تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی سرما، آینه تمام‌نمای آلودگی هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران

پدیده برودت هوا در مقاطع زمانی که دمای هوای پایتخت کم کردن می‌باید با توجه به میزان آلایندگی بیش از حد وسایل نقلیه اعم از خودروها و موتورسیکلت‌ها در کنار سهم کم

سرما، آینه تمام‌نمای آلودگی هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران

سرما، آینه تمام نمای آلودگی هوای تهران

عبارات مهم : ایران

پدیده برودت هوا در مقاطع زمانی که دمای هوای پایتخت کم کردن می باید با توجه به میزان آلایندگی بیش از حد وسایل نقلیه اعم از خودروها و موتورسیکلت ها در کنار سهم کمتر صنایع و موتورخانه ها به عنوان یکی از چالش های مهم زیست محیطی پایتخت و مردمان ساکن در این شهر به شمار می آید.

به گزارش ایسنا، یکی از بزرگترین چالش های زیست محیطی در پایتخت کشور عزیزمان ایران میزان آلودگی بالای هوا است که این مسئله بغرنج با توجه به جمعیت بالای پایتخت و اوضاع برودت هوا در فصل سرما جدی تر از هر وقت دیگری سلامت مردم ساکن پایتخت کشور عزیزمان ایران را به مخاطره می اندازد. سهم بالای وسایل نقلیه از خودروها تا موتورسیکلت ها به عنوان مهم ترین آلاینده های هوای پایتخت در کنار سهم هرچند کمتر صنایع و نیز موتورخانه های دستگاه های دولتی و مجتمع های تجاری و مسکونی از جمله مواردی است که باید در رابطه با آن چاره اندیشی شود.

سرما، آینه تمام‌نمای آلودگی هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران

موتورسیکلت های کاربراتوری بلای جان پایتخت

با توجه به این که بالغ بر ۸۵ درصد میزان آلایندگی هوا در پایتخت کشور عزیزمان ایران به ناوگان حمل ونقل مربوط می شود، موتورسیکلت های کاربراتوری به عنوان وسائل نقلیه تک سرنشین سهم به سزایی در زیاد کردن آلودگی هوای پایتخت ایفا می کنند.

یکی از اساسی ترین پرسشها موتورسیکلت کاربراتوری این است که میزان آلایندگی آنها پایدار نیست و کاربر می تواند میزان مصرف این وسیله نقلیه را دستخوش عوض کردن کرده و بر میزان آلایندگی هوا بیفزاید، ولی موتورسیکلت های انژکتوری دارای ثبات و پایداری در سوخت رسانی هستند و همان مشخصات اولیه خود در وقت تولید کارخانه ای را حفظ می کنند و تا آخر عمر خود با همین شاخصه ها مورد استفاده قرار می گیرند تا کاربر نتواند آن ها را دچار عوض کردن کند.

پدیده برودت هوا در مقاطع زمانی که دمای هوای پایتخت کم کردن می‌باید با توجه به میزان آلایندگی بیش از حد وسایل نقلیه اعم از خودروها و موتورسیکلت‌ها در کنار سهم کم

طبق آمار از ۱۱ میلیون موتورسیکلت در کشور ۳.۵ میلیون موتورسیکلت در پایتخت کشور عزیزمان ایران جابه جا می شوند که تا قبل از سال ۱۳۹۶ تمامی آنها کاربراتوری بودند و حتی بعد از مصوبه هیات وزیران به منظور تولید موتورسیکلت های انژکتوری به جای موتورسیکلت کاربراتوری از ابتدای سال جاری، طی شش ماهه نخست تنها ۴۸ هزار موتورسیکلت انژکتوری تولید شده است و این در حالی است که عمده تولید موتورسیکلت در نیمه نخست سال بوده و تنها ۲۵ درصد تولید این وسیله نقلیه در شش ماهه دوم سال مدنظر قرار می گیرد.

موتورسیکلت ها ۴ برابر خودروها آلودگی دارند

صحبت های نیره پیروزبخت-رییس شرکت ملی استاندارد ایران- ولی در این رابطه قابل تامل هست، اینکه یک موتورسیکلت کاربراتوری چهار برابر یک ماشین ایجاد آلودگی می کند و اکثر موتورسیکلت هایی که در سطح شهر تردد می کنند کاربراتوری هستند که هم اجازه مسافرکشی دارند و هم باربری که بیشترین آسیب را به اوضاع هوای شهرها وارد می کنند.

سرما، آینه تمام‌نمای آلودگی هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران

دو مقوله مهم در ارتباط با کم کردن آلایندگی

دو مساله که باید در ارتباط با کم کردن میزان آلایندگی هوا در دستور کار قرار گیرد، تبدیل موتورسیکلت ها از کاربراتوری به انژکتوری است تا شاهد ثبات و پایداری در میزان مصرف سوخت باشیم و کاربر نتواند از این عنوان بهره برده و مصرف سوخت خود را زیاد کردن دهد.

علاوه بر این مساله ی دیگری که باید به طور حتم در جهت آن گام برداشت تعریف مبحث تعویض کاتالیست در معاینات فنی هست. طبق آخرین شنیده ها در بحث معاینه فنی موتورسیکلت ها در پایتخت کشور عزیزمان ایران تنها یک یا دو مرکز امکان آزمون معاینه فنی دارند و همین دو مرکز نیز از متقاضی چندانی برخوردار نیستند.

پدیده برودت هوا در مقاطع زمانی که دمای هوای پایتخت کم کردن می‌باید با توجه به میزان آلایندگی بیش از حد وسایل نقلیه اعم از خودروها و موتورسیکلت‌ها در کنار سهم کم

نبود کاتالیست و زیاد کردن آلودگی به وسیله خودروها و موتورسیکلت ها

یکی از عمده ترین مسائلی که به خاص در کشورهای پیشرفته جهت جلوگیری از زیاد کردن آلودگی هوا مدنظر قرار می گیرد، قطعه ای به نام “کاتالیست” است که دارای عمر بافایده بوده و ۸۰ درصد آلایندگی اگزوزها را کم کردن داده و باید بعد از آخر عمر مفیدش تعویض شود.

سرما، آینه تمام‌نمای آلودگی هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران

در کشور عزیزمان ایران چه جهت خودروها و چه جهت موتورسیکلت ها تعریفی جهت تعویض کاتالیست وجود ندارد و چنین مساله ای در کشور مرسوم نیست، در حالی که خودروها باید بعد از طی فاصله ای ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتری و نیز موتورسیکلت ها با طی کردن مسافت ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری کاتالیست اگزوز خود را تعویض کنند که متاسفانه چنین اقدامی در کشور عزیزمان ایران مرسوم نیست و اگزوزها در کشور عزیزمان ایران توانایی کم کردن آلایندگی ندارند.

سهم کمتر از ۱۰ درصدی صنایع در آلودگی هوای تهران

همچنین شاهپور قنبری -مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران- سهم صنایع در میزان آلودگی هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران را کمتر از ۱۰ درصد دانست و در ارتباط با تاثیر صنایع در میزان آلایندگی هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران اعلام کرد که براساس آمار ارائه شده است بیش از ۸۵ درصد آلایندگی هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران مربوط به ناوگان حمل ونقل است و براساس برآوردهای صورت گرفته رقمی کمتر از ۱۰ درصد آلودگی هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران به بحث صنایع مربوط می شود.

وی با اشاره به این که ۱۸ شهرک صنعتی در حال بهره برداری در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد می گوید از این ۱۸ شهرک صنعتی ۱۶ مورد در شعاع کمتر از ۱۲۰ کیلومتر و دو شهرک صنعتی در شعاع بیش از ۱۲۰ کیلومتر قرار دارند و تنها صنایع انتقالی با رعایت اصل همجواری می توانند در شهرک های صنعتی مربوطه در شعاع کمتر از ۱۲۰ کیلومتر قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در ادامه با بیان این که طبق ماده ۱۱ قانون هوای پاک باید ایجاد، انتقال و توسعه هر واحد صنعتی تنها با مجوز شرکت محیط زیست انجام شد، تصریح کرد که باید بدانیم که یک پنجم سوخت کشور در پایتخت کشور عزیزمان ایران مصرف می شود و سهم وسائل نقلیه در میزان آلودگی هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران بسیار بالاست.

قنبری علاوه بر اینکه سهم وسائل نقلیه در میزان آلایندگی هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران را جدی بر شمرد تاکید کرد که باید به نقش دستگاه های دولتی و سایر ساختمان ها از جمله مجتمع های مسکونی، تجاری و غیره نیز اشاره کنیم، هرچند سهم وسائل نقلیه در این خصوص بیش از ۸۵ درصد برآورد شده است و صنایع نقشی کمتر از ۱۰ درصد دارند.

وی با اشاره به اینکه شهرک های صنعتی در بحث آلودگی هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران مقوله همجواری را رعایت کرده و کارخانجات ملزم به کارها پیشگیرانه جهت جلوگیری از زیاد کردن میزان آلایندگی با راه اندازی فیلترهای مربوطه هستند، بیان کرد که متاسفانه طی سالیان اخیر به گونه ای اقدام شده است تا باد قالب در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران وقت وزیدن نداشته باشد و منافذ کریدورهای هوا از غرب به شرق براساس ساخت وسازها بسته شود.

راهکارهای استاندارد جهت کم کردن آلودگی هوای پایتخت

آغاز طرح معاینه فنی موتورخانه های دستگاه های کشوری و دولتی و نیز بررسی اثرات مایع افزودنی “بوست” به سوخت مورد استفاده در وسائل نقلیه متحرک و نیز سیستم های ساکن به عنوان دو پروژه از سوی شرکت استاندارد استان پایتخت کشور عزیزمان ایران از جمله اقداماتی است که در جهت کم کردن آلودگی هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران مدنظر قرار گرفته است.

معاینه فنی موتورخانه های دستگاه های دولتی در پایتخت کشور عزیزمان ایران مربوط به چیدمان، نحوه احتراق، مشعل و دیگ است که متناسب با ظرفیت حرارتی مورد بازرسی و کنترل قرار می گیرند. باید بدانیم که اگر موتورخانه ای که دو مشعل داشته باشد حدود پنج تا هفت ماشین می تواند آلایندگی ایجاد کند که این مساله موجب زیاد کردن میزان آلودگی هوا در سطح شهر خواهد شد.

کلام پایانی…

طبق برآوردها بیش از ۹۰ درصد آلایندگی هوا در پایتخت کشور عزیزمان ایران به ناوگان حمل و نقل مربوط می شود، در این بین سهم کمتر از ۱۰ درصدی صنایع در پایتخت کشور عزیزمان ایران دیگر بخشی است که باید به آن اشاره کرد. همچنین میزان آلایندگی مربوط به موتورخانه ها در آلودگی هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران نسبت کمتری را به خود تخصیص داده شده است داده هرچند که در این خصوص مقوله ای اثرگذار است.

واژه های کلیدی: ایران | آلودگی | آلایندگی | آلودگی هوا | هوای پایتخت | موتورسیکلت | وسیله نقلیه | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو