تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین

رئیس شرکت محیط‌زیست می‌گوید سیاست‌های نادرست آبی و سکوت صاحب نظران باعث شده است کشور عزیزمان ایران به ورشکستگی در بخش آب برسد ما خودخواه‌ترین نسلی هستیم که در ط

ورشکستگی آبی

ورشکستگی آبی

عبارات مهم : ایران

رئیس شرکت محیط زیست می گوید سیاست های نادرست آبی و سکوت صاحب نظران باعث شده است کشور عزیزمان ایران به ورشکستگی در بخش آب برسد ما خودخواه ترین نسلی هستیم که در طول ٧ هزار سال در این سرزمین زیسته است اگر هر دشمنی در این سرزمین حاکم می شد این واکنش‌ها را با منابع طبیعی انجام نمی داد باید بپذیریم یوزپلنگ ایرانی هم مثل بسیاری از گونه های از بین رفته، محکوم به نابودی هست.

به گزارش شهروند؛ «بدون شک از سه دهه قبل بسیاری می دانستند که سیاست های آبی کشور نادرست است ولی اعتراضی نکردند و سکوت پیشه کردند. سکوت صاحب نظران در خصوص اعمال سیاست های نادرست آبی باعث شده است است امروز کشور به ورشکستگی در بخش آب برسد.» مدیر شرکت محیط زیست کشور با این سخنان بار دیگر نسبت به سیاست های آبی گذشته اعتراض کرد.

ورشکستگی آبی

عیسی کلانتری، معاون مدیر جمهوری که پیش از این هم مهمترین مسئله این سرزمین را بی آبی دانسته بود، کسی است که بسیاری منتقدان سیاست های خود او را در دولت های سازندگی و اصلاحات یکی از دلایل شرایط کنونی آب کشور می دانند. زمانی تلاش جهت رسیدن به خودکفایی در محصولات کشاورزی از بزرگترین افتخارات کلانتری بود و حالا او یکی از منتقدان این سیاست شده است و از ورشکستگی آبی و سکوت انجمن های کشور می گوید.

در حالی که به اعتقاد تعداد زیادی از فعالان محیط زیست، پیش از این نبود نگاه علمی در برنامه ریزی ها ازجمله در سدسازی های بی رویه، بخش عمده ای از منابع آبی کشور را از بین برده، مدیر شرکت محیط زیست مدتی است به خطاهایی اعتراف می کند که در دهه های گذشته شرایط امروز را به ارمغان آورده است: خشکیدن تالاب ها، از بین رفتن رودخانه ها، فرونشست دشت ها، زیاد کردن گرد و غبار و….

رئیس شرکت محیط‌زیست می‌گوید سیاست‌های نادرست آبی و سکوت صاحب نظران باعث شده است کشور عزیزمان ایران به ورشکستگی در بخش آب برسد ما خودخواه‌ترین نسلی هستیم که در ط

دیروز در همایش بررسی ساختار تشکیلاتی مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست ایران

عیسی کلانتری بار دیگر حرف اشتباهات گذشته را به میان کشید: «متاسفانه در چند دهه گذشته انجمن های علمی در خصوص منابع طبیعی و محیط زیست به درستی عمل نکرده اند. انجمن های علمی از چند دهه قبل وضع امروز منابع طبیعی و محیط زیست کشور را آینده نگری می کردند ولی سکوت کردند و امروز دچار پرسشها عدیده در این حوزه هستیم.» به گفته او در حالی که هر سال ۸۸ میلیارد متر مکعب در کشور آب تولید می شود، مصرف هر سال آن ۹۷ میلیارد متر مکعب است.

معاون مدیر جمهوری ماه پیش هم دربرنامه ای تلویزیونی گفته بود: «به بهای خودکفایی و زیاد کردن تولید و کم کردن وابستگی به خارج محیط زیست را از دست داده ایم. خاک فرسوده شده، پوشش گیاهی از بین رفته است و مواد ژنتیکی گیاهی و جانوری از بین رفته که همه اینها به علت استفاده نادرست از محیط زیست بوده است.» او مدت ها پیش هم در سخنانی جنجالی گفته بود: «در ۲۰ سال آینده نیازی به حمله آمریکا و اسراییل نخواهد بود و کشور عزیزمان ایران با این سیاست مصرف منابع زیرزمینی آب و عوض کردن اقلیم خود به خود نابود خواهد شد. بعد اگر دیر بجنبیم آینده بسیار غم انگیزی خواهیم داشت.» حالا او بار دیگر بی آبی را بزرگترین ترساندن کشور معرفی کرده هست. اینها همه در حالی است که در سال های گذشته راجع به عملکرد کلانتری در وقت وزارتش، این انتقاد مطرح بوده است که توسعه کشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه به کم کردن حق آبه این دریاچه و خشکیدن تدریجی آن انجامید.

کلانتری که اکنون با حفظ سمت، دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز هست، در همایش دیروز با گلایه از کارها نادرست مردم و مسئولان در زمینه محیط زیست گفت: «در طول این سال ها اگر هر دشمنی در این سرزمین حاکم می شد این واکنش‌ها را با منابع طبیعی و محیط زیست انجام نمی داد.»

ورشکستگی آبی

او از سکوت صاحب نظران در برابر اجرای سیاست های غلط آبی گله داشت: «بدون شک از سه دهه قبل بسیاری می دانستند که سیاست های آبی کشور نادرست است ولی اعتراضی نکردند و سکوت پیشه کردند. سکوت صاحب نظران در خصوص اعمال سیاست های نادرست آبی باعث شده است است امروز کشور به ورشکستگی در بخش آب برسد. بسیاری از این صاحب نظران به علت این که اعمال سیاست های نادرست آبی باعث زیاد کردن درآمدشان می شد نه تنها جلوی اجرای آنها را نگرفتند بلکه خودشان پیشقدم اجرای آنها شدند.»

معاون مدیر جمهوری با توضیح وضع استحصال منابع آبی کشور گفت: «امروز وضع استحصال از منابع آبی تجدیدپذیر کشور به ۱۱۰ درصد رسیده و این وضع اسفبار است.»

رئیس شرکت محیط‌زیست می‌گوید سیاست‌های نادرست آبی و سکوت صاحب نظران باعث شده است کشور عزیزمان ایران به ورشکستگی در بخش آب برسد ما خودخواه‌ترین نسلی هستیم که در ط

به گفته او انجمن های کشور در دهه های گذشته با نیت خیر، راه تخریب منابع طبیعی و محیط زیست را پیش گرفته اند: «در دهه های گذشته با نشانه زیاد کردن محصول، خودکفایی، کم کردن وابستگی به خارج و واردات، ضربات محکمی به محیط زیست و منابع طبیعی کشور وارد شده است هست. متاسفانه مسئولان بهای خودکفایی به دست آمده در بخش کشاورزی را درست محاسبه نکردند وگرنه امروز وضع منابع طبیعی و محیط زیست کشور این قدر غم انگیز نبود. بهای بخشی از این خودکفایی این بوده که کشور عزیزمان ایران امروز جزو کشورهای اول دنیا در زمینه فرسایش خاک، استحصال منابع آبی، گسترش بیابان و… است.»

در حالی که در نخستین نشست خبری کلانتری، او جهت توضیح اهمیت مسأله آب، روند رو به انقراض یوزپلنگ ها را جزیی خوانده بود، این بار با اشاره به وضع یوزپلنگ ایرانی گفت: «باید بپذیریم یوزپلنگ ایرانی نیز مثل بسیاری از گونه های ایرانی از بین رفته محکوم به نابودی هست. تعداد یوزپلنگ های کشور عزیزمان ایران از ۱۱۲ قلاده به ۴۷ قلاده رسیده هست، چون این حیوانات گرسنه هستند و پوشش گیاهی مناسبی وجود ندارد تا امکان رشد حیواناتی که یوزپلنگ های موجود از آنها تغذیه می کنند، فراهم شود.»

ورشکستگی آبی

او همچنین به وضع تالاب های کشور اشاره کرد: «امروز یک تالاب و دریاچه زنده در کشور نداریم و از این متعجب هستیم که آیا حجم ریزگردهای کشور زیاد کردن یافته است.»

رئیس شرکت حفاظت محیط زیست گفته های خود را ادامه داد: «ما خودخواه ترین نسلی هستیم که در طول هفت هزار سال پیش در این سرزمین زیسته هست، چون هر بلایی بر سر حوزه محیط زیست آمده طی چهار دهه گذشته بوده هست. پیش از این مدت، بسیاری از شاخص های محیط زیستی کشور مثل آب در جایگاه مناسبی قرار داشت. امروز دیگر وقت آن نیست که علت پرسشها و کم کاری های صورت گرفته را گردن دیگران بیندازیم بلکه باید تلاش کنیم وضع موجود را اگر بهتر نمی کنیم لااقل بدتر نکنیم.»

کلانتری در آخر گفت: «بدون شک این رسم کشورداری نیست و آیندگان ما را قضاوت می کنند چون منابع طبیعی و محیط زیست ارث پدر ما نیست و باید به آیندگان انتقال یافته شود. نباید فکر کنیم چون تکنولوژی داریم باید به هر طریق که می توانیم شیره منابع طبیعی و محیط زیست را بدون توجه به نیاز آیندگان بکشیم.»

گردوغبار شدیدتر می شود

طوفان ٧٠ساله شن، به طوفان گردوغبار تبدیل شده است و به گفته مسئولان محیط زیست کشور، رو به ازدیاد هست. ضیاء الدین شعاعی، مدیر ملی ستاد مقابله با پدیده گردوغبار هم دیروز در همایش بررسی ساختار تشکیلاتی مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست کشور عزیزمان ایران دراین باره صحبت کرد. او با اشاره به این که شدت گردوغبار در کشور رو به ازدیاد هست، گفت: «پدیده طوفان شن در کشور ما ۷۰ سال سابقه دارد و جزو اکوسیستم سرزمین ما محسوب می شود و سالیان سال است که مردم ما با این پدیده دست وپنجه نرم می کنند ولی طی سال های گذشته این پدیده به طوفان گردوغبار تبدیل شده است است.»

او که در نشست علمی مخاطرات طبیعی، چالش های زیست محیطی و بحران آب و خشکسالی در کشور عزیزمان ایران به مناسبت روز جهانی سوانح در دانشکده معدن دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران سخن می گفت، ادامه داد: «باید دنبال تحولاتی باشیم که باعث ایجاد پدیده طوفان گردوغبار شده است هست، گفت: «فرسایش بادی و طوفان های گردوغبار تابعی از سرعت باد، اندازه ذرات، رطوبت خاک، نوع خاک و پوشش گیاهی است.»

شعاعی با اشاره به این که پدیده گردوغبار و مفاهیم مربوط به آن تازه هستند، گفت: «در خصوصیات طوفان گردوغبار با توجه به اطلاعات بین المللی و بازبینی آنها از طریق داده های داخل کشور متوجه می شویم که اندازه ذرات باید ۱۰۰میکروگرم و غلظت ذرات تا حد ۱۰ هزار میکروگرم باشد تا طوفان گردوغبار محسوب شود. همچنین وقت دوام این طوفان در هوا چهار تا هفت روز و ارتفاع افزایش از سطح زمین تا ۶هزار متر و جابه جایی افقی ذرات تا ۸هزار کیلومتر محاسبه شده است است.»

او با تأکید بر این که طوفان شن با طوفان گردوغبار متفاوت هست، گفت: «برای وقوع طوفان گردوغبار شرایط زمینی و شرایط آب و هوایی خاصی باید وجود داشته باشد. توانایی پراکنش خاک و سرعت باد مباحث مهمی در وقوع طوفان گردوغبار است.»

واژه های کلیدی: ایران | سیاست | طبیعی | طوفان | منابع | ایرانی | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو