تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی نقشه اوپکی‌ها درست بود

نزدیک به یکسال از توافق اوپکی‌ها و غیر اوپکی‌ها جهت اجرای طرح کم کردن تولید نفت می گذارد؛اگرچه بعضی تحلیلگران معتقدند که اثر این توافق در مقاطعی زودگذر بوده و ق

نقشه اوپکی‌ها درست بود

نقشه اوپکی ها درست بود

عبارات مهم : بازار

نزدیک به یکسال از توافق اوپکی ها و غیر اوپکی ها جهت اجرای طرح کم کردن تولید نفت می گذارد؛اگرچه بعضی تحلیلگران معتقدند که اثر این توافق در مقاطعی زودگذر بوده و قیمت نفت تحت تحولات سیاسی اوج رفته، ولی گمانه زنی هایی جهت تمدید این توافق شروع شده است است.

به گزارش خبرآنلاین، سه سال پیش زمانی که قیمت هر بشکه نفت خام برنت در بازار اروپا از بیش از ۱۰۰ دلار جهت هر بشکه در سپتامبر ۲۰۱۴ به کمتر از ۴۹ دلار در آگوست سال ۲۰۱۵ افت کرد،خیلی از کشورهای تولیدکننده نفت دلواپس شدند.ادامه این اوضاع جهت آنها امکان پذیر نبود.برخی ها مثل ونزوئلا اداره کشورشان با نفت است و بعضی ها که درآمدهای کمتری از نفت را در بودجه عمومی خود دارند،غافلگیر شدند.

نقشه اوپکی‌ها درست بود

وضعیت که استمرار یافت،فشار کسری های بودجه بر کشورهای نفت خیز زیاد کردن یافت.با پیشنهاد قطر و پیگیری شدید وزیر نفت ونزوئلا،اولین مذاکره جهت یافتن راهکاری جهت جلوگیری از کم کردن زیاد بهای نفت،در قطر انجام شد که به مذاکرات چهارجانبه معروف شد.این مذاکره با حمایت ایران،عربستان و روسیه در نشست های بعدی جدی تر شد تا آخر در نوامبر ۲۰۱۶ که اعضای اوپک و غیر اوپک گردهم آمدند، توافق شد تا تولید نفت روزانه این شرکت را با ۱.۲ میلیون بشکه کم کردن در روز به ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه برسد.هدف از این کم کردن تنظیم عرضه و تقاضا جهت زیاد کردن قیمت ها بود،تا بتوانند قیمت نفت که به زیر ۴۰ دلار کم کردن پیدا کرده بود را از سقوط زیاد نجات دهند..

نفت ۶۰ دلاری

نزدیک به یکسال از توافق اوپکی‌ها و غیر اوپکی‌ها جهت اجرای طرح کم کردن تولید نفت می گذارد؛اگرچه بعضی تحلیلگران معتقدند که اثر این توافق در مقاطعی زودگذر بوده و ق

نتیجه این توافق در کمتر از یک سال در بازار جهانی به وضوح دیده شد؛ قیمت جهانی نفت در معاملات روز جمعه ۶ آبان امسال از ۶۰ دلار عبور کرد و به بالاترین رقم از تیر سال قبل رسید.

به طوری که اوضاع بازارهای فیزیکی نفت نیز رو به رشد شد و انتظار می رود عربستان در ماه سپتامبر قیمت نفت خام خود جهت مشتریان آسیایی اش را به ارقامی برساند که آخرین بار در سال های ۲۰۱۳ یا ۲۰۱۴ گزارش شده است بود. کارشناسان می گویند، میزان تبعیت اوپک از توافق کم کردن تولید به میزان قابل توجهی زیاد کردن یافته و روسیه نیز میل به به استمرار توافق دارد، قیمت نفت برنت امروز به نزدیکی بالاترین رقم ۲ سال گذشته رسید.

با توجه به نتیجه ای که توافق اعضای اوپک در کمتر از یک سال در بازار نشان داد، گمانه زنی ها در بازار جهت تمدید این توافق شروع شد.اوپک به همراه روسیه و سایر تولیدکنندگان از اول ژانویه سال ۲۰۱۷ میزان عرضه را حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز کم کردن داده اند. توافق جهت کم کردن تولید قرار است تا مارس سال ۲۰۱۸ اجرا شود ولی تولیدکنندگان درنظر دارند مدت آن را تمدید کنند. اوپک قرار است ۳۰ نوامبر در مقر خود در وین نشست رسمی برگزار کند.

نقشه اوپکی‌ها درست بود

بازار دلواپس است که بعد از آخر مدت اجرای توافق کم کردن تولید و بازگشت تولیدکنندگان به ظرفیت کامل تولید، بازار از عرضه لبریز شده است و قیمت ها سقوط کند. ولی خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان هفته گذشته دورنمای تمدید مدت کم کردن تولید را مطرح کرد لیکن این صادرکننده مصمم است که از طریق این توافق، سطح ذخایر را کم کردن بیشتری دهد.

شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی و چندملیتی سیتی گروپ اخیرا آینده نگری کرده که اوپک این توافق را تا سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ ادامه داده یا آنکه تصمیم گیری تا ژانویه و فوریه به تعویق خواهد افتاد.

نزدیک به یکسال از توافق اوپکی‌ها و غیر اوپکی‌ها جهت اجرای طرح کم کردن تولید نفت می گذارد؛اگرچه بعضی تحلیلگران معتقدند که اثر این توافق در مقاطعی زودگذر بوده و ق

البته الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه گفته بود که جلسه ماه نوامبر الزاما قرار نیست به تصمیم برسد لیکن چشم انداز بازار مشخص نیست.

اما این در حالی است که کم کردن تولید اوپک و متحدانش توانسته مازاد عرضه را که از سال ۲۰۱۴ به این طرف باعث افت قیمت ها شده است بود مهار کند، ۳ تولیدکننده بزرگ اوپک با بحران هایی مواجه اند.

نقشه اوپکی‌ها درست بود

اولین چالش به اختلافات داخلی در عراق بر سر جدایی کردستان از دولت مرکزی مربوط می شود که موجب کم کردن صادرات نفت این کشور شده است هست. عنوان بعدی به زیاد کردن تنش ها بین کشور عزیزمان ایران و دونالد ترامپ، مدیر جمهوری آمریکا بر می گردد که تجارت انرژی این کشور را ترساندن می کند.

در عین حال،بزرگترین نگرانی از دو شوک عمده ای ناشی می شود که به بزرگترین صادر کننده نفت دنیا یعنی عربستان مربوط هست. عربستان در داخل با تصفیه حساب های سیاسی مواجه است و در بیرون در حال شدت یافتن تنش ها با رقیب منطقه ای خود کشور عزیزمان ایران هست. هرچند تحلیلگران انتظار ندارند این تحولات اختلالی آنی در عرضه نفت عربستان به وجود بیاورد، ولی این تحولات به حدی مهم بوده که موجب شده است قیمت نفت به بالاترین رقم در طی بیش از دو سال گذشته برسد.

نقش پررنگ عربستان در بازار نفت

پائولو اسکارونی، نایب رییس شرکت “ان ام راتس چایلد اند سانز” در این باره به بلومبرگ گفته است:« از هر ۹ بشکه نفتی که در دنیا تولید می شود، یکی متعلق به عربستان سعودی است بنابراین هر اتفاقی در این کشور روی دهد، واقعا یک انقلاب یا بحران جهت دنیای نفت است.»

نفت برنت اوایل هفته گذشته بعد از اینکه شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان یک کارزار ضدفساد را با دستگیری شماری از شاهزاده ها و مقامات عالیرتبه شروع کرد و سیاست داخلی ثابت این کشور را عوض کردن داد، به بالای ۶۴ دلار در هر بشکه افزایش کرد.

به گفته جف کوری، مدیر تحقیقات کالا در گلدمن ساکس، از نقطه نظر بازار نفت، ریسکی که چنین تغییری ایجاد می کند، بی ثباتی سیاسی میان مدت در عربستان است که تولید نفت را ترساندن می کند.

این اقدام حتی کسانی که نسبت به رشد قیمت ها بدبین بودند را ساکت کرده هست. کومرس بانک بحران سیاسی عربستان را بزرگترین ریسک جهت آینده نگری های قیمتی که انجام داده، خوانده و شرکت جولیوس بائر قیمت های مورد آینده نگری جهت نفت را زیاد کردن داده است.

بحران داخلی با زیاد کردن تنش های منطقه ای بعد از حمله موشکی اخیر نیروهای یمنی به فرودگاه بین المللی ریاض پیچیده شد.

از سوی دیگر، وابستگی آمریکا به واردات نفت بعد از انقلاب شیل به شدت رو به کم کردن گذاشته هست. حتی اگر در صورت رویارویی نظامی کشور عزیزمان ایران و عربستان، مناطق ساحلی آمریکا با قیمت های بالای نفت مواجه شوند، رشد سریع اقتصادی به مناطق لوئیزیانا، تگزاس و داکوتای شالی و آلبرتای کانادا باز خواهد گشت. کم کردن ۲۰درصدی عرضه نفت دنیا می تواند قیمت نفت را به محدوده ۲۰۰ دلار در هر بشکه برساند. در آن صورت صنعت نفت شیل آمریکا شاهد روزهای درخشانی خواهد بود.

خوشبینی به بازار نفت

شاید هیچ کس نتواند به درستی آینده نگری کند که بازار نفت در مارس ۲۰۱۸ چه وضعیتی خواهد داشت، ولی رشد اخیر قیمت نفت، تحلیلگران و سرمایه گذاران را نسبت به چند ماه قبل خوشبین تر ساخته است.

مدیران سرمایه تا آخر اکتبر رکورد بالایی قراردادهای خرید در معاملات نفت و محصولات پالایش شده است داشتند و قراردادهای خرید حدود ۷۲۰ میلیون بشکه از آخرهای ژوئن زیاد کردن یافت و به ۱.۰۲۲ میلیارد بشکه رسید که نزدیک به رکورد ۱.۰۲۵ میلیارد بشکه در فوریه است.

این حجم عظیم از قراردادهای خرید نشان می دهد که مدیران سرمایه و صندوق های پوشش ریسک انتظار دارند روند زیاد کردن قیمت های نفت ادامه پیدا کند ولی این حجم قرارداد خرید، ریسک تصحیح قیمت در صورت تصمیم سرمایه گذاری جهت سودگیری را به وجود می آورد.

واژه های کلیدی: بازار | توافق | روسیه | میلیون | عربستان | عربستان | سرمایه گذار | سرمایه گذاری | عربستان سعودی | ایران و عربستان

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو