تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی سودای عارف برای ۱۴۰۰؟ ، جزییات جلسه با رییس دولت اصلاحات

در چند روز اخیر، محمدرضا عارف به دیدار رییس دولت اصلاحات رفته تا نظر او را جهت حضور در انتخابات ۱۴۰۰ جویا شود. او در این دیدار به رییس دولت اصلاحات گفته است که

سودای عارف برای ۱۴۰۰؟ ، جزییات جلسه با رییس دولت اصلاحات

جزییات جلسه با رییس دولت اصلاحات/ سودای عارف برای ۱۴۰۰؟

عبارات مهم : سیاسی

در چند روز اخیر، محمدرضا عارف به دیدار رییس دولت اصلاحات رفته تا نظر او را جهت حضور در انتخابات ۱۴۰۰ جویا شود. او در این دیدار به رییس دولت اصلاحات گفته است که جهت حضور در انتخابات آینده ریاست جمهوری مصمم هست.

به گزارش روزنامه قانون ؛ انتخابات آینده ریاست جمهوری از هر وقت دیگری به ما نزدیک تر هست. از هم اکنون که چهار سال تا برگزاری آن وقت باقی هست، گمانه زنی های فراوانی راجع به کاندیدای احتمالی گروه های سیاسی در این انتخابات مطرح می شود. ولی بسیاری از تحلیلگران سیاسی بر این نظرند که وظیفه کاندیدای نهایی گروه های سیاسی بعد از انتخابات مجلس در سال ۹۸ مشخص خواهد شد.

سودای عارف برای ۱۴۰۰؟ ، جزییات جلسه با رییس دولت اصلاحات

بر اساس آنچه در رسانه ها آمده است تاکنون نام هایی مانند علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، پرویز فتاح جهت حضور در انتخابات آینده ریاست جمهوری از جانب طرفداران و فعالان جناح های سیاسی مطرح می شود ولی همه این موارد در حد گمانه زنی هست. ولی یکی از افرادی که تلاش دارد دوباره نام خود را در عرصه سیاسی و انتخاباتی مطرح کند، محمد رضا عارف است.

دیدار عارف با رییس دولت اصلاحات

در چند روز اخیر، محمدرضا عارف به دیدار رییس دولت اصلاحات رفته تا نظر او را جهت حضور در انتخابات ۱۴۰۰ جویا شود. او در این دیدار به رییس دولت اصلاحات گفته است که جهت حضور در انتخابات آینده ریاست جمهوری مصمم است و در این انتخابات حاضر خواهد شد ولی به دنبال حمایت خاتمی از خود جهت بسیج احزاب و نیروهای اصلاح طلب در این انتخابات است.

در چند روز اخیر، محمدرضا عارف به دیدار رییس دولت اصلاحات رفته تا نظر او را جهت حضور در انتخابات ۱۴۰۰ جویا شود. او در این دیدار به رییس دولت اصلاحات گفته است که

عارف در ادامه گفته است که وظیفه من را جهت حضور در انتخابات آینده ریاست جمهوری مشخص کنید تا بتوانم از هم اکنون جهت دور بعد ریاست جمهوری برنامه ریزی کنم. رییس دولت اصلاحات در این دیدار از عارف جهت مشورت و تفکر زیاد وقت خواسته است و نتیجه این عنوان به جلسه دیگری موکول شده است است.

سودای پاستور با چه کارنامه ای؟

گویی عارف سودای پاستور را همچنان از دل بیرون نکرده است ولی در طول چهار سال گذشته باعث اعتراض بسیاری از اصلاح طلبان شده است هست. محمدرضا عارف در حالی می خواهد به صحنه انتخابات آینده ریاست جمهوری ورود کند که عملکردش بعد از سال ۹۲ فریاد همفکرانش را در آورده است.

سودای عارف برای ۱۴۰۰؟ ، جزییات جلسه با رییس دولت اصلاحات

توهم پیروزی در انتخابات ۹۲

شاید عارف، هیچ گاه در مجامع رسمی یا مستقیم از اصرار اصلاح طلبان به کناره گیری در انتخابات گله نکرده باشد؛ ولی در محافل اصلاح طلبان از فشار آن ها جهت کناره گیری در انتخابات ۹۲ گله کرده هست. علت این امر این است که او خود را پیروز انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲ می داند و اعتقاد است در قدرت، کناره گیری کرده هست. او در مصاحبه ای که در خاص نامه نوروزی ۹۴روزنامه اعتماد به چاپ رسید، می گوید: « من سال ۹۲ در شرایطی کنار رفتم که نتیجه نظر سنجی هایی که به دستم رسیده بود، نشان می داد می توانم پیروز شوم .کاری به نظر سازی ها ندارم ولی نظرسنجی ها نشان می داد من پیروز انتخابات بودم و افتخار می کنم راحت از قدرت گذشتم».

رای ۸ درصدی و اعلام پیروزی؟

در چند روز اخیر، محمدرضا عارف به دیدار رییس دولت اصلاحات رفته تا نظر او را جهت حضور در انتخابات ۱۴۰۰ جویا شود. او در این دیدار به رییس دولت اصلاحات گفته است که

عارف در حالی از پیروزی در انتخابات ۹۲ سخن می گوید که محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب عاملان در رابطه با نتیجه های نظرسنجی ها در سال ۹۲ در مصاحبه با هفته نامه مثلث گفته است : «بنابر اعلام کسانی چون محمدعلی نجفی، طبق نظرسنجی اصلاح طلبان در دو روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، عارف فقط ۸ درصد رای داشت و به همین خاطر او را مجبور کردند تا به نفع روحانی کنار برود». او در ادامه می گوید: «سخن این بود که به حساب اینکه درگذشته عقلانیت جناب آقای عارف به موفقیت آقای روحانی کمک کرد آیا این گام عقلانی جناب آقای عارف امتیاز، مزیت و یک حق اولویتی جهت آن عزیزان در انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم می کند؟ ما صحبت مان این بود که خیر، آن پدیده و پرونده تمام شد و در پرونده تازه باید از نو و متناسب با اقتضائات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برنامه ریزی کرد».

سابقه ای تامل برانگیز

بر اساس آنچه که اشخاص اصلاح طلب می گویند عارف به علت آرای اندک و از طرفی لزوم حفظ انسجام، از انتخابات کناره گیری کرد ولی هنگامی که این کناره گیری اتفاق افتاد، عارف حتی در بیانیه خود حاضر نشد از روحانی نامی ببرد و در آنجا اعلام کرد که به نفع ملت کشور عزیزمان ایران کناره گیری می کند! علی شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت نیز در این مورد به روزنامه اعتماد می گوید: «آقای عارف به سختی کنار رفت و حاضر نشد که گفت وگویی انجام دهد. حتی حاضر نشد در اعلام انصرافش از آقای روحانی حمایت کند؛ نمی خواهم کالبدشکافی کنم. مورد نیاز است بگویم حتی واکنش‌ها دکتر عارف نیز در زمانی که انصراف داد، واکنش‌ها تعاملی نبود».

سودای عارف برای ۱۴۰۰؟ ، جزییات جلسه با رییس دولت اصلاحات

انتقاد از عملکرد عارف در مجلس

پس از پیروزی لیست امید در انتخابات سال ۹۴، محمدرضا عارف سودای ریاست مجلس را در سر داشت و در این بین، این عنوان با مخالفت هایی در درون و بیرون مجلس روبه رو شد. سکوت محمدرضا عارف و عدم فعالیتش در مناسبات مجلس موضوعی بود که با انتقاد زیاد اشخاص اصلاح طلب مواجه بود. در این بین اتفاقاتی از جمله خروج عده ای از فراکسیون امید، شکست در انتخابات هیات رییسه، واگذاری ریاست کمیسیون ها به فراکسیون های رقیب، عملکرد ضعیف در رای اعتماد به وزرا سطح انتقادات را نسبت به عملکرد عارف به عنوان رییس فراکسیون امید بالاتر برد.

جلال جلالی زاده صورت اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، در باره عملکرد عارف در یادداشتی که در هفته نامه صدا منتشر کرد، نوشت:«اگر از افرادی مانند آقای عارف در لیست استفاده شده، زیاد به دلیل اعتبار های قبلی و گذشته ایشان بوده هست، وگرنه در مدتی که در مجلس بودند عملکرد قابل قبولی نداشتند. اگرچه او (عارف) انسان شریف و پاک اندیشی است ولی سیاست مدار کارکشته و مجربی نیست. مجلس، منزل سیاست ورزی است نه مدرسه اخلاق. استاد دانشگاه بودن امر پسندیده ای است ولی در منزل ملت، کسی برنده است که سیاسیت ورز باشد و اصول لابی را بداند. نمایندگان مجلس، دانشجوی جزوه نویس نیستند که استاد هر آنچه گفت، آن ها بنویسند و آخر ترم آن را بعد بدهند».

توقع نابجا

هرچند حضور محمدرضا عارف در سیاست، تازه نیست ولی عملکرد او در ۸ سال گذشته با انتقادات شدید روبه رو بوده هست. نقد اشخاص فعال در احزاب اصلاح طلب و نمایندگان مجلس نسبت به او باعث می شود تا عارف بیش از پیش مهجور باشد. عارف در حالی از رییس دولت اصلاحات جهت حضور در انتخابات آینده نظرخواهی می کند که او اعتقادی به کار تیمی ندارد. اظهارنظر عارف راجع به روزنامه بهار و اعلام برائت او از این روزنامه، عدم مشورت پذیری در انتخابات ۹۲ و ۹۴ و مسائلی از این دست باعث می شود او حتی آخرین گزینه اصلاح طلبان جهت انتخابات ۱۴۰۰ نیز نباشد. او باید در دو سال باقی مانده، عملکرد خود در مجلس و شورای عالی سیاست گذاری را اصلاح کند تا رابطه اش با بدنه اصلاحات و حامیان این تفکر ترمیم شود. عارف بیش از هرچیز نیاز به مشاوره های خوب جهت بازگشت به مردم دارد. موضوعی که به نظر می رسد او توجهی به آن ندارد.

راهی که بن بست است

از طرف دیگر، حواشی که حول فرزند او و غائله«ژن خوب» ایجاد شد جایگاه عارف را از ۹۲ نیز بیشتر کاهش داده است و به نظر او باید در قامت یک رهبرسیاسی به وظایف خود ادامه دهد زیرا که حضور وی در کسوت های اجرایی می تواند باعث ریزش چشم گیر آرای بدنه اجتماعی اصلاحات و در ادامه، ناامیدی جامعه مدنی شود. امیدواریم آقای عارف، مصلحت جمعی را به منافع شخصی ترجیح داده و به گونه ای عمل کند که برای همیشه، پیشینه خوبی از او در اذهان عمومی باقی بماند.

واژه های کلیدی: سیاسی | محمدرضا | انتخابات | اصلاح طلب | ریاست مجلس | اصلاح طلبان | ریاست جمهوری | انتخابات مجلس | انتخابات ریاست جمهوری | انتخابات مجلس شورای اسلامی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو