تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری حضور نوازندگان زن روی صحنه اشکالی ندارد / وزیر ارشاد

وزیر ارشاد گفت: قطعا از نظر ما حضور نوازندگان زن روی صحنه کنسرت‌های ارکسترال اشکالی ندارد و همه جا باید با همین رویه نسبت به حضور بازیگران و صورت های معروف زن ر

حضور نوازندگان زن روی صحنه اشکالی ندارد / وزیر ارشاد

وزیر ارشاد: حضور نوازندگان زن روی صحنه اشکالی ندارد

عبارات مهم : فرهنگ

وزیر ارشاد گفت: قطعا از نظر ما حضور نوازندگان زن روی صحنه کنسرت های ارکسترال اشکالی ندارد و همه جا باید با همین رویه نسبت به حضور بازیگران و صورت های معروف زن روی صحنه اقدام کنند. در حوزه تکنوازی هم ما دستورالعمل هایی داریم که در همه جای کشور به صورت یکسان وجود دارد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) شب گذشته (دوشنبه ۲۵ دی) جهت سومین مرتبه طی روزهای اخیر در جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا کرد و این بار به تماشای اجرای ارکس تر ملی کشور عزیزمان ایران به سرپرستی فریدون شهبازیان و خوانندگی محمد معتمدی نشست و بعد از آن در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ گفت.

صالحی در پاسخ به این پرسش که «چرا وحدت رویه ای در ارشاد استان ها وجود ندارد و محدودیت های غیرقانونی در بعضی استان ها جهت ممانعت از حضور بانوان موزیسین روی صحنه وجود دارد؟» گفت: تدوین دستورالعملی که طی آن اجراهای موردنظر حوزه موسیقی در شهرهای متفاوت کشور از یک قانون تبعیت کنند؛ نیازمند بررسی و اجرایی کردن آن در مرکز هست. به هر ترتیب در این نوع موارد حتما باید رویه عمومی به عنوان معیار مورد نظر قرار گیرد و به طور طبیعی اگر اتفاقاتی خارج از این رویه انجام بگیرد نیز نباید بار دیگر اتفاق بیفتد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حالی که خبرنگاران به مسئله ممانعت از اجرای بانوان عضو ارکستر ملی اصفهان طی روزهای ۲۲ و ۲۳ دی ماه جاری اشاره کردند، عنوان کرد: حتما اگر مساله ای خلاف دستورالعمل و رویه عمومی باشد؛ مورد نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و همکاران من در وزارتخانه حتما پیگیر قضیه خواهند بود. به هر حال اجرای صحنه ای بانوان جهت بانوان همان مسیری است که در همه استان ها باید با یک رویه عمل شود. قطعا از نظر ما حضور نوازندگان زن روی صحنه کنسرت های ارکسترال اشکالی ندارد و همه جا هم باید با همین رویه نسبت به حضور بازیگران و صورت های معروف زن روی صحنه اقدام کنند. در حوزه تکنوازی هم ما دستورالعمل هایی داریم که در همه جای کشور به صورت یکسان وجود دارد.

وی در ادامه افزود: به هر ترتیب من از آقای حسینی به عنوان معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهم دستورالعمل های مربوط به اجرای زنده بانوان نوازنده در اجراهای صحنه ای شهرستان ها به صورت کاملا براق تدوین شود. ضمن اینکه همه مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها نیز براساس این دستورالعمل کار ها را انجام داده و پای این داستان باقی بمانند. به هر حال ما در این حوزه گفتگوهای زیادی نیز انجام داده ایم و امیدوارم با جدیت آقای حسینی این دستورالعمل ها به صورت واحد در تمامی استان ها اجرایی شود.

سیدعباس صالحی در پاسخ به این سئوال که «آیا محوریت بودجه جشنواره های فجر و تاکید مدیران روی مبحث درآمدزایی به وسیله گروه ها و به تبع آن کم کردن کیفیت آثار هنری ادامه پیدا خواهد کرد؟» گفت: ما در بحث اقتصاد فرهنگ و هنر به ماجرای درآمدزایی به عنوان یک عنوان کمک کننده نگاه می کنیم. اینکه بتوانیم فضای اقتصاد فرهنگ و هنر را بتوانیم با اقتصاد عجین کنیم در طولانی مدت به نفع فضای فرهنگ و هنر خواهد بود. با این نگاه بودجه جشنواره ها به عنوان بودجه پایه محسوب نشده، بلکه به عنوان بودجه مکمل مورد توجه قرار می گیرد. طبعا دراین فضا شرایط اقتصادی کشور هم تاثیر خود را دارد ولی شما مطمئن باشید تلاش دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این بوده که بتوانیم این منابع را زیاد کردن دهیم. ولی اینکه جشنواره ها صرفا بخواهند به بودجه های حمایتی و مکمل اتکا داشته باشند، بعد از مدتی به هم می ریزند و از درون فرهنگ و هنر را دچار اختلال می کنند، بنابراین به نظر می آید ما باید ترکیب این دو را در کنار هم ببینیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد مسائلی که راجع به نحوه ارتباطش با حمیدرضا نوربخش رییس سه دوره قبلی جشنواره موسیقی فجر و نحوه برگزاری و معرفی دبیر دوره بعدی این جشنواره مطرح شده، عنوان کرد: در پاسخ به پرسش شما باید بگویم که اتفاقا در این روز ها بنده دیدارهایی با آقای نوربخش داشتم و اطراف پرسشها متفاوت جشنواره موسیقی فجر باهم به گفتگو نشسته ایم. ولی راجع به نحوه برگزاری دوره بعدی جشنواره موسیقی فجر باید به این توصیه اشاره کنم که این ضرورت وجود ندارد که دبیرخانه هر جشنواره بلافاصله بعد از آخر دوره قبلی معرفی شود. ولی با توجه به اهمیت موضوع، من با آقای حسینی (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) طی روزهای گذشته جلساتی را راجع به اجرای آیین نامه ای قابل اتکا در جشنواره موسیقی فجر جهت سال های متمادی برگزار کردیم. اتفاقا بر این اساس قرار است کمیته مشترکی از استادانی که مجموعه حداکثری از حوزه موسیقی را پوشش می دهند آیین نامه جشنواره موسیقی را نهایی کنند.

وی در ادامه افزود: طی صحبت هایی که با آقای حسینی انجام گرفته به من اطلاع داده شد که کارهای اولیه مربوط به تدوین آیین نامه جشنواره موسیقی فجر انجام گرفته و ایشان در این حوزه جلسات مختلفی را با مجموعه های متفاوت برگزار کردند. به هر حال اینکه ما به سمت نهایی شدن آیین نامه جشنواره موسیقی فجر برویم به طور حتم متناسب با آیین نامه دبیر جشنواره موسیقی فجر نیز تعریف می شود تا بتواند نظر حداکثری جامعه موسیقی را پوشش دهد.

سیدعباس صالحی راجع به سه دوره گذشته جشنواره موسیقی فجر گفت: هر مجموعه ای را با شاخصه های ایجابی و بعضا انتقادهایی می توان ارزیابی کرد، ولی باتوجه به مدت حضورم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه به عنوان معاون فرهنگی و چه در سمت فعلی من شاهد اجرایی شدن چند اتفاق بودم که می توان روی آن حساب کرد. به عنوان نمونه ورود «جایزه باربد» در جریان فضای موسیقی توانست فرصتی را جهت داوری محصولات هر سال موسیقی به وجود آورد و به اعتقاد من مسیر رو به جلویی هست. از سوی دیگر اینکه جشنواره موسیقی فجر در این سال ها رفته رفته به جشنواره جشنواره های موسیقی تبدیل می شود و اینکه بتوانیم معیار پیشروی یک ساله تولید موسیقی در کشور را در معرض داوری قرار دهیم اتفاقات مثبتی است که می توانیم راجع به این جشنواره به آن ها اشاره کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: طبیعتا در حوزه معیارهای جشنواره ای همواره حرف و حدیث های همیشگی وجود دارد، ولی اینکه در یک فرآیند جشنواره ای تمام تولیدات موسیقایی در فرآیندی قابل داوری قرار بگیرد، اتفاق خوبی در جشنواره های موسیقی فجر سال های اخیر بود که همانگونه که گفتم تحت عنوان «جایزه باربد» به جامعه موسیقی و مخاطبان معرفی شد. ما در حوزه موسیقی نواحی نیز شاهد اتفاقات خوبی در جشنواره موسیقی فجر بوده ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راجع به در حاشیه قرار گرفتن کنسرت های گروه های کوچک ولی فعال و با کیفیت حوزه موسیقی نواحی و موسیقی اصیل ایرانی در جریان برگزاری جشنواره موسیقی فجر گفت: جشنواره هیچ وقت فرمایشی برگزار نمی شود. اتفاقا ما در این مجال باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که موسیقی های ارزشمندی چون موسیقی نواحی و موسیقی اصیل ایرانی هم تراز با مخاطبان موسیقی پاپ مسیر رو به جلویی داشته باشد.

ما باید هم در تولید و هم در شنیده شدن چنین آثار بسیار ارزشمندی تلاش کنیم. ما باید شنیدن موسیقی ایرانی و موسیقی اقوام زیاد عادت کنیم و بعد از آن برویم و جهت این گونه های ارزشمند هزینه کنیم، همان گونه که جهت موسیقی پاپ هزینه هایی را در سبد مصرف و ذائقه متقبل می شویم. بنده اعتقاد دارم با ۱۰ روز اتفاق خاصی نمی افتد. ما بر این باوریم باید در طول سال اتفاقات ارزنده شکل بگیرد.

حضور نوازندگان زن روی صحنه اشکالی ندارد / وزیر ارشاد

واژه های کلیدی: فرهنگ | اسلامی | موسیقی | جشنواره | جشنواره | وزیر ارشاد | اخبار فرهنگی و هنری

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو