تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی هیچ‌ کدام از جناح‌ها از اداره کشور راضی نیستند/ باید در ساختار نظام تجدید نظر کنیم ، نماینده مجلس

یک عضو فراکسیون امید با اشاره به دیدارهای تعدادی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس با چهره‌های سیاسی کشور گفت: از مقام معظم رهبری تقاضای وقت جهت ملاقات کرده‌ایم همچنی

هیچ‌ کدام از جناح‌ها از اداره کشور راضی نیستند/ باید در ساختار نظام تجدید نظر کنیم ، نماینده مجلس

نماینده مجلس: هیچ کدام از جناح ها از اداره کشور راضی نیستند/ باید در ساختار نظام تجدید نظر کنیم

عبارات مهم : اداره

یک عضو فراکسیون امید با اشاره به دیدارهای تعدادی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس با اشخاص سیاسی کشور گفت: از مقام معظم رهبری تقاضای وقت جهت ملاقات کرده ایم همچنین قرار است دیداری با روسای قوا و شخصیت هایی که قبلا مسئولیت داشتند و در حال حاضر هیچ سمتی ندارند، داشته باشیم.

عبدالرضا هاشم زایی نماینده پایتخت کشور عزیزمان ایران و عضو فراکسیون امید در گفت و گو با اعتمادآنلاین با اشاره به علت دیدارهای نمایندگان اصلاح طلب با اشخاصی همچون ناطق نوری، رییس قوه قضاییه و دیگر اشخاص مطرح سیاسی گفت: همه نماینده ها دغدغه اداره کشور و چالش های موجود در زمینه های متفاوت را دارند. بعضا با دوستان فکر می کردیم که ما هر روز به مجلس می آییم و تا ظهر که یا طرح ها و لوایح برگشتی شورای نگهبان را اصلاح می کنیم و یا طرح های یک فوریتی و دو فوریتی را بررسی می کنیم و در این حدود ۴۰ سال به همین شکل واکنش‌ها کردیم ولی با این کار درد جامعه را هم دوا نکرده ایم.

هیچ‌ کدام از جناح‌ها از اداره کشور راضی نیستند/ باید در ساختار نظام تجدید نظر کنیم ، نماینده مجلس

وی ادامه داد: پارلمان و مجلس که باید نماینده مجلس باشند و امام فرمودند که در راس امور است لابد وظایف دیگری جهت اداره کشوردارد. اگر وضع کشور در رابطه با اقتصاد و فرهنگ و حتی دین مردم اگر درست است آیا اوضاع کشور بدهید شکل هست. با چپ و راست که در جلسات شخصی صحبت می کنیم حرفشان با حرفهایی که از پشت تریبون می زنند تفاوت دارد و از اداره کشور راضی نیستند بعد یک جا مسئله دارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: ما این دغدغه را داریم که جایگزین اینکه بیاییم کار روزمرگی مجلس را انجام دهیم و یک طرح را تصویب کنیم یا خیر که در این ۳۹ سال هم نتوانسته ایم مسئله چندانی را با آن از مردم حل کنیم آمده ایم و این پرسش را از مسئولینی که از ابتدای انقلاب بودند، سران قوا، افراد تاثیرگذار در مجلس و خارج از مجلس بپرسیم که مسئله چیست.

یک عضو فراکسیون امید با اشاره به دیدارهای تعدادی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس با چهره‌های سیاسی کشور گفت: از مقام معظم رهبری تقاضای وقت جهت ملاقات کرده‌ایم همچنی

هاشم زایی خاطرنشان کرد: باید دید مسئله چیست و سپس به دنبال حل مسئله بود. باید ابتدا دید همه افراد، مشکلی را که ما احساس می کنیم همه قبول دارند یا خیر، چون ممکن است یک شخصی مسئله را قبول نداشته باشد و اعلام کند که اینجا را به مانند بهشت اداره کردیم و مانند ساعت حرکت می کند و هیچ مشکلی ندارد. اگر مسئله دارد توجه کنیم و نهایتا به یک تحلیل برسیم که جهت اداره کشور مسئله داریم و این مسئله از کجاست.

وی در پاسخ به اینکه در این دیدارها به چه نتیجه ای رسیده اید؟ یادآور شد: بنده شخصا به این نتیجه رسیدم و اعتقاد دارم که باید در ساختار نظام تجدید نظر کنیم. در همه جای دنیا عوض کردن ساختار نظام مرسوم است و در کشور عزیزمان ایران یک بار و با یک رفراندوم عوض کردن ساختار نظام اتفاق افتاد که نخست وزیر با رییس جمهور یکی شد.

این عضو فراکسیون امید افزود: از آن رفراندوم وقت زیادی گذشته است و انقلاب در آستانه ۴۰ سالگی است و چه اشکالی دارد که ما ساختار آن را آسیب شناسی کنیم و ببینیم که ساختار نظام در کجا مسئله دارد. اگر مسئله ندارد جهت مردم توضیح دهیم که ساختار مشکلی ندارد و توضیح دهیم که آیا کشور اینگونه هست.

هیچ‌ کدام از جناح‌ها از اداره کشور راضی نیستند/ باید در ساختار نظام تجدید نظر کنیم ، نماینده مجلس

هاشم زایی اظهارداشت: در خصوص اینکه مسئله کشور چیست با شخصیت هایی که مسئولیت داشتند یا دارند صحبت کردیم مانند آقای خاتمی و آقای ناطق. دوستانی که در حال حاضر در حصر هستند اگر حصرشان تمام شود و بتوانیم با آنها ملاقات کنیم آیا که آنها نیز از مسئولین نظام بودند و بیایند مشترکات را تقویت کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا در این دیدارها به دنبال گفت و گوی ملی هم هستید؟ گفت: همینطور است و در حال حاضر در میان جناح های سیاسی موجود در مجلس مشترکات نسبت به روزهای ابتدایی مجلس زیاد کردن پیدا کرده است واگر این کار را ما در سطح ملی انجام دهیم شاید بتوانیم به خدمتی برسیم که کشور ازاین مسئله نجات پیدا کند.

یک عضو فراکسیون امید با اشاره به دیدارهای تعدادی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس با چهره‌های سیاسی کشور گفت: از مقام معظم رهبری تقاضای وقت جهت ملاقات کرده‌ایم همچنی

این نماینده مجلس افزود: ما در این دیدارها به دنبال گفت و گوی ملی هم هستیم علاوه براین به دنبال علت پرسشها کشور نیز هستیم. جهت مثال سال به سال وضع بودجه به چه شکل می شود. اکثر بودجه ای که به تصویب می رسد بودجه جاری است و آیا دولت به لحاظ هزینه بودجه جاری متورم شده است هست. بنده چندین سال مدیرعامل، رییس هیات مدیره وعضوهیات مدیره شرکت ملی مس کشور عزیزمان ایران بودم این شرکت را با حدود ۵هزار نفر تحویل دولت نهم دادیم ولی در حال حاضر ۲۰ هزار نفر کارمند دارد در حالیکه تولید این شرکت متناسب با زیاد کردن افراد شاغل در آن زیاد کردن پیدا نکرده است.

هاشم زایی خاطرنشان کرد: شهر لندن و سئول مشابه شهرتهران هستند ولی لندن با ۱۵ هزار نفر اداره می شود، سئول با ۴۰ هزار نفر و پایتخت کشور عزیزمان ایران ۹۸ هزار کارمند رسمی دارد که گفته می شود با کارمندان غیر رسمی حدود ۱۳۰ هزارنفر هستند. این عنوان یعنی اینکه بودجه شهرداری هم باید خرج هزینه های جاری شود و طرح های عمرانی تعطیل می شود.

هیچ‌ کدام از جناح‌ها از اداره کشور راضی نیستند/ باید در ساختار نظام تجدید نظر کنیم ، نماینده مجلس

این عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس تصریح کرد: متاسفانه اگر بدهید شکل پیش برویم تا دو سال دیگر احتمالا دیگر بودجه عمرانی نداریم و هرچقدر که نفت بفروشیم و مالیات بگیریم باید به صندوق های بازنشستگی بدهیم. در هر جای دنیا زمانیکه یک صندوق، کمپانی یا شرکت ورشکست می شود سازوکار خودش را دارد.

هاشم زایی در ادامه با انتقاد از گذاشتن نام های اسلامی بر روی شرکت ها و موسسات مالی و اعتباری یادآور شد: اخیرا شنیدم که بانک مرکزی بخشنامه کرده است که موسسات مالی و اعتباری اسم های مذهبی استفاده نکنند. بانک مرکزی اعلام می کند که بعضی از موسسات مالی و اعتباری مجوز نداشتند یا مجوز جاهای دیگر را داشتند ما از دولت و نظام پرسش می کنیم که اگر امروز یک شخصی تابلو بزند دکتر متخصص قلب آیا وزارت بهداشت نباید ببیند این شخص دکتر است یا خیر؟ اگر یک موسسه که توانسته هزاران میلیارد پول مردم را جمع کند ما بگوییم در کشور مجوز نداشته این بدتر از این است که مجوز داشته و سواستفاده کند.

وی در آخر در پاسخ به اینکه در ادامه دیدار با مسئولین کشور، قرار است به دیدار کدام مسئول یا شخصیت سیاسی بروید؟ تاکید کرد: از مقام معظم رهبری تقاضای وقت جهت ملاقات کرده ایم همچنین قرار است دیداری با روسای قوا و شخصیت هایی که قبلا مسئولیت داشتند و در حال حاضر هیچ سمتی ندارند، داشته باشیم.

واژه های کلیدی: اداره | ایران | سیاسی | نماینده مجلس | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو