تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی همه منتظر پاسخ استعلام هستند! ، آیا وقت محاکمه احمدی نژاد فرا نمی رسد؟, هیچ اتفاقی نمی افتد

درست در ایامی که محمود احمدی نژاد در شش و بش تبرئه از هفت حکم قطعی دیوان محاسبات علیه خود یا مشغول زیر پرسش بردن صلاحیت دادگاه حمیدرضا بقایی که همین روزها قرار

همه منتظر پاسخ استعلام هستند! ، آیا وقت محاکمه احمدی نژاد فرا نمی رسد؟, هیچ اتفاقی نمی افتد

آیا وقت محاکمه احمدی نژاد فرا نمی رسد؟/ هیچ اتفاقی نمی افتد؛همه منتظر پاسخ استعلام هستند!

عبارات مهم : پرونده

درست در ایامی که محمود احمدی نژاد در شش و بش تبرئه از هفت حکم قطعی دیوان محاسبات علیه خود یا مشغول زیر پرسش بردن صلاحیت دادگاه حمیدرضا بقایی که همین روزها قرار است برگزار شود؛ هست، خاطره گویی قاضی سابق پرونده احمدی نژاد در دادگاه بار دیگر پای این پرونده قدیمی را به رسانه ها باز کرد.

همه منتظر پاسخ استعلام هستند! ، آیا وقت محاکمه احمدی نژاد فرا نمی رسد؟, هیچ اتفاقی نمی افتد

روز گذشته سیامک مدیرخراسانی، قاضی سابق پرونده احمدی نژاد در گفت وگویی با تسنیم با تشریح جزییاتی ناگفته از پرونده احمدی نژاد گفته است: عقیده داشتم و دارم، با تخلفات افراد تا وقتی در رأس قدرت هستند باید برخورد شود. مدیرخراسانی که آذرماه سال ٩٢ احمدی نژاد را به دادگاه احضار کرده بود، گفته است: «واقعا بااعتقاد به اینکه باید به تخلفات افراد مسوول در وقت مسوولیت ارزش رسیدگی شود، آقای احمدی نژاد را احضار کردم.

خودم هم می دانستم تبعات دارد و حتما یک جنجالی به پا می شود. »رییس سابق شعبه ٧۶ دادگاه کیفری استان پایتخت کشور عزیزمان ایران (شعبه ۶ فعلی) در این گفت وگو اضافه کرده که «هیچ تخلفی از ناحیه دادگاه در این پرونده نبود و تمام کارها ما قانونی بود. بیانات شکات و دلایل را گرفته بودیم و بعد از اینکه همه این کارها را کردیم و دیوان عالی کشور اعلام کرد این جرایم عادی رییس جمهور و در صلاحیت شعبه ٧۶ هست، وارد رسیدگی شدیم.»

درست در ایامی که محمود احمدی نژاد در شش و بش تبرئه از هفت حکم قطعی دیوان محاسبات علیه خود یا مشغول زیر پرسش بردن صلاحیت دادگاه حمیدرضا بقایی که همین روزها قرار

مدیرخراسانی همچنین راجع به شکایت های مطروحه در این پرونده و اینکه گفته می شود برخی شکایت ها اصلا ارتباطی به رییس جمهور نداشت؛ گفته است: «همه اینها را رد کردیم و برائت دادیم و اصلا به ایشان ربطی نداشت. شکایت هایی که ماند، شکایت های اساسی و با مدرک بود. او موارد شکایتی مانند آسیب دیدن یک فرد حین سفر استانی احمدی نژاد یا ادعای مالکیت یک نفر بر طرح کد رهگیری یا شکایت یک کاشانی از احمدی نژاد به دلیل توهین او به کاشانی ها را جزو شکایاتی دانست که همه رد شده است اند. ولی گفته است: شکایت هایی که باقی ماندند اساس داشت. مثل شکایت مجلس شورای اسلامی. »به گفته او: در این شکایت مجلس اعتقاد است احمدی نژاد در بحث بودجه، تشکیل وزارت ورزش و جوانان و پول مترو که مجلس یک میلیارد دلار برای پایتخت کشور عزیزمان ایران و یک میلیارد دلار برای شهرستان ها مصوب کرده بود در چارچوب قانون حرکت نکرده است.» و بنابراین شکایت کمیسیون اصل ٩٠ از احمدی نژاد به قوت خود باقی مانده است.»

تنها دادگاه بی نتیجه احمدی نژاد در سال ٩٢

اما پرونده شکایت مجلس از احمدی نژاد چه مراحلی طی کرده و به کجا رسیده است؟ بعد از آذرماه سال ٩٢ که احمدی نژاد بر خلاف قانون در دادگاه حاضر نشد، محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به خبرنگاران در این باره گفت: در مورد پرونده آقای احمدی نژاد خودشان در دادگاه حاضر نشدند و وکیل او هم به دادگاه مراجعه نکرده هست؛ لذا قاضی نمی داند عذرش موجه است یا خیر؛ بنابراین وی را دوباره در تاریخ ١۶ دی ماه به دادگاه احضار کرده هست. محسنی اژه ای ١۶ دی ماه ٩٢ هم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با وجود اعلام قبلی شما مبنی بر رسیدگی به پرونده احمدی نژاد در این روز وی مجددا در دادگاه حاضر نشده هست، گفت که وقت اعلام شده، وقت نظارتی بوده هست. گاهی پرونده معد رسیدگی است یعنی همه پرسشها برای رسیدگی آماده هست. در این مورد وقت را تعیین می کنند و به فردی که باید در دادگاه حاضر شود، می گویند شما در فلان روز به دادگاه بیایید؛ ولی در وقت نظارتی، پرونده آماده رسیدگی نیست. به عنوان نمونه استعلامی شده است یا کسی را به عنوان مطلع دعوت کرده اند.

روزهای ناتمام «وقت احتیاطی» پرونده

همه منتظر پاسخ استعلام هستند! ، آیا وقت محاکمه احمدی نژاد فرا نمی رسد؟, هیچ اتفاقی نمی افتد

اما از آن تاریخ به بعد همچنان در پرونده احمدی نژاد اتفاق تازه ای رخ نداد تا اینکه در دوم شهریورماه ٩٣ محسن افتخاری، سرپرست دادگاه های کیفری استان پایتخت کشور عزیزمان ایران اعلام کرد که پرونده محمود احمدی نژاد در وقت احتیاطی قرار دارد. بعد از آن ٢۴ فروردین ماه ٩۵ هم یک بار دیگر محسن افتخاری راجع به وضعیت پرونده محمود احمدی نژاد به ایسنا گفت: پرونده وی در حال حاضر در مرحله استعلام از مراجع متفاوت قرار دارد. دلیل طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده پاسخ هایی بود که ما از مراجع متفاوت تقاضا کرده ایم. محتویات پرونده ایشان باعث طولانی شدن روند رسیدگی شده است است و این طولانی شدن ارتباطی به سمت ایشان ندارد.

آخرین وضعیت پرونده احمدی نژاد چیست؟

اما مجتبی ملک افضلی، نماینده حقوقی مجلس در پرونده شکایت از محمود احمدی نژاد که البته تا سال ٩۵ مسوولیت پیگیری این پرونده را بر عهده داشته به «اعتماد» می گوید: تا جایی که خبر دارم همچنان از آذرماه سال ٩٢ که جلسه دادگاه بدون حضور آقای احمدی نژاد برگزار شد پرونده شکایت از ایشان به وقت احتیاطی رفت و از آن موقع هنوز از وقت احتیاطی خارج نشده هست. «وقت احتیاطی» مدت زمانی است که قاضی پرونده بنا بر تشخیص خودش برای بازبینی محتویات پرونده تعیین می کند. و مدت وقت آن هم به تشخیص قاضی پرونده متغیر است.

درست در ایامی که محمود احمدی نژاد در شش و بش تبرئه از هفت حکم قطعی دیوان محاسبات علیه خود یا مشغول زیر پرسش بردن صلاحیت دادگاه حمیدرضا بقایی که همین روزها قرار

اما ملک افضلی می گوید این وقت همچنان در مورد پرونده آقای احمدی نژاد به آخر نرسیده هست. او می گوید تا سال ٩۵ که پیگیر این پرونده بوده، دادگاه سه بار به او گفته پرونده در وقت احتیاطی هست. ملک افضلی در توضیح طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده احمدی نژاد می گوید: فکر می کنم مدعی العموم به تکلیف خودش عمل نکرد و پیگیری شایسته ای نداشت. چراکه حتی اگر مجلس هیچ گونه پیگیری دیگری هم نمی کرد جرایم منتسب به آقای احمدی نژاد دارای جنبه عمومی هستند و نیاز به شاکی خصوصی ندارند. این موارد را مدعی العموم و شخص دادستان باید شخصا پیگیری کند و متهم را تحت پیگرد قرار بدهد. ولی متاسفانه شاهد بودیم دستگاه قضایی تمایلی برای پیگیری این پرونده نداشت.

اما گذشته از دستگاه قضایی نقش مجلس در پیگیری این پرونده چه بود؟ آن طور که ملک افضلی به «اعتماد» می گوید مجلس فقط اعلام کننده جرم است و اصولا مجلس در پرونده احمدی نژاد هم شاکی خصوصی نبود بلکه اعلام کننده جرم بود. لذا برای پیگیری واجد سمت حقوقی نبود ولی پیگیری های آن می توانست تاثیر زیادی داشته باشد. که تمایل به پیگیری هم تحت تاثیر تغییر شرایط سیاسی مجلس کمرنگ شد. او ادامه می دهد: بعد از اینکه این شکایت در مجلس نهم مطرح شد گویا مجلس با اعلام این جرایم به دستگاه قضایی به یک ارضای نسبی رسیده بود. و شاهد بودیم چندان پیگیری نمی شد. به ویژه تغییر برخی از مدیریت ها در مجلس هم در عدم پیگیری این عنوان بی تاثیر نبود. شاهد بودیم خیلی از این پرسشها و پیگیری های قضایی زمانی بود که معاونت نظارت مجلس را مهندس باهنر بر عهده داشت. و شاید تغییر این سمت در کمرنگ شدن پیگیری ها موثر بود.

همه منتظر پاسخ استعلام هستند! ، آیا وقت محاکمه احمدی نژاد فرا نمی رسد؟, هیچ اتفاقی نمی افتد

او تاکید می کند: به هر حال عنوان پرونده آقای احمدی نژاد به سکوت رفته و کسی راجع به آن حرف نمی زند. الان هم به جای من کسی منصوب نشده است تا این پرونده را پیگیری کند. البته همانطور که گفتم وظیفه مجلس اعلام جرم بود. قانون دستگاه قضایی را موظف کرده با اعلام جرم مجلس عنوان را پیگیری کرده، رسیدگی کند و نتیجه را به مجلس اعلام کند. اگرچه مجلس به تکلیف خودش عمل کرد و اعلام جرم کرد، ولی دستگاه قضایی باید به این عنوان رسیدگی می کرد که متاسفانه این کار را نکرده است و مجلس هم تکلیف قوه قضاییه به ارایه پاسخ را هیچ وقت پیگیری نکرد. چون در آیین نامه داخلی مجلس در موارد متعددی قوه قضاییه موظف به پیگیری مباحث و اعلام نتیجه به مجلس شده است هست. که متاسفانه این کار انجام نشد.

هیچ اتفاق تازه ای نیفتاده است

محسن افتخاری، سرپرست دادگاه کیفری یک استان پایتخت کشور عزیزمان ایران هم راجع به سوالات متعدد «اعتماد» راجع به آخرین وضعیت پرونده احمدی نژاد پاسخ های کوتاه و یکسانی دارد. او در این باره می گوید: هیچ اتفاق تازه ای در پرونده ایشان نیفتاده هست. شکایت تازه ای هم از مجلس به دست ما نرسیده هست. همه چیز در همان وضعیت سابقی است که بود. یعنی پرونده ایشان الان در وقت احتیاطی است و منتظریم تا پاسخ استعلاماتی که خواستیم به دست مان برسد. ولی آیا یک پرونده قضایی می تواند تا مدت نامشخصی همچنان در وضعیت «وقت احتیاطی» باقی بماند؟ پاسخ افتخاری به این پرسش این است: «تا زمانی که پاسخ استعلامات ما به دست مان برسد، پرونده می تواند در وقت احتیاطی باشد. و این پاسخ ها هنوز به دست ما نرسیده است.»

اخبار سیاسی – اعتماد

واژه های کلیدی: پرونده | دادگاه | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو