تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی باید در خصوص «رانت» قانون وضع شود / سراج

رییس شرکت بازرسی کل کشور گفت: در خصوص رانت، قانونی نداریم و باید کمک کنیم تا در این زمینه قانون وضع شود. 

باید در خصوص «رانت» قانون وضع شود / سراج

سراج: باید در خصوص «رانت» قانون وضع شود

عبارات مهم : قانون

رییس شرکت بازرسی کل کشور گفت: در خصوص رانت، قانونی نداریم و باید کمک کنیم تا در این زمینه قانون وضع شود.

به گزارش ایسنا، قاضی ناصر سراج مدیر شرکت بازرسی کل کشور در سی و ششمین سالگرد تاسیس این شرکت ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و خیرمقدم به حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور بیان کرد: امروز سی و ششمین سالروز تاسیس شرکت بازرسی کل کشور هست، این شرکت حدود صد سال قدمت دارد و از سال ۱۳۰۸ این نهاد با نام های دیگر مانند تفتیش امور مملکتی، بازرسی نخست وزیری، بازرسی کل و بازرسی شاهنشاهی و … عالیت می کرد.

باید در خصوص «رانت» قانون وضع شود / سراج

وی افزود: از سال ۴۸ تا ۵۷ شرکت بازرسی با عنوان شرکت بازرسی شاهنشاهی فعالیت می کرد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی شرکت بازرسی کل کشور زیر نظر مستقیم مدیر قوه قضائیه شروع به کار کرد. زمانی که اصلاحیه جهت قانون اساسی تقدیم شد، شرکت بازرسی زیر نظر مستقیم مدیر قوه قضائیه تشکیل شد.

قاضی سراج با بیان اینکه شرکت بازرسی کل کشور بر اساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی، نظارت بر اجرای امور را بر عهده دارد، اظهار کرد: در این راستا جهت شرکت بازرسی سه نوع وظیفه پیشگیری، ضدفساد و آمبودزمانی تعیین شد. شرکت بازرسی با توجه به نیروی کمی که دارد خوشبختانه بر اساس اذعان بسیاری، سازمانی پاک دست و موفق تلقی می شود. در کشور حدود ۲۱ هزار شعبه بانک داریم که حدود ۱۱ هزار بازرسی و حراست بانک در آنجا مستقر هستند. کل نیروی بازرسی حدود هزار بازرس در کل کشور است که هر نفر ۲۲ شعبه را علاوه بر پیگیری بر امور دیگر باید بازرسی کنند و همچنین حدود یک میلیون محیط و عنوان بازرسی داریم.

رییس شرکت بازرسی کل کشور گفت: در خصوص رانت، قانونی نداریم و باید کمک کنیم تا در این زمینه قانون وضع شود. 

رییس شرکت بازرسی کل کشور با بیان اینکه در طی سی و شش سال فعالیت این شرکت بعد از انقلاب، من پنجمین نفری هستم که به عنوان مدیر شرکت بازررسی انجام وظیفه می کنم، اظهار کرد: آیت الله محقق نخستین مدیر شرکت و بعد از ایشان حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، حجت الاسلام و المسلمین نیازی و حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی ریاست شرکت را بر عهده داشتند و اکنون من انجام وظیفه می کنم. این ماه پنجاهمین ماه است که در خدمت همکاران هستم.

وی با اشاره به موارد سخت افزاری و نرم افزاری در شرکت بازرسی کل کشور گفت: ۱۴ ساختمان بازرسی کل کشور ساخته شده است و با تجهیزات کامل تکمیل و افتتاح شده است هست. ساختمان بازرسی کل نخستین ساختمان است و ۷ ساختمان نیمه تمام دیگر نیز در حال ساخت است که امید است تا آخر سال کارهای آن تمام شود و نهایتا تا آخر سال آینده گمان می کنم ساختمان ها با تجهیزات کامل در اختیار همکاران قرار بگیرد. در خصوص روابط انسانی تخصصی شدن شرکت بازرسی و گزینش نیروهای رسمی و ثابت از اقداماتی است که صورت گرفته، ۸۰۰ نفر از افرادی که خارج از شرکت فعالیت می کردند مرخص شدند و افراد متخصص جایگزین آنها شدند.

سراج خاطرنشان کرد: به موجب یک فراخوان ۱۶ هزار نفر از دانشگاه های معتبر با معدل ۱۷ به اوج تقاضای نیروی انسانی کردیم که شرکت سنجش از متقاضیان آزمون گرفت. ۲۰۰ نفر در حال جذب شرکت هستند که اکثر قریب به اتفاق آنها معدل ۱۷ به اوج دارند و با تخصص های متفاوت به کارگیری می شوند. اگر آموزش های مورد نیاز را به آنها بدهیم شرکت آینده درخشانی را تجربه خواهد کرد. در این گزینش تلاش شده است از افراد نخبه که اشراف کامل به اوضاع و احوال دارند استفاده شود.

باید در خصوص «رانت» قانون وضع شود / سراج

وی با اشاره به آمبودزمان های انجام شده است در این شرکت خاطرنشان کرد: با ۱۰ کشور در این زمینه تفاهمنامه امضا کردیم و تلاش کردیم تمام تجربه های آنها را استفاده کنیم و یافته های آنها را به قسمت ترجمه شرکت بیاوریم و بعد از تالیف آنها را به استان ها ارسال کنیم. اگر به همین روال پیش رویم می توانیم کل یافته های دنیا را در اختیار بگیریم و هر جا فسادی اتفاق افتاد شرکت ما بتواند ناظر بر آن باشد و پیش از منجر شدن به پرونده کیفری از آن پیشگیری شود. در همه استان ها و هم در مرکز چالش ها و دام های برابر افراد را احصا کردیم و آن را به شوراها ابلاغ نمودیم. اعضای شرکت نیز حضوری با شوراها و شهردارها صحبت کردند. اخیرا شورای شهر و شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران تمام یافته های ما را به صورت مصوبه ابلاغ کردند.

رییس شرکت بازرسی کل کشور اظهار کرد: نمونه ای از این مصوبات این بود که جهت مثال بعضی قراردادها باید مجدد تنظیم شوند یا هولوگرام هایی که مسئله اساسی داشتند مورد بررسی قرار گیرند. اداره کلی داریم که شبانه روز از طریق شماره تلفن ۱۳۶ و ایمیل و فضای سایبری با مردم در ارتباط است و همه اطلاعات را می گیرند و اموری که جنبه کیفری دارد را به مراجع مربوط منعکس می کنیم و ظرف یک ماه پاسخ شاکی را ارسال می کنیم. اگر بخواهیم فرامین مقام معظم رهبری در خصوص کارآفرین را عملی کنیم همه باید انسجام ملی داشته باشیم و به پای کار بیاییم. قطعا تمامی کشورهایی که با تحریم روبرو بودند مشکلاتی داشتند که ما با منسجم بودن می توانیم با افراد وقت طلب برخورد کنیم و نگذاریم به بیت المال دست اندازی کنند.

رییس شرکت بازرسی کل کشور گفت: در خصوص رانت، قانونی نداریم و باید کمک کنیم تا در این زمینه قانون وضع شود. 

قاضی سراج با بیان اینکه در حوزه شخصی سازی متاسفانه از بدو شخصی سازی در همه دولت ها آنطور که مدنظر مقام معظم رهبری و متن صریح قانون بود، به نتیجه نرسیدیم اظهار کرد: هپکو یک شرکت سودده بود و در آن انباشت سود داشتیم. نخستین واگذاری در بورس در ازای هر سهام ۳۵۰ تومان بود ولی در وقت واگذاری دوم این سهام ۷۰ تومان یعنی یک پنجم سهام اولیه شد. ۴۵ تا ۵۰ نفر کارگر زیاد نداشت. ده ها بدهی داشتند و در نهایت هپکو را با ۱۲۰۰ کارگر و حدود هزار میلیارد زیان انباشته به شخص دیگری واگذار کردند.

وی ادامه داد: در قانون داریم که به موجب شخصی سازی در پنج سال یک مورد هم نباید تعدیل شود، ولی متاسفانه تعدیل زیادی داشتیم که یکی از نمونه های آن شرکت فولاد خوزستان هست. شخصی سازی ما با این اوضاع روبرو هست. جهت نمونه تعداد زیادی پمپ بنزین در استان ها واگذار شدند که زیاد از هزینه تولید از دولت هزینه بازسازی گرفتند و آن را زیر قیمت فروختند. با این روند هزینه های زیادی جهت دولت ایجاد می شود.

باید در خصوص «رانت» قانون وضع شود / سراج

رئیس شرکت بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه ۸۰۰ هزار میلیارد تومان از بودجه کشور به شرکت های دولتی تخصیص داده شده است دارد، گفت: ۸ هزار میلیارد از این میزان بودجه دانشگاه ها و هیات امناست. بسیاری از فسادهایی که اتفاق می افتد در این ۸۰۰ هزار میلیارد تومان هست. جهت نمونه دیروز گزارشی از یکی از دانشگاه های یک شهر کوچک به ما رسید که در آن یک کارپرداز ۲۰۰ میلیون تومان و دیگری ۵۰۰ میلیون تومان از یک دانشگاه کوچک اختلاس کرده اند.

وی گفت: در رابطه با رانت قانونی نداریم. باید کمک کنید در این زمینه قانون وضع شود و از شما انتظار داریم در وضع قانون کمک کنید. عنوان دیگر انحصارگری است که شورای مسابقه هم در این خصوص تلاش هایی کرده هست، ولی در زمینه ضدرقابتی موفق نبوده هست. همچنین در عنوان عدم شفافیت با وجود اینکه قانون دولت الکترونیک وجود دارد، ولی متاسفانه شفافیت نیست.

واژه های کلیدی: قانون | قانونی | دانشگاه | ساختمان | قانون اساسی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو