تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاست خارجی می‌توانم قطعا بگویم توافق هسته‌ای چیزی نبود که من می‌خواستم/ بعضی سیاست‌های عص

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان ساعتی قبل در نشست پرسش و پاسخ در کنفرانس گفت و گوهای مدیترانه حاضر و به پرسش های متنوع راجع به فعالیت های منطقه ای ایران، آزم

می‌توانم قطعا بگویم توافق هسته‌ای چیزی نبود که من می‌خواستم/ بعضی سیاست‌های عص

ظریف: می توانم قطعا بگویم توافق هسته ای چیزی نبود که من می خواستم/ بعضی سیاست های عصبی و بدون مبنا جهت دنیا خطرناک است

عبارات مهم : ایران

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان ساعتی قبل در نشست پرسش و پاسخ در کنفرانس گفت و گوهای مدیترانه حاضر و به پرسش های متنوع راجع به فعالیت های منطقه ای ایران، آزمایش های موشکی، فرجام برجام در سایه سیاست های دولت دونالد ترامپ و نگاه افکار عمومی به توافق هسته ای پاسخ داد.

به گزارش اعتمادآنلاین، وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران سخنان خود را اینگونه شروع کرد : بسم الله الرحمن الرحیم، بگذارید اینگونه شروع کنم که این جمله ای که ما مسلمانان هر روز بارها تکرار می کنیم، به این معنی است که خدایی که بعضی به نام او دست به کشتار می زنند، بخشاینده و مهربان است و ما این را همواره به خودمان یادآوری می کنیم که این خدایی است که ما با آن روبروییم.

می‌توانم قطعا بگویم توافق هسته‌ای چیزی نبود که من می‌خواستم/ بعضی سیاست‌های عص

تهدیدهایی که ما در منطقه با آن مواجه هستیم فقط ترساندن علیه کشور عزیزمان ایران یا ترساندن علیه عربستان سعودی نیستند

وی در ادامه افزود: من بر روی بحث و تحولات خلیج فارس تمرکز می کنم، تا پیچیدگی های زیادی به بحث اضافه نکنم. بعضی در منطقه به پرسشها به صورت بازی با مجموع صفر نگاه می کنند و به دنبال تامین امنیت، به قیمت امنیت دیگران هستند. آنها همواره گزینش های غلطی دارند. بگذارید به چند دهه قبل برگردم، آنها از صدام حمایت کردند و تلاش کردند که کشور عزیزمان ایران را از منطقه از بین بردن کنند. آنها از طالبان حمایت کردند. ما را به جایی رساندندکه اکنون هستیم.

ما اعتقاد داریم که همه باید در کنار هم در این منطقه زندگی کنیم. من فکر می کنم باید به جای اینکه گذشته نگر باشیم به آینده نگاه کنیم. تهدیدهایی که ما در منطقه با آن مواجه هستیم فقط ترساندن علیه کشور عزیزمان ایران یا ترساندن علیه عربستان سعودی یا عراق و سوریه نیستند، تهدیدهایی علیه همه ما هستند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان ساعتی قبل در نشست پرسش و پاسخ در کنفرانس گفت و گوهای مدیترانه حاضر و به پرسش های متنوع راجع به فعالیت های منطقه ای ایران، آزم

همه باید با هم همکاری کنند

وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران در ادامه خاطرنشان کرد: می توانیم به ریشه های این تهدیدها نگاه کنیم، بعضی ریشه های داخلی، مانند فقدان مشارکت، فقدان امید هستند و بعضی ریشه های خارجی دارند آنگونه که بعضی از ما (کشورهای منطقه ما) جهت امنیت خودشان چشم به خارج دارند، امید دارند امنیت را از خارج خریداری کنند به جای اینکه از درون به امنیت دست پیدا کنند. این تهدیدها هر چه باشند، تهدیدی علیه همه ما هستند و ما باید جهت دست یافتن به فرمولی از طریق همکاری با یکدیگر جهت حل آنها دست پیدا کنیم.

تهران به دنبال جلوگیری از تنش های منطقه ای است

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: ما در کشور عزیزمان ایران پیشنهاد گفتگوی منطقه ای جهت مقابله با این تهدیدها را داده ایم. ما می خواهیم بر روی منطقه همسایه خودمان یعنی خلیج فارس تمرکز کنیم که محل بسیاری از نزاع های دهه های اخیر بوده، اگر بخواهیم جنگ کشور عزیزمان ایران و عراق را حساب کنیم، دست کم دو دهه است محل جنگ محسوب می شود. از طریق این پیشنهاد ما می خواهیم پویش های منطقه ای را عوض کردن بدهیم و به یک بحث و گفتگو تبدیل کنیم تا از شرایطی مانند حمله عراق به کویت و تنش های کنونی میان قطر و عربستان و اختلاف نظرهای جاری میان کشور عزیزمان ایران و عربستان پیشگیری کنیم.

می‌توانم قطعا بگویم توافق هسته‌ای چیزی نبود که من می‌خواستم/ بعضی سیاست‌های عص

برجام عالی ترین توافقی است که در گذشته می توانستیم به دست آوریم و عالی ترین توافقی که در آینده ممکن بود به دست آید

محمد جواد ظریف، در مورد آینده برجام و توافق هسته ای گفت:ما به استثنای بعضی تازه واردها، هیچ اختلاف نظر و شکافی در میان آنان که در مورد توافق هسته ای گفتگو کردند نمی بینیم. آنها بخشی از مذاکرات نبودند و بعضی نظرات متفاوت دارند.درست بر اساس همان مفهوم اصولی که من در مورد امنیت خلیج فارس گفتم، این توافق زمانی حاصل شده است که همه ما درک کردیم که همه نمی توانند هر چیزی را که می خواهند به دست بیاورند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان ساعتی قبل در نشست پرسش و پاسخ در کنفرانس گفت و گوهای مدیترانه حاضر و به پرسش های متنوع راجع به فعالیت های منطقه ای ایران، آزم

می توانم قطعا بگویم که این توافق چیزی نبود که من می خواستم، می توانم قطعا بگویم این توافق چیزی نبود که جان کری بخواهد، در عین حال دقیقا آن چیزی هم نبود که بقیه شرکت کنندگان در مذاکرات می خواستند. ولی این در واقع قشنگی توافق هست، این دقیقا چیزی نیست که ما می خواستیم، بلکه چیزی بود که توانایی دستیابی به آن را داشتیم. حالا بعضی از افرادی که در مذاکرات همکاری نداشتند، فکر می کنند که می توانند بیایند و با استفاده از یک طراحی معجزه وار، وارد شوند و نتیجه خیلی بهتر بگیرند.

ما چنین افرادی را در کشور خودمان داریم و چنین افرادی را اکنون در واشنگتن می بینیم، کسانی که فکر می کنند اگر خودشان مذاکره می کردند نتیجه خیلی بهتری جهت ایالات متحده آمریکا کسب می کردند. من می توانم به شما قول بدهم، برجام عالی ترین توافقی است که می شد به دست آورد، عالی ترین توافقی که در گذشته می توان به دست آورد و عالی ترین توافقی که در آیند ممکن بود به دست آید.

می‌توانم قطعا بگویم توافق هسته‌ای چیزی نبود که من می‌خواستم/ بعضی سیاست‌های عص

برجام یک تعادل است

وی خاطر نشان کرد: هنگامی که همه ما درک کردیم که روابط بین الملل، بر محور یافتن نوعی تعادل میان داد و ستد هست، آن وقت می توانیم بفهمیم که باید دنبال دستیابی به یک ساز و کار قابل اجرا باشیم.ایالات متحده آمریکا در سال های اولیه قرن بیست یکم دنبال گزینه غنی ساز صفر جهت کشور عزیزمان ایران بود. بعضی از افرادی که همین الآن رسمی یا غیر رسمی به دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مشاوره می دهند، در آن دوران در برنامه ریزی جهت آن نشانه همکاری داشتند. آنها از هر توافقی جلوگیری می کردند. در آن دوران کشور عزیزمان ایران کمتر از ۲۰۰ سانتریفیوژ داشت، در آن دوران یک توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران روی حدود ۱۰۰۰ سانتریفیوژ ممکن بود. ولی ایالات متحده آمریکا نتیجه صد در صدی می خواست، نشانه آنها صفر سانتریفیوژ بود. نتیجه این بود که سال ۲۰۱۳ هنگامی که دوباره مذاکرات از سر گرفته شد کشور عزیزمان ایران ۲۰ هزار سانتریفیوژ داشت.

قطعا طی این مدت ما هم ضررهایی دادیم، ما از رشد اقتصادی ۷ درصدی به افول اقتصادی منهای ۷ درصدی رسیدیم.وقتی که هر دو طرف دنبال رسیدن به یک گزینه با حاصل جمع صفر بودند، هر دو شکست می خورند. اینگونه نیست که یکی ببرد و دیگری ببازد، هر دو می بازند و تفاوت نتیجه در میزان باخت دو طرف است.

بعد از اینکه همه ما به این نتیجه رسیدیم که در حال از دست دادن هستیم، نتیجه گرفتیم که باید میان داد و ستد، یک تعادل ایجاد کنیم، برجام همین هست، برجام یک تعادل هست. این چیزی نیست که ما می خواهیم، چیزی نیست که آمریکا می خواهد، چیزی نیست که اروپایی ها می خواهند، ولی چیزی است که همه ما می توانستیم به آن برسیم.به گمان من هر چه سریعتر دولت کنونی آمریکا بتواند به این نتیجه برسد، ما هم سریعتر می توانیم از این مرحله عبور کنیم و وارد پرسشها دیگر شویم، پرسشها مهم تری که مبتلابه منطقه ماست.

سیاست های عده ای جهت دنیا خطرناک است

ظریف در تصویر العمل به احتمال عوض کردن رکس تیلرسون، وزیر امورخارجه ایالات متحده آمریکا گفت: «من قصد ندارم در امور داخلی هیچ کشور خارجی مداخله کنم، و قطعا منتظر می مانیم که هر کسی را که آمریکایی ها مایل باشند در مقام وزارت امورخارجه این کشور منصوب کنند.مساله ما با افراد نیست، مساله ما با سیاست هایی است که به نظرمان بسیار خطرناک هستند،

سیاست های عصبی و بدون مبنایی در واقعیت چه در مورد برجام و چه در مورد پرسشها جاری خاورمیانه. شما توییت ها در مورد قطر را به یاد دارید، درست چند ساعت بعد از اینکه تنش ها شروع شد. به نظر کلا من یک عوض کردن نگرش و تطبیق فهم و دریافت از شرایط منطقه به شدت در واشنگتن مورد نیاز است.»

اسناد ابوت آباد بی معنی هستند

ظریف سپس به حمایت آمریکا از گروه طالبان اشاره کرد و اسناد ادعایی شرکت سیا موسوم به اسناد «ابوت آباد» که کشور عزیزمان ایران را به ارتباط با القاعده متهم می کنند را به باد انتقاد گرفت و آن را «بی معنی» خواند.

وی گفت: «چه کسانی بود که طالبان را به عنوان دولت رسمی افغانستان به رسمیت شناخت؟ عربستان سعودی، امارات و پاکستان بودند؟»

وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران همچنین راجع به برنامه موشکی کشور عزیزمان ایران اظهارنظر کرد. وی گفت: «آیا ما تنها کسانی هستیم که موشک داریم؟ ما موشک هایی داریم که خودمان ساخته ایم، چون هیچ کس دیگر به ما موشک نمی دهد. عربستان سعودی موشک هایی دارد که از چین خریداری کرده و ۲۵۰۰ کیلومتر برد دارد، در حالی که موشک های ما ۲۰۰۰ کیلومتر برد دارند.»

ظریف گفت: «برخی در منطقه تصور می کنند می توانند به جای تعامل با همسایگان با خریداری سلاح، امنیت بخرند.»

ظریف در بخش دیگری از این جلسه راجع به گفت که به نفع همه است که با همکاری یکدیگر، منطقه خاورمیانه را به مکانی امن جهت زندگی تبدیل کنند.

وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که عربستان سعودی، تمامی گزینه های جهت آتش بس و صلح در سوریه و یمن را رد کرده هست.

روسیه درخواستی از کشور عزیزمان ایران راجع به جنوب سوریه نداشته است

ظریف در ادامه در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا کشور عزیزمان ایران به نتیجه های توافق آتش بس آمریکا و روسیه جهت خارج کردن نیروهای خود از جنوب غربی سوریه پایبند خواهد بود گفت: «ایالات متحده و روسیه نمی توانند جهت کشور عزیزمان ایران تصمیم بگیرند. ما به درخواست دولت سوریه در این کشور هستیم و طبق این درخواست عمل خواهیم کرد، ولی روسیه از ما درخواستی جهت انجام کاری مطرح نکرده است.»

ظریف گفت: «اینکه ما در آن منطقه حضور داریم یا خیر را نمی دانم، ولی روسیه از ما درخواست انجام کاری راجع به آن منطقه نداشته است.»

وزیر خارجه کشور عزیزمان ایران در ادامه با اشاره به موفقیت آمیز بودن مذاکرات آستانه و آتش بس حاصل شده است از آن گفت: «چرا [فکر می کنیم] مورد نیاز است در تمامی راه حل ها راجع به سوریه آمریکا حضور داشته باشد؟»

کشور عزیزمان ایران را نمی توان از سوریه خارج کرد

ظریف در پاسخ به اینکه آیا کشور عزیزمان ایران از حضور آمریکا در مذاکرات سوریه استقبال می کند: «ما هیچگاه حضور کسی در این فرایند را رد نکردیم، آنها تصمیم گرفتند خودشان را از آن جدا کنند. نشانه دولت فعلی آمریکا این است که کشور عزیزمان ایران را از سوریه خارج کند و همینجا است که آنها شکست می خورند، چون ما داخل منطقه هستیم. اگر کسی را بتوان از منطقه خارج کرد، کسانی هستند که بدون دعوت از بیرون منطقه وارد آن می شوند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور عزیزمان ایران همچنین به سوالی راجع به اینکه محقق نشدن مزایای اقتصادی برجام چه تبعاتی جهت مناسبات داخلی قدرت در کشور عزیزمان ایران خواهد داشت و آیا به تقویت گروه های مخالف دولت روحانی منجر خواهد شد هم پاسخ داد.

وی گفت: «من فکر می کنم همین بحث ها در وقت انتخابات [ریاست جمهوری ایران] هم مطرح بودند. مشخص شد که این بحث ها، صحیح نبودند.»

ظریف در ادامه گفت: «به نظر من فشارهای آمریکا باعث همبستگی زیاد داخل کشور عزیزمان ایران شده است هست. مثلاً اگر بخواهم بر اساس شرایط خودم قضاوت کنم، امروز به من کمتر حمله می شود تا قبل از ورود ترامپ به قدرت و من بابت این از ایشان ممنونم.»

اعتماد آنلاین-فارس

واژه های کلیدی: ایران | توافق | سوریه | آمریکا | آمریکایی | ریاست جمهوری ایران | اخبار سیاست خارجی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو