که در جمهوری اسلامی فیلمی دارم که پخش نشده هست. البته این اتفاق به آقای شمقدری مربوط نبود، چون عده ای فشار آوردند که این فیلم نمایش داده نشود.

او سپس راجع به ساخت فیلم به وقت شام و جلوه های خاص اش که شبیه بازی کامپیوتری است و اینکه آیا بهتر نبود جهت امنیت، گروه را به خارج از کشور عزیزمان ایران نمی برد و فیلمش را در کشور عزیزمان ایران می ساخت، گفت: این استطاعت سینمای ماست و افتخار می کنم یک دلار خرج فیلم در خارج از کشور عزیزمان ایران نکردم . اگر شما بازی کامپیوتری زیاد می بینید، من آن را درک نمی کنم چون نمی بینم ولی با وجود طعنه های شما هم حاضر بودم این فیلم ایرانی ساخته شود.

وی راجع به این ادعا که داعشی های فیلمش باورپذیر نبودند، بیان کرد: یک روز کل گروه را جمع کردم و خواستم فیلم هایی که داعشی ها ساختد را ببینند و حتی اجبار کردم به خاص سر بریدن ها را ببینند. واقعیت این است که جریان داعش به شدت اگزجره هست. من بین داعش زندگی نکرده ام ولی تا جایی که ممکن بود جهت بهتر تصویر کردن تلاش کردم و به خاص سخت ترین موقعیت ایجاد لحظه ای جهت برقراری دیالوگ بین ایرانی و داعش بود.

شرم ابراهیم حاتمی‌کیا جهت توقیف «گزارش یک جشن»

حاتمی کیا هم چنین راجع به تشابه فیلمش با بعضی آثار هالیوودی گفت: نمی دانم آیا واژه هالیوود را به کار می برید ولی من اصرار داشتم فیلم داستان گویی بسازم؛ هر چند در نهایت نظر مردم مهم است.

این فیلمساز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مظلومیت فرزند های حرم در فیلم به وقت شام خیلی زیاد شد، چون جز دو ایرانی سرباز ایرانی دیگری دیده نشد و آیا معذوریتی در این باره داشته هست، اظهار کرد: در این باره خیلی معذوریت داشتم . در حالی که من با آن احوال زندگی کردم ولی به دلایلی که علاقه ندارم اینجا توضیح دهم، مصلحت دیدم کلی تر به عنوان بپردازم.

ابراهیم حاتمی‌کیا با بیان اینکه خود را سرباز نظام می‌داند، گفت: شرمم می‌آید و خجالت می‌کشم که جلوی پخش فیلم «گزارش یک‌ جشن» را گرفتند و افتخار نمی‌کنم که در جمه

حاتمی کیا در بخشی دیگر از این نشست با تاکید بر اینکه بعضی جملات و ظرافت ها دقیقا همان چیزی بود که می خواسته در فیلم مطرح کند، راجع به نظر یکی از خبرنگاران که گفت داعشی ها را خنگ نشان داده هست، بیان کرد: من این را قبول ندارم ولی اگر یک تصویر از خودت با داعش نشان دهی من این فیلم را به شما تقدیم می کنم یا اسمم را چیزی می گذارم که بخواهید.

او افزود: در مقاله ای خوانده ام که داعشی ها در رفتارشان به نوعی رویکرد پست مدرن دچار هستند و این رفتارها در فیلم هایشان هم دیده می شود. من نخستین فیلم را ساختم و ان شاءالله که بقیه بیایند، بسازند و آن طور که شما می خواهید، باشد.

شرم ابراهیم حاتمی‌کیا جهت توقیف «گزارش یک جشن»

وی در ادامه در پاسخ به اینکه با توجه به شکست داعش فکر می کند این فیلم با هزینه ای که داشته چه واکنشی در دنیا می تواند داشته باشد و مخاطب آن چه کشورهایی هستند و آیا جهت نمایش در جشنواره های خارجی عرضه می شود، گفت: این داعش الان فقط زمین را از دست داده و به سمت لیبی می رود؛ وگرنه حضور دارد و به این راحتی از بین نمی رود و به نوع دیگری بروز می کند. البته من دلم می خواست فیلم هر چه سریعتر آماده شود و با وجود پیش تولید طولانی که باید می داشت، می خواستم امسال آماده شود. به همین علت این فیلم با ۲۴۰۰ پلان فقط چهار ماه پیش تولید داشت و تصورم از وجود داعش به خاص روزی که به مجلس حمله شد، این بود که باید به تفکرات آن ها نزدیک شد.

او اضافه کرد: آرزویم این است که این فیلم در خاورمیانه نمایش داده شود؛ هر چند خیلی از آن ها با با ما دچار سوءتفاهم هستند.من با جشنواره دشمن نیستم ولی آنجایی که می بینم جوان ها درگیر می شوند و بعد می سوزند و خاکستر میشوند، با جشنواره مسأله پیدا می کنم.

حاتمی کیا همچنین در پاسخ به اینکه آیا قهرمان فیلم هایش را باور نمی کند و فکر نمی کند علت آن بروز مسئله در بیان روایت هایش باشد که حرف ها گل درشت زده می شود، با تاکید بر اینکه این بیانات از سوی یک جمع مطرح نشود، گفت: من با خیلی از جوان ها ارتباط دارم و حرف آن ها را می دانم. ولی الان پرسش این است که نظام چهل سال است جلو می رود و همه سر جایشان هستند و فقط من سر جایم نیستم. شما از من انتظار دارید پرچم را اوج نگه دارم ولی همه آن را زمین می زنند. انتظار دارید من هیچ چیزی نگویم؟ این فیلم من هست. قسم خوردم به مقدساتی که به آن باور دارم که باید فیلمی راجع به این فرزند های مظلوم (مدافعان حرم) بسازم.

او با اشاره به دیدارش با سردار سلیمانی گفت: به حاج قاسم گفتم آیا نمی گذارید ما برویم آنجا فیلم بسازیم؟ به من می گویند آیا سوریه نمی روی فیلم بسازی؟ به من طعنه زدند در همین جشنواره. اُف به این زبان هایی که طعنه هایشان از سر دلسوزی نیست. من هم ایمان این ها را دارم ولی محدودیت هایی است که من بابتش مجبور شدم یک پلان چهار ثانیه ای از حرم حضرت زینب نشان دهم. الان فیلم من را مسخره کنید ولی فراموش نکنیم که داعش یک بار تا دم منزل هایمان آمد و ما جهت ساخت این فیلم هر چه در چله داشتیم رها کردیم.

او راجع به میزان خشونت در فیلمش نیز گفت، این صحنه ها برایش سخت بوده ولی چاره ای هم نداشته و اصرار دارد که زیر ۱۳ ساله ها این فیلم را تماشا نکنند.

حاتمی کیا همچنین راجع به پیشنهادی که جهت ساخت فیلمی از اتفاق سانچی گرفته هست، گفت: در این باره درخواستی مطرح شد که من سورپرایز شدم و باید ببینیم در آینده چه پیش می آید.

در بخش دیگری از این نشست، محمد خزاعی هم راجع به تولید فیلم به وقت شام با اشاره به رقم بودجه ای که پیش از این از سوی مدیر شرکت اوج اعلام شده است بود، بیان کرد: ابتدا طبق برنامه ریزی باید فیلم را سال ۹۸ به جشنواره می رساندیم، ولی بعد خواستیم با کار گروهی و جهادی کار را تمام کنیم. مشکل های زیادی هم داشتیم و امکانات نداشتیم و جهت یک هواپیما ۲۰ جلسه گذاشتیم و فقط هم دو روز آن را در اختیار داشتیم.

او افزود: به هیچ وجه نهادهای مربوط جهت هواپیما امکانات مورد نیاز را در اختیار نمی گذاشتند و هنگامی که هم تأمین شد، جهت دو روز کامل نبود. در آخر مجبور شدیم با ارتش مذاکره کنیم که امکانات بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه فیلمهای زیادی با بودجه های سنگین تولید شده است و نمایش عمومی داخلی و خارجی نتیجه را نشان می دهد، ادامه داد: بخش بین الملل فیلم در حال آماده سازی جهت نمایش آن در کشورهای خارجی است.

همچنین هادی حجازی فر که در روزهای اخیر یک اظهارنظر او راجع به اینکه از بازی خود در این فیلم راضی نیست، انتشار یافته بود، گفت: من واضح می گویم که به شدت از ایفای این نقش می ترسیدم؛ آن هم از اینکه به فیلم حاتمی کیا ضربه بزنم. ما تایم زیادی نداشتیم و روز دوم آقای حاتمی کیا از من خواست به او اعتماد گفتم که بعد از آن دیگر وحشت من هم برطرف شد. ولی تیتر زدند که من از بازی خودم راضی نیستم؛ در صورتی که بازی در این فیلم و همکاری با حاتمی کیا یکی از آرزوهای من بود و عجیب است که خودم را در این فیلم دوست دارم.

در این نشست بعضی دیگر از عوامل فیلم هم حاضر بودند که پرسش خاصی از آن ها مطرح نشد و زیاد سوالات از کارگردان پرسیده شد.

واژه های کلیدی: نمایش | ایرانی | جشنواره | جشنواره | فیلم حاتمی کیا | ابراهیم حاتمی کیا | اخبار فرهنگی و هنری

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو