تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین

متقلبان در بسته بندی سکه های تقلبی تکه های فلز می گذارند تا کمبود وزن سکه را توجیه کنند کلاه برداران با جعل نام طلافروشان خوش نام بازار سکه‌های تقلبی را به جای

کم فروشی سکه

کم فروشی سکه

عبارات مهم : بازار

متقلبان در بسته بندی سکه های تقلبی تکه های فلز می گذارند تا کمبود وزن سکه را توجیه کنند کلاه برداران با جعل نام طلافروشان خوش نام بازار سکه های تقلبی را به جای طلا می فروشند

«سکه وکیوم دار بخرید»، «بسته بندی سکه را باز نکنید که قیمت سکه می افتد» و … اینها توصیه هایی است که بارها و بارها از بازار طلافروشان شنیده ایم، حالا ولی یک کاربر اینترنت وکیوم سکه اش را علی رغم توصیه ها باز کرده و متوجه شده است در بسته بندی سکه یک تکه فلز ۴ گرمی قرار دارد. این تکنیک درواقع وزن استاندارد سکه را دور می زند و سکه های کم وزن تر را به مشتری تحمیل می کند. مشتری ولی به این عنوان اکتفا نکرده و اسم طلافروش و شماره مغازه او در سبزه میدان پایتخت کشور عزیزمان ایران را در اینترنت منتشر کرده هست. او ادعا می کند در ابتدا با این طلافروش تماس گرفتیم و عنوان را با خودشان مطرح کردیم ولی در جواب به ما گفته شد: من خودم معاون اتحادیه ام آقا! با در نظرگرفتن این که پلمپ سکه را باز کرده اید کاری از دست ما برنمی آید. اگر هم بیکاری(!) می توانی از گالری شکایت کنی.

کم فروشی سکه

این عنوان درحالی رخ می دهد که محمد کشتی آرای، مدیر اتحادیه کشوری طلا و جواهر و یکی دیگر از طلافروشان مشهور بازار ادعا می کنند، کم فروشی سکه اگرچه اتفاق می افتد، ولی این که در شناسه سکه اسم طلافروش خاصی را می آورند یک پاپوش است.

آنها معتقدند متقلب ها از اسامی طلافروشان خوشنام بازار پایتخت کشور عزیزمان ایران سوءاستفاده می کنند و طلافروشی که نام او در اینترنت انتشار یافته هست، به «شهروند» می گوید: متقلبان باعث شده است اند هر روز تلفن مغازه ام زنگ بخورد و فحاشی بشنوم.

متقلبان در بسته بندی سکه های تقلبی تکه های فلز می گذارند تا کمبود وزن سکه را توجیه کنند کلاه برداران با جعل نام طلافروشان خوش نام بازار سکه‌های تقلبی را به جای

با محمد کشتی آرای، مدیر اتحادیه کشوری طلا و جواهر تماس می گیریم. او که کاملا از جریان ویدئو انتشار یافته خبر دارد به «شهروند» می گوید: اتحادیه قویا عنوان فروش فلز با سکه را از سوی این فرد تکذیب می کند. این فیلم یک توطئه از پیش طراحی شده است است که بعید نیست پشت آن نه یک نفر بلکه چند نفر وجود داشته باشند.

ت. س که کم فروشی در این ویدئو به او نسبت داده شده، با بیان این که معاون اتحادیه طلافروشان نیست به «شهروند» می گوید: سراسر این ویدئو جعل و دروغ هست. این سکه مال گالری ما نیست. مگر می شود من ٣۵ سال اعتبار و آبروی خودم را به همین راحتی زیر پرسش ببرم؟ این فرد سکه را از ما نخریده و اگر ویدئو را با دقت ببینید متوجه می شوید که این فرد خودش هم می گوید که سکه را از یک مشتری خریده است.

محمد کشتی آرای، مدیر اتحادیه طلا و جواهر به «شهروند» می گوید: کسی که طلافروش باشد با یکه نگاه کمبود وزن را متوجه می شود و مردم نباید سکه های ارزان تر از قیمت بازار را خریداری کنند چراکه این پیشنهادات جالب حتماپشت پرده ای دارد.

کارت این طلافروش جعل شده است است

کم فروشی سکه

کشتی آرای تأکید می کند فردی که این گونه در این ویدئو با آبروی او بازی شده است از فروشندگان خوشنام بازار طلا و جواهر است و این کارتی که در ویدئو به عنوان کارت او نشان داده می شود، کاملا جعلی هست. مدیر اتحادیه طلا و جواهر اعتقاد است که دست هایی پشت پرده است که یا می خواهند به پول ملی و اعتماد مردم آسیب بزنند و در بازار بلوا کنند یا با خود آقای سلمان زاده خورده برده شخصی دارند.

او تأکید می کند که اتحادیه بشدت پیگیر این عنوان خواهد بود و شکایت های مورد نیاز به پلیس فتا برده شده است است.

متقلبان در بسته بندی سکه های تقلبی تکه های فلز می گذارند تا کمبود وزن سکه را توجیه کنند کلاه برداران با جعل نام طلافروشان خوش نام بازار سکه‌های تقلبی را به جای

خود این طلافروش هم می گوید: آخر چه کسی با نام و مُهر و امضای خودش سکه جعل می کند که ما بکنیم؟ این کارت که در فیلم نشان داده می شود، کارت ما نبوده و جعلی است.

سکه ای که در فیلم نشان داده می شود طلا نیست

یکی دیگر از ابعاد این ویدئو خود سکه هست. درحالی که مدیر اتحادیه می گوید این سکه، سکه تمام بهار آزادی نیست، طلافروشی که نام او در این ویدئو آورده شده، ادعا می کند این سکه حتی طلا نیست. او توضیح می دهد: ۴ گرم آلومینیوم را به جای طلا به او فروخته اند. به قول خودش هم از مشتری گرفته. ما هم حرف بدی نزدیم، به او گفتیم که این سکه یقینا مال مغازه ما نیست، ولی او توجهی نکرد و ما را به انتشار این ویدئو ترساندن کرد. ما هم به او حرف بدی نزدیم. گفتیم برود به اتحادیه شکایت و ثابت کند این سکه مال مغازه ماست.

کم فروشی سکه

این مغازه دار می گوید: من ٣۵ سال است در بازار مغازه دارم. ٣۵ سال است با آبرو کاسبی کرده ام. حالا آیا باید بعد از این همه سال خودم را بدنام کنم؟ ما شکایت کرده ایم. هم به پلیس فتا هم به اتحادیه. آیا باید هر روز یکی زنگ بزند به مغازه و به ما بد و بیراه بگوید؟

به نام طلافروشان، به کام کلاهبرداران

این نخستین بار نیست که چنین اتفاقی در بازار طلا و سکه می افتد. مدت هاست که کلاهبرداران و جاعلان با جعل کارت صرافی ها و طلافروشان خوشنام بازار، اقدام به فروش سکه های قلابی می کنند. سازوکار هم از این قرار است که معمولا یک واسطه در این میان وجود دارد که سکه تقلبی خود را به نام یک گالری معروف پرس کرده و با قیمت پایین تر به مردم می فروشد و ناخودآگاه پای آن طلافروش را به ماجرا باز می کند.

عباس شرفی، صراف بنامی است که به «شهروند» می گوید: سکه های ما، پلمپ اتحادیه بوده و هولوگرام زردرنگ روی آن حک شده است هست. مردم بدانند هیچ طلافروش و صرافی نام خود را با چنین کاری خراب نمی کند و کارت های ما همواره درحال جعل شدن است.

با این اوصاف مردم از کجا سکه بخرند؟ شرفی اعتقاد است مردم باید سکه هر صراف و طلافروشی را از خود آن فرد بخرند نه از واسطه ها. در گام بعدی هم به درج هولوگرام روی پرس سکه توجه کافی نشان دهند و جهت خرید حوصله کنند. به نظر می رسد فردی که این ویدئو را منتشر کرده به سازوکار کلاهبرداران همیشگی بازار طلا و سکه آشنایی نداشته هست. یک قربانی که با بی دقتی در خرید، حالا هم به لحاظ مالی متضرر شده است و هم باید در دادگاه نسب به شکایت هایی که از او شده، پاسخگو باشد.

اخبار اقتصادی – شهروند

واژه های کلیدی: بازار | جواهر | ویدئو | اخبار اقتصادی و بازرگانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو