تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی پیمانکاران ساختمان‌های نوساز و بدون استحکام باید بازخواست شوند / جهانگیری

جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور معاون اول رییس جمهور اطراف زلزله غرب کشور برگزار شد.

پیمانکاران ساختمان‌های نوساز و بدون استحکام باید بازخواست شوند / جهانگیری

جهانگیری: پیمانکاران ساختمان های نوساز و بدون استحکام باید بازخواست شوند

عبارات مهم : زلزله

جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور معاون اول رییس جمهور اطراف زلزله غرب کشور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع)، شهادت امام رضا (ع) و نیز تسلیت بخاطر درگذشت جمعی از هموطنانمان در استان کرمانشاه، از همه دستگاه ها و نهادهایی که جهت امداد رسانی و کمک به زلزله زدگان در استان کرمانشاه با تمام توان حضور پیدا کردند قدردانی کرد و گفت: هلال احمر، ارتش، سپاه و همه دستگاه های اجرایی مردانه پای کار آمدند و مردم نیز همه آنچه در توان داشتند به صحنه آوردند تا بخشی از آلام مردم زلزله زده کم کردن پیدا کند.

پیمانکاران ساختمان‌های نوساز و بدون استحکام باید بازخواست شوند / جهانگیری

وی با اشاره به آینده نگری های شرکت هواشناسی در خصوص شروع فصل سرما و بارش ها در غرب کشور بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند اسکان زلزله زدگان در استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: اسکان کسانی که منزل هایشان بر اثر زلزله تخریب شده است باید با سرعت هر چه زیاد انجام شود به گونه ای که مردم جهت فصل سرما و زمستان دغدغه ای نداشته باشند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در نخستین دقایق بعد از وقوع زلزله مبنی بر لزوم بسیج همگانی جهت امداد رسانی به زلزله زدگان، خاطر نشان کرد: در کنار وظیفه اداری مسئولین کشور، وظیفه دینی و اخلاقی نیز حکم می کند که همه با جدیت پای کار بایستیم و در شرایط سخت به هموطنانمان خدمت گزاری کنیم آیا که مردم نیز انتظار دارند که مسئولین در این گونه حوادث پرسشها آنها را مرتفع سازند.

جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور معاون اول رییس جمهور اطراف زلزله غرب کشور برگزار شد.

جهانگیری همچنین با اشاره به کارها صورت گرفته جهت کمک رسانی به زلزله زدگان و آوار برداری در بیش از ۱۹۰۰ دِه و چندین شهرستان استان کرمانشاه، تصریح کرد: کارها و تلاش های گسترده ای در کوتاهترین وقت ممکن صورت گرفت و تلاش های فراوانی جهت کمک به مردم زلزله زده انجام شد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی صحیح به مردم در خصوص کارها صورت گرفته، افزود: از صدا و سیما و همه رسانه ها می خواهیم که خدمات انجام شده است که نشانگر کارآمدی نظام است را به درستی منعکس کند البته ما قصد نداریم که ضعف ها و نواقص را کتمان کنیم ولی در عین حال باید کارهای مثبت زیادی که انجام می شود نیز اطلاع رسانی شود تا روند امداد رسانی در فضای مثبت با سرعت بیشتری انجام گیرد و نباید با سیاه نمایی و انکار خدمات ارائه شده است به زلزله زدگان کارآمدی نظام را زیر پرسش ببریم.

وی با بیان اینکه بی تردید در کنار خدمات و کارها انجام شده، نواقص و ضعف هایی نیز وجود دارد، به سفر چندی پیش خود به شهرستان هریس اشاره و خاطر نشان کرد: در این سفر هنگامی که جهت افتتاح یک بیمارستان رفته بودیم، مشاهده کردیم که در کنار این بیمارستان یک بیمارستان دیگر در سال ۹۰ افتتاح شده است ولی در سال ۹۱ بر اثر زلزله تخریب شده است بود و ناچار شده است بودند که ساختمان دیگری احداث کنند.

پیمانکاران ساختمان‌های نوساز و بدون استحکام باید بازخواست شوند / جهانگیری

وی ادامه داد: هنگامی که که ساختمانی احداث می شود باید از استحکام و ایمنی مورد نیاز و استاندارد برخوردار باشد و نباید از کنار این عنوان که ساختمان های نوساز دچار آسیب می شوند به سادگی عبور کنیم.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: در این گونه موارد که ساختمان های نوساز و یا بناهایی که مستحکم سازی شده است اند، تخریب می شوند، بدهید معناست که اشکالاتی وجود دارد و باید پیمانکاران و سازندگان این گونه بناها مورد بازخواست قرار گیرند که آیا موارد ایمنی در احداث ساختمان ها رعایت نشده است.

جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور معاون اول رییس جمهور اطراف زلزله غرب کشور برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه کشور عزیزمان ایران کشوری زلزله خیز است و استان های متفاوت کشور همواره مجبور خسارات ناشی از زلزله بوده اند، گفت: باید در هر استان ستاد بحران مجهز و نیرومند وجود داشته باشد و آسیب شناسی دقیقی در خصوص ساختمان ها و بناها صورت گیرد تا اشتباهات و ضعف ها برطرف شود.

جهانگیری با اشاره به گزارشات ارائه شده است در جلسه از سوی نمایندگان دستگاه ها و نهادهای متفاوت از روند امداد رسانی و آوار برداری در استان کرمانشاه، گفت: گزارش ها نشان می دهد که نیازهای اولیه مردم تا حد زیادی تامین شده است است و مرحله بعدی اسکان فوری زلزله زدگان است که مقرر شده است روند اسکان موقت و دائم با محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شود و سایر دستگاه ها و نهادها جهت همکاری در این زمینه باید با هماهنگی بنیاد مسکن فعالیت کنند تا از دوباره کاری و موازی کاری پرهیز شود.

پیمانکاران ساختمان‌های نوساز و بدون استحکام باید بازخواست شوند / جهانگیری

معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزارش وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر پرداخت ۵۰ درصد منابع تصویب شده است از سوی هیات دولت تاکنون و نیز آمادگی بانک ها جهت تخصیص اعتبارات بانکی جهت کمک به روند امداد رسانی و اسکان، تصریح کرد: فعال شدن امور زندگی و از سرگیری فعالیت واحدهای اداری و آموزشی در استان کرمانشاه نیز باید بطور جدی در دستور کار قرار گیرد و شرکت تامین اجتماعی باید به کسانی که واحدهای تولیدی و افرادی که شغل آنها با مسئله مواجه شده است است بیمه بیکاری پرداخت کند ضمن آنکه راه اندازی واحدهای تولیدی و کشاورزی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به اعلام آمادگی بعضی کشورهای خارجی جهت ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی، خاطر نشان کرد: دولت مقرر کرد که هلال احمر بعنوان یک شرکت بین المللی که همواره در حوادث منطقه ای در کشورهای متفاوت حضور جدی دارد، بتواند کمک های کشورهای داوطلب را دریافت کند.

گزارش رحمانی فضلی، اژه ای، پیوندی و نجار

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه هم در این جلسه ضمن قدردانی از حضور فعال همه دستگاه ها و نهادها جهت کمک رسانی به زلزله زدگان، گفت: متاسفانه بعضی در اینترنت ایجاد نگرانی می کنند و موجب می شوند که اضطراب و نگرانی های مردم با اطلاع رسانی های منفی شدت یافتن شود.

وی بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند امداد رسانی و اسکان مردم در استان کرمانشاه، تاکید کرد و گفت: قوه قضاییه نیز در تلاش است تا خدمات قضایی و پزشکی قانونی را در این استان به نحو مطلوب انجام دهد.

وزیر کشور نیز در این جلسه گزارشی از کارها صورت گرفته از نخستین لحظات وقوع زلزله در استان کرمانشاه ارائه کرد و گفت: با وجود آنکه وسعت جغرافیایی آسیب های ناشی از زلزله بسیار زیاد بود، از نخستین ساعات وقوع زلزله ستادهای استانی و شهرستانی تشکیل شد و عملیات بازگشایی راه ها و کارها اولیه جهت برقراری آب، برق و گاز شروع گردید و همه دستگاه های امداد رسان به منطقه اعزام شدند.

دکتر رحمانی فضلی افزود: نخستین مرحله نجات جان افراد بود که به همین جهت ۷۸۰۰ مصدوم بلافاصله به مراکز درمانی و بیمارستان ها انتقال یافته شدند و کار امداد و نجات و آوار برداری با جدیت دنبال شد و تامین امکانات اولیه نظیر غذا، دارو و چادر در دستور کار قرار گرفت.

رییس جمعیت هلال احمر هم در این نشست گزارشی از کارها صورت گرفته این شرکت از لحظات اولیه وقوع زلزله ارائه کرد و گفت: بلافاصله بعد از این حادثه، گروه های تصویر العمل سریع و درمان اضطراری به منطقه اعزام شدند و نجات جان افراد و تامین اسکان و تغذیه با جدیت دنبال شد.

پیوندی از توزیع بیش از ۶۰ هزار چادر در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: کمک های نقدی و غیرنقدی مردمی نیز حجم بسیار بالایی دارد و خوشبختانه بعضی کشورها نیز جهت کمک اعلام آمادگی کرده اند.

نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گزارشی از کارها درمانی انجام شده است و اعزام ۷۳۵۰ مصدوم ظرف ۲۰ ساعت و اعزام ۱۰۷ دستگاه آمبولانس و ۱۹ اتوبوس آمبولانس به منطقه ارائه کرد و گفت: در حال حاضر ۸۰۲ نفر خوابیدن هستند و بقیه افراد مداوا و مرخص شده است اند و ۱۰۰۰ مورد عمل جراحی انجام شده است و ۲۰۰ تن دارو و تجهیزات ارسال شده است و خوشبختانه جهت تامین دارو، خون و فرآورده های خونی مشکلی وجود ندارد.

وی همچنین از حضور ۱۰۰ تیم تصویر العمل سریع درمانی خبر داد و گفت: ۶ بیمارستان صحرایی مجهز با همکاری ارتش، سپاه و هلال احمر در منطقه مستقر شد و ۴۰ تیم حمایت روانی نیز در حال فعالیت هستند.

رییس ستاد مدیریت بحران کشور هم گزارشی از آخرین آمار درگذشتگان ارائه کرد و خواستار حضور مراکز ارزیابی و تحقیقاتی جهت بررسی و ارزیابی استحکام ساختمان های تازه شد تا مردم از استحکام ساختمان های خود اطمینان حاصل کنند.

در این جلسه همچنین وزرای نیرو، راه و شهرسازی، اطلاعات، آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رییس شرکت هواشناسی، رییس شرکت بهزیستی، رییس شرکت تامین اجتماعی و نمایندگان ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و ستاد کل نیروهای مسلح هر کدام در سخنانی جداگانه گزارشی از کارها صورت گرفته در جهت امداد رسانی و کمک به زلزله زدگان ارائه کردند و از آمادگی خود جهت استمرار کمک ها و حضور همه جانبه خبر دادند.

ایسنا

واژه های کلیدی: زلزله | استانی | ساختمان | کرمانشاه | استاندارد | استان کرمان | کمیته امداد | امداد رسانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو