تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی به آمر اصلی حمله شیراز رضایت می‌دهم / علی مطهری

نقطه سر خط؛ پایان پرونده. وکیل پرونده حمله به مطهری در شیراز می گوید موکلش حق دارد کماکان از آمر اصلی شکایت کند ولی علی مطهری گفته «رضایت خواهم داد». آمر اصلی

به آمر اصلی حمله شیراز رضایت می‌دهم / علی مطهری

علی مطهری : به آمر اصلی حمله شیراز رضایت می دهم

عبارات مهم : پرونده

نقطه سر خط؛ پایان پرونده. وکیل پرونده حمله به مطهری در شیراز می گوید موکلش حق دارد کماکان از آمر اصلی شکایت کند ولی علی مطهری گفته «رضایت خواهم داد». آمر اصلی حمله به مطهری در شیراز چندی بعد از سازماندهی آن حمله راهی پایتخت کشور عزیزمان ایران شده است و به گفته مطهری ارتقا یافته است.

به آمر اصلی حمله شیراز رضایت می‌دهم / علی مطهری

مطهری حالا تأکید دارد که دلایل گذشتش از آمر اصلی حمله سازماندهی شده است به او، درنظرگرفتن مصلحت کشور هست. مطهری تأکید دارد که «آمر اصلی متنبه شده است است». مصطفی ترک همدانی، وکیل مطهری، نیز به «شرق» می گوید «بنا بر دفاعیات متهمان هیچ فردی به عنوان شهروند عادی شناسایی و محاکمه نشده هست. بنابراین متهمان پنج نفر نظامی بودند و سه نفر دانشگاهی».

هم علی مطهری و هم ترک همدانی هر دو از نتیجه نهایی دادگاه راضی اند. ترک همدانی گفته «دادگاه رأی مورد نیاز را صادر کرده که از دید من رأی خوبی هست. ولی ادامه آن به شاکی بستگی دارد. اگر شاکی بخواهد می تواند در مورد آمر اصلی به مرجع قضائی ذی صلاح شکایت برد. البته مرجع رسیدگی برای برخی افراد متفاوت هست. همان طور که به روحانیون در دادسرای ویژه روحانیون رسیدگی می شود و به نظامی ها در دادسرای نیروهای مسلح. ولی در مورد برخی نظامیان که رده اوج هستند، دادسرای نیروهای مسلح رسیدگی نمی کند و محل رسیدگی جای دیگری هست. به همین خاطر تأکید دارم که ادامه مسیر به شاکی برمی گردد که آیا می خواهد ادامه دهد یا نه؟ امکان شکایت از آمر اصلی کماکان برای علی مطهری وجود دارد».

نقطه سر خط؛ پایان پرونده. وکیل پرونده حمله به مطهری در شیراز می گوید موکلش حق دارد کماکان از آمر اصلی شکایت کند ولی علی مطهری گفته «رضایت خواهم داد». آمر اصلی

١٨ اسفند ٩٣ علی مطهری برای سخنرانی در دانشگاه از فرودگاه عازم شده است بود که گروهی به او حمله ور شدند. حالا پرونده مطهری به خط پایان نزدیک شده است هست. او جزء نخستین صورت های سیاسی است که از حمله شکایت کرده و حالا از نتیجه رسیدگی ها راضی هست. با این حال هنوز نواقصی در کار می بیند. اعتقاد است کمترین تأثیر پیگیری و شکایت او حالا به «ازبین رفتن آن فضا که در آن استان وجود داشت، منجر شده است هست. نهادها هم در جای خود قرار گرفتند و استاندار نیز تغییر کرد».

ترک همدانی نیز می گوید: «رأی دادگاه یک شاهکار قضائی بود. دادستان و قاضی پرونده دوم درخشان عمل کردند و پیگیری هاشان بسیار تأثیرگذار بود. دستگاه قضائی و قضات ما در چنین پرونده هایی به نقطه ای رسیده اند که می دانند اگر برخورد جدی نشود، اتفاق های بدتری در راه است».

او همچنین افزوده «وقتی قاضی صفری نیمی از متن نهایی دادنامه را به فرمایش رهبری تخصیص داده شده است می دهند، یعنی به خوبی متوجه شده است اند چه کسانی باید مراقب رفتارشان باشند». در ادامه گفت وگوی علی مطهری، نایب رئیس مجلس دهم با روزنامه «شرق» می آید.

به آمر اصلی حمله شیراز رضایت می‌دهم / علی مطهری

در نهایت رضایت خواهید داد؟

… قبلا هم گفتم که آمر اصلی اخیرا حکم ارتقا گرفته. به خاطر احترام به این حکم و اینکه آبروی او حفظ شود، عملا دنبال نمی کنیم.

نقطه سر خط؛ پایان پرونده. وکیل پرونده حمله به مطهری در شیراز می گوید موکلش حق دارد کماکان از آمر اصلی شکایت کند ولی علی مطهری گفته «رضایت خواهم داد». آمر اصلی

در حکم نهایی، حکمی هم برای آمر اصلی صادر شده است است؟ توضیح شما چیست؟

چون ما دنبال نکردیم، خیر. باید یک دادگاه جدید تشکیل می شد تا در آن آمر اصلی محاکمه می شد ولی ما دیگر پیگیر دادگاه جدید نشدیم.

فکر نمی کنید عدم شکایت شما منجر به تکرار چنین وقایعی شود؟

به آمر اصلی حمله شیراز رضایت می‌دهم / علی مطهری

به اندازه کافی اینها تنبیه شده است اند و آمر اصلی هم به اندازه کافی متنبه شده است هست. ما این کار را – رضایت از جرم آمر اصلی- به خاطر مصالح کشور انجام داده ایم.

شما چند سال است که درگیر این پرونده هستید، با شما تماسی گرفته شد که پرونده به شکلی جمع شود؟

بله. موقعی که دادگاه اول راجع به مهاجمان مطرح بود، درخواست گفت وگو شد ولی به جایی نرسید.

از نتیجه نهایی راضی هستید؟

بله، راضی هستم چون هم مهاجمان و هم آمران درجه دو، هر دو محکوم و مجازات شدند و همه آنها هم به نادرستی کار خود اعتراف کردند و در دادگاه اول عذرخواهی کردند. علاوه بر این، این اتفاق آثار بسیار خوبی در استان فارس داشت و کاملا آن فضا و جو سابق که در آن استان وجود داشت، از بین رفت. نهادها هم در جای خود قرار گرفتند و استاندار نیز تغییر کرد. این اتفاق آثار بسیار خوبی در استان فارس و در کل کشور داشت.

از این گونه حمله ها به افراد متفاوت در سمت های متفاوت صورت گرفته هست. مشابه اتفاقی که برای شما افتاد، برای خیلی های دیگر هم افتاده ولی شما اولین فردی هستید که شکایت کردید، آیا از پیگیری حقوقی تان راضی هستید؟ توصیه تان به دیگران چیست؟

به نظرم مورد نیاز است که پیگیری کنند و بسیار مؤثر است در جلوگیری از این رفتارها. درعین حال این مقدار هم غنیمت هست. قضات عادلی هم داریم. به عنوان نمونه قاضی ای که پرونده عاملان درجه دوم را بررسی می کرد آدم منصف و عادلی بود. با اینکه ما گفتیم اگر اینها آمر اصلی را اعلام کنند، از اینها می گذریم ولی خودش به عنوان مدعی العموم احکام مجازات برای آنها صادر کرد چون نظم عمومی را برهم زده بودند.

بخشی از پرونده شما مشکلاتی بود که برای رئیس دانشگاه و یک دانشجو رخ داد. برای اینها جریمه هایی در نظر گرفته شد و بعد برخی از ایشان خلاص شدند. روز حمله صد نفر خودسر بودند و فقط سه عضو، دانشگاهی بودند.

اینها خودسر نبودند، دستور داشتند. این طور نبود که خودجوش بیایند، بلکه برنامه ریزی شده است بود.

به جز واژه خودسر، چه واژه ای می شود استفاده کرد؟

سازماندهی شده است بودند. خودسری نبود، دستور داشتند که این کار را انجام دهند. خودسر کسانی هستند که خودجوش برنامه ای را برهم می زنند.

من با دانشجویی که شما را دعوت کرده بود صحبت می کردم، می گفت که تعداد اینها بالای صد نفر بوده است.

فکر نمی کنم، ۵٠ تا ۶٠ نفر بیشتر نبودند.

ولی فقط هشت نفرشان را دادگاهی کردند، ولی از صورت های دانشگاهی سه نفر درگیر بودند و هر سه نفر را دادگاهی کردند، توضیح می دهید؟

برای رئیس دانشگاه و معاون فرهنگی دانشگاه احکامی صادر کردند. البته در تجدیدنظر، رئیس دانشگاه تبرئه شد، ولی معاون فرهنگی همچنان محکوم هست، درحالی که بنده خدا هیچ نقشی نداشت و حکمش عادلانه نبود.

سؤالم این بود که احکام دانشگاهیان را چطور می بینید؟

اصلا مدیران دانشگاه در آن اتفاق نقشی نداشتند. ظاهرا یک دانشجو جریمه نقدی شد، ولی نفهمیدم که حکمش نقض شد یا نه. او هم نقشی در اتفاق نداشت، فقط زیر دعوت نامه را امضا کرده بود.

وضعیت حکم معاون فرهنگی دانشگاه شیراز به چه شکل است؟

تا جایی که می دانم، خود ایشان اعتراض کرده اند و در تجدیدنظر حکم او نقض نشده، ولی اطلاع دارم که معاون فرهنگی وزارت علوم پیگیر این قضیه بوده و به ایشان کمک می کردند.

توصیه دیگری است که بخواهید به آن اشاره کنید؟

وکیل پرونده، آقای ترک همدانی، خیلی زحمت کشید و از ایشان تقدیر می کنم. هدفم این بود که این برخوردها تکرار نشود و قصد انتقام جویی نداشتم. در دادگاه اول و دوم می توانستیم تقاضای تجدیدنظر بدهیم تا مجازات ها سنگین تر شوند، ولی این کار را نکردیم. بالاخره برخی دخالت ها در امور دانشگاه ها و دیگر شرکت ها کماکان از جانب برخی دستگاه ها وجود دارد که امیدواریم با این حکم آنها هم متنبه شوند و این گونه حوادث تکرار نشود.

اخبار سیاسی – شرق

واژه های کلیدی: پرونده | دادگاه | دانشگاه | دانشگاه | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو