تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی آیا فیلسوف بهارستان، نامزد ۱۴۰۰ است؟

در همین مجلس دهم، کسانی بودند با ایشان مشورت کردند و دنبال آن بودند که حرکاتی ساختارشکنانه انجام دهند؛ ولی ایشان آرام و بدون اینکه کسی متوجه شود با مشورت، با گف

آیا فیلسوف بهارستان، نامزد 1400 است؟

آیا فیلسوف بهارستان، نامزد ۱۴۰۰ است؟

عبارات مهم : سیاسی

آیا فیلسوف بهارستان، نامزد ۱۴۰۰ است؟/ کوهکن:لاریجانی بی گدار به آب نمی زند/لاریجانی اصولگراست حتی اگر تاکتیک هایش مورد پسند راستگرایان نباشد/ پشت پرده سکوت مطلق لاریجانی در مورد جلسات محرمانه سران سه قوه

در همین مجلس دهم، کسانی بودند با ایشان مشورت کردند و دنبال آن بودند که حرکاتی ساختارشکنانه انجام دهند؛ ولی ایشان آرام و بدون اینکه کسی متوجه شود با مشورت، با گفتگو آن دسته از افراد را متقاعد کرد که به آن سمت و سو حرکت نکنند.

به گرارش نامه نیوز ؛علی لاریجانی این روزها زیاد از گذشته سوژه تحلیل های سیاسی رسانه ها و تحلیل گران سیاسی هر یک از جناح های کشور، قرار می گیرد. مدیر مجلسی که که یک بار هم در انتخابات ریاست جمهوری بخت خود را آزموده هست؛ ولی از آن زمان، سال های طولانی می گذرد؛ شرایط کشور دچار عوض کردن و تحولاتی شده است هست؛ آرایش نیروهای سیاسی و طیف های جناحی، دچار تحولاتی بسیار شده است اند. از طرفی خود لاریجانی نیز، پخته تر از گذشته است.در کنار همه آنچه که گفته شد،

آیا فیلسوف بهارستان، نامزد ۱۴۰۰ است؟

کارنامه عملکرد وی در مجلس نیز جهت هر دو جناح سیاسی قابل قبول هست. بعد آیا بار دیگر بخت خود را جهت تکیه زدن بر صندلی ریاست قوه مجریه، محک نزد؟ تا سال ۱۴۰۰ راه بسیاری در پیش است ولی نمی توان از حالا، احتمالات را نادیده گرفت و یا به آن روزها فکر نکرد.

محسن کوهکن،نماینده مجلس شورای اسلامی به نامه نیوز، گفت: آشنایی بنده از ایشان در حوزه مدیریت بازمی گردد به دوره چهارم مجلس شورای اسلامی که ایشان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد شدند؛ در اواسط دولت اول و دوم مرحوم آیت الله هاشمی بود. آن وقت هنگامی که با دوستان و همکاران خود صحبت می کردیم و اعتقاد بودیم وزیری که سخن ما را به خوبی می فهمد و تشابهات فکری داریم با وی، ایشان هستند.

در همین مجلس دهم، کسانی بودند با ایشان مشورت کردند و دنبال آن بودند که حرکاتی ساختارشکنانه انجام دهند؛ ولی ایشان آرام و بدون اینکه کسی متوجه شود با مشورت، با گف

وی در ادامه افزود: ایشان قبل از وزارت ارشاد، سپاه بودند و عملکردشان مشخص هست. بعد از وزارت ارشاد، ایشان راهی صدا و سیما شدند. در اوج غربت نیروهایی که بعد از دوم خرداد ۷۶، با گیوتین از مسئولیت های متفاوت عزل شدند و از پست ها و سمت ها کنار گذاشته شدند و [دولت وقت اعتقاد بود] که باید همه خبر دوم خرداد را دریافت کنند؛ خبر دوم خرداد ۷۶ هم این بود که صدر تا ذیل، هرکس که سر کار بود بایستی برکنار شوند؛ ایشان تعداد قابل توجهی از نیروهای انقلابی و حزب اللهی را تا آنجا که جا داشت، از وجودشان در صدا و سیما استفاده کرد. یادمان نمی رود در آن دوران چه هجمه هایی که به ایشان نمی شد.

کوهکن خاطرنشان کرد: بعد از آن ایشان به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی گزینش شدند. در آن دوره، هر چندوقت یک بار مدیران مسئول رسانه ها و بعضی از اشخاص سیاسی از جناح های متفاوت را دعوت می کرد و در نشستی دوستانه، اُمهات سیاست های کلان نظام را به بحث و گفتگو می گذاشتند و به نوعی تعاملی میان این افراد صورت می گرفت. که بنده به شخصه قبل و بعد از دوره تصدی ایشان، چنین حرکتی را سراغ ندارم.

وی در خصوص ارزیابی عملکرد ریاست آقای لاریجانی بر قوه مقننه، اظهار داشت: در همان دوره مجلس هشتم بارها به دوستان گفته بودم که اگر آقای حدادعادل به جای آقای لاریجانی بر صندلی ریاست مجلس تکیه زده بودند، شاید همین مشی آقای لاریجانی را عمل می کرد . جهت کسانی که در نظام مسئولیت دارند، بسیار مهم است که نگاه آنها به نظام اسلامی چگونه است؟ اعتقاد هستند به این واقعیت که نظام اسلامی و اسلام به عنوان ایدئولوژی مهم نظام، قدرت همه پرسشها را دارد و نباید دچار نوعی خودباختگی و رعبی در برابر ادعاها و مکاتب دیگر بشویم؛ بایستی سر را اوج بگیریم. جهت من مهم است که تبعیت مدیر یک قوه از مقام معظم رهبری تا چه اندازه است.

آیا فیلسوف بهارستان، نامزد ۱۴۰۰ است؟

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در ادامه گفت: یک مدیر قوه اگر خدایی نکرده از این جایگاه، تبعیت نکند؛ بودنش را مشروع نمی دانم. اعتقاد دارم دستوراتش هم مطاع نیست. ایشان در جلسات هیأت رئیسه مجلس هشتم، همواره مسیری را ترسیم می کردند که بایستی پشت جایگاه رفیع ولی فقیه حرکت کرد. البته ایشان دیدگاهی هم داشتند که غلط نیست؛ ایشان اعتقاد بودند بنا به تشخیص خود در این مسیر حرکت می کنیم، هرکجای این مسیر که ولایت فقیه اشتباه تشخیض داد و تذکر داد، باید بپذیریم.

کوهکن اظهار داشت: ایشان از جلسات سران قوا تعاریفی می کردند و بخشی از اتفاقات و تصمیم های آن جلسه را در جلسه اعضای هیأت رئیسه مجلس که داشتیم، بازگو می کردند. مدتی ایشان در این زمینه صحبتی نمی کردند؛ از ایشان پرسش پرسیدم: آقای لاریجانی از جلسه روسای سه قوه چه خبر؟ ایشان در پاسخ، خنده های خاص خودشان را کردند. باز اصرار کردم تا ببینم علت سکوت ایشان چیست؛ گفتند: مقام معظم رهبری بیان مطالبی که در جلسات سران سه قوه مطرح می شود و گفتن آن موجب شدت یافتن اختلاف شود را، حرام دانسته اند؛ لذا حرمت جهت آن قائل بودند. واقعاً هم پایبند به این مسئله بود؛ ولی همان زمان، از مدیر قوه دیگری در خصوص مسئله ای پرسشی کردند در پاسخ گفت: شکایت برادر را به برادر بکنم؟ که جهت ما بسیار تعجب آور بود.

در همین مجلس دهم، کسانی بودند با ایشان مشورت کردند و دنبال آن بودند که حرکاتی ساختارشکنانه انجام دهند؛ ولی ایشان آرام و بدون اینکه کسی متوجه شود با مشورت، با گف

وی در ادامه گفت: در ماجرایی که جهت دانشگاه آزاد اسلامی پیش آمد؛ به ناحق ایشان را به عنوان سردمدار آن ماجرا مطرح کردند و حتی علیه ایشان شعارهایی داده شد. من شاهد و ناظر بودم که ایشان در جلسه هیأت رئیسه مطرح کردند که دون شأن مجلس است که در قانون اسم بیاورد و ورود به این ماجرا پیدا کند و تلاش کردند تا مجلس به این حیطه وارد نشود؛ ولی مجلس توجهی نکرد به این ماجرا.

وی تأکید کرد: آقای لاریجانی را اصول گرایی می دانم که استراتژی اش، ولایی و اصول گرایی هست. ولی امکان دارد در تاکتیک ها، مواردی را گزینش کند که دوستان اصول گرا نپذیرند؛ اشکالی هم ندارد. در همین مجلس دهم، کسانی بودند با ایشان مشورت کردند و دنبال آن بودند که حرکاتی ساختارشکنانه انجام دهند؛ ولی ایشان آرام و بدون اینکه کسی متوجه شود با مشورت، با گفتگو آن دسته از افراد را متقاعد کرد که به آن سمت و سو حرکت نکنند.

آیا فیلسوف بهارستان، نامزد ۱۴۰۰ است؟

کوهکن در ادامه افزود: من در طول مجلس هشتم، نهم و دهم، شاهد بودم که آقای لاریجانی هیچگاه نمی خواهند راهی را برود که مجلس درگیر با قوه مجریه یا قوه قضائیه بشود. آقای لاریجانی عمده وقت خود را صرف این شناسایی پرسشها عمده کشور می کنند و تلاش می کنند تا مجلس جهت حل آن ها، وقت بگذارد. باید بپذیریم که هرکس سکان قوه مقننه و مجلس را بر عهده گرفت، وظیفه اولیه اش این است که راه تعامل با سایر قوا را دنبال کند.

کوهکن در آخر در خصوص عزم علی لاریجانی جهت تشکیل حزب و شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: آقای لاریجانی دو دوره و نیم ریاست مجلس و پیش از آن دبیر شورای عالی امنیت ملی را در کارنامه دارند.

ایشان فردی پخته است و در امر تشکیل حزب و یا حضور در انتخابات ریاست جمهوری قطعاً بیگدار به آب نخواهد زد. در ارتباط با این دو موضع، یکی دوبار که مستقیم و یا غیرمستقیم از ایشان پرسش پرسیده ام و یا خواسته ام از لابلای صحبت های ایشان پی ببرم که چنین قصدی دارند یا خیر؛ پاسخی قطعی نیافتم که ایشان جهت ورود به صحنه انتخابات ریاست جمهوری قصدی داشته باشند و یا دنبال تشکیل یک حزب باشند. ایشان اگر بخواهند حزبی را تشکیل دهند و بعضی که به ایشان نزدیک تر هستند پیشنهاد همکاری و همراهی خواهند داد، هنگامی که از آن افراد هم پرسش کردم، آنها هم چنین نظری نداشتند.

واژه های کلیدی: سیاسی | اسلامی | لاریجانی | ریاست مجلس | علی لاریجانی | مجلس شورای اسلامی | دانشگاه آزاد اسلامی | انتخابات ریاست جمهوری

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو