تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری درباره‌ی سریال فوتبالیِ «لژیونر»

پخش سریال لژیونر از نیمه گذشته هست. سریالی که روزهای زوج ‌ ساعت هفت عصر و ۱۱ شب، روی آنتن شبکه پنج می‌رود. لژیونر با حضور بازیگران آشنا شده‌ای مانند محمدرضا شری

درباره‌ی سریال فوتبالیِ «لژیونر»

درباره ی سریال فوتبالیِ «لژیونر»

عبارات مهم : سریال

پخش سریال لژیونر از نیمه گذشته هست. سریالی که روزهای زوج ساعت هفت عصر و ۱۱ شب، روی آنتن شبکه پنج می رود. لژیونر با حضور بازیگران آشنا شده است ای مانند محمدرضا شریفی نیا، حسن پورشیرازی، معصومه آقاجانی، لاله صبوری، مهرداد ضیایی و زهیر یاری راجع به ورزش و به خصوص فوتبال هست. ..

به گزارش همشهری، پخش سریال لژیونر از نیمه گذشته هست. سریالی که روزهای زوج ساعت هفت عصر و ۱۱ شب، روی آنتن شبکه پنج می رود. لژیونر با حضور بازیگران آشنا شده است ای مانند محمدرضا شریفی نیا، حسن پورشیرازی، معصومه آقاجانی، لاله صبوری، مهرداد ضیایی و زهیر یاری راجع به ورزش و به خصوص فوتبال هست. سریالی که نگاهی طنز به ماجرا دارد که قطعا دیدنش در این روزها که لیگ برتر فوتبال هم شروع شده است و تیم ملی هم به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه افزایش کرده، جالب تر خواهد بود. کارگردان لژیونر، مسعود آب پرور ۵۶ ساله هست. کارگردان نام آشنایی که با ساخت سریال های هوش سیاه ۱و ۲، نشان داده در حوزه سریال های جنایی- جاسوسی تخصص دارد. با او راجع به سریال جدیدش که تفاوت هایی اساسی با کارهای قبلی اش دارد، گفت و گو کرده ایم.

درباره‌ی سریال فوتبالیِ «لژیونر»

نام شما با سریال های جاسوسی مثل هوش سیاه گره خورده ؛ ژانری که در سینما و تلویزیون ما مهجور هست. آیا با وجود موفقیت در این زمینه، به سمت لژیونر که داستانی فوتبالی دارد، رفتید؟

خودم را فیلمساز ژانر نمی دانم. دلم نمی خواهد در یک ژانر محدود بشوم و فقط در آن ژانر قرار بگیرم. هوش سیاه نتیجه ذوق و سلیقه خاص خودم بود؛ از ایده، عقیده و پردازش نهایی گرفته تا آنچه را که می خواستم به منصه ظهور برسد ولی لژیونر ماموریتی بود که به من داده شد. در واقع از من خواسته شد که این کار را انجام بدهم. البته به شدت استقبال کردم و کار این چنین انجام شد.

پخش سریال لژیونر از نیمه گذشته هست. سریالی که روزهای زوج ‌ ساعت هفت عصر و ۱۱ شب، روی آنتن شبکه پنج می‌رود. لژیونر با حضور بازیگران آشنا شده‌ای مانند محمدرضا شری

لژیونر قرار بود نوروز پخش شود، طبیعتا فضا و چیدمان قسمت ها براساس مدل سریال نوروزی که ۱۳ شب مدام است با مدل فعلی که یک شب در میان و نامنظم هست، تفاوت دارد. این عوض کردن وقت پخش، چه تأثیری در سریال دارد؟

لژیونر قرار بود جهت نوروز ۹۶ پخش شود ولی تصمیم گیری ها و جلسات داخل شرکت صداوسیما به نحوی پیش رفت که وقت تولید جهت ما تنگ شد. ما تا آخرهای خرداد در حال تصویربرداری بودیم و عملا امکانی جهت نمایش نوروز نبود. هنگامی که وارد پروژه شدم چهار قسمت از این سریال نوشته شده است بود که بعد از ورودم اصلاحاتی در آن انجام شد. تأکید و توصیه مدیران هم این بود که این کار هرچه سریعتر ساخته شود. بنابراین، بقیه متن در دل تولید نوشته شد. قرار بود چون از نوروز ۹۶ گذشتیم پخش کار جهت نوروز ۹۷ باشد.

دوستان ما هم در پخش تأکید داشتند که کار در نوروز ۹۷ پخش شود ولی داخل سازمان، سازوکار ماجرا طوری پیش رفت که در روند تولید نمی توانستیم متوقف شویم. درهر حال، ماجرا به سمتی رفت که کار سریعتر پخش شود. این تغییرات تأثیری در روند تولید نداشت؛ چون تا آخرین لحظه فکر می کردیم کار در نوروز پخش خواهد شد. بنابراین چیزی را عوض کردن ندادیم.

با اینکه فوتبال پرطرفدار است ولی سریال های کمی در زمینه فوتبال ساخته شده است مثل پژمان و به سوی افتخار و فیلم هم در این زمینه کم داریم. اصلا چی شد سراغ ورزش و فوتبال رفتید؟

درباره‌ی سریال فوتبالیِ «لژیونر»

اگر دقت کرده باشید فوتبال در این سریال، خیلی پر رنگ نیست. فوتبال در کار ما شکل تمثیلی دارد. حتی عنوان لژیونر، بحث دوپینگ و کلماتی از این قبیل را از فوتبال گرفتیم. زمین بازی را به مثابه زمین زندگی گرفتیم. گل زدن، به نشانه رسیدن و تیم ها را همگی براساس فوتبال معنی کردیم. گاهی ممکن است جهت رسیدن به هدفی، دوپینگ کنی… تمام اینها مشابهت هایی است که در داستان کاربرد دارد. همانطور که اشاره کردید، چون فوتبال مخاطب زیادی در جامعه دارد تلاش کردیم رویه داستان برگرفته از فوتبال باشد.

در داستان آکادمی مبارزه با دوپینگ داریم؛ یک مأمور مبارزه با دوپینگ داریم که باید مواظبت کند که همه چیز در زمین بازی زندگی سالم پیش برود ولی می بینیم در مقطعی که منافعش به خطر می افتد، خودش دست به دوپینگ می زند یا جهت رقیبش نقشه می کشد. در واقع می بینید که به بهانه فوتبال و مضامین جانبی آن چقدر در این زمینه مانور داده شده. البته این معنایش این نیست که یک تماشاگر عادی همه اینها را درک می کند. همه این اطلاعات به لحاظ حسی انتقال یافته می شود و روی عاطفه مخاطب تأثیر می گذارد. این همان هدفی است که ما دنبالش هستیم و دوست داریم که اتفاق بیفتد.

پخش سریال لژیونر از نیمه گذشته هست. سریالی که روزهای زوج ‌ ساعت هفت عصر و ۱۱ شب، روی آنتن شبکه پنج می‌رود. لژیونر با حضور بازیگران آشنا شده‌ای مانند محمدرضا شری

در این کار در کنار استفاده از بازیگران کارکشته ای مثل شریفی نیا، پورشیرازی و آقاجانی، سراغ جوان هایی مثل زهیر یاری رفتید و حتی سراغ آرفی، بازیکن خارجی فوتبال. این ریسک چقدر جواب داد؟

ببینید! در این زمینه ملاک تصمیم گیری و سلیقه سنجی اهمیت دارد. اگر براساس کلیشه های جاری بخواهید تصمیم بگیرید، ممکن است مورد پسند تماشاگر نباشد. تماشاگر به طور طبیعی دلش می خواهد مجموعه ای از اسامی را ببیند که از قبل آنها را می آشنا و دیده است ولی به شخصه خیلی پیگیر کلیشه های مخاطب نیستم. مدعی ام که کارگردانی سلیقه سازم! کما اینکه در هوش سیاه، ترکیب اولیه بازیگر ها باعث شد خیلی ها نسبت به آن دافعه داشته باشند؛ حتی در دل مدیران هم مخالفانی داشتیم ولی خیلی مقاومت کردیم که ترکیب دلخواه خودمان را بدون درنظر گرفتن شهرت و محبوبیت افراد بچینیم.

درباره‌ی سریال فوتبالیِ «لژیونر»

دیدیم که چقدر جواب داد. البته در هوش سیاه قسمت های بیشتری داشتیم و اینجا با ۱۵ قسمت مواجهیم. این قصه لحن طنزآمیزی دارد بدون اینکه باجی به فیلم ها و سریال های مشابه ماقبل خودش بدهد. لژیونر توانسته جهت خودش کاراکتر مستقلی بسازد. اگر مخاطب تلویزیون بین باشد و شبکه پنج را دنبال کند متوجه این تفاوت خواهد شد. می دانید که شبکه پنج مدتی بود که سریال تولید نمی کرد و در واقع لژیونر جزو نخستین سریال های تازه این شبکه هست. اگر مخاطب این مجموعه را دنبال کند، بعد از مدتی راغب می شود سریال را دنبال کند.

فکر می کنید شروع لیگ برتر و افزایش تیم ملی به جام جهانی، تأثیری در اقبال به سریال داشته؟

نمی دانم؛ ارزیابی دقیقی ندارم. شاید بخش سنجش افکار تلویزیون دست به این نظرسنجی بزند و به آمار و ارقام هایی برسد. در وقت تولید به چنین رویکردی فکر نشده بود، ولی از آنجایی که این سریال به نوروز ۹۷ موکول نشد، شاید یکی از علت هایش همزمانی با شروع لیگ و جلب توجه مردم به سمت فوتبال ملی باشد.

در سریال اتهامات و نکاتی را به ورزشکاران نسبت می دهید که احتمالا با واکنش هایی روبه رو می شود. انتظارش را دارید؟

تا به امروز با واکنش خاصی روبه رو نشدم؛ چون تلاش کردیم خیلی نرم از کنار این مباحث بگذریم. انتقادها در فضای واقعی و حواشی فوتبال ما به شدت وجود دارد ولی فکر می کنم چون لحن سریال طنز است خیلی شوخی ها جدی گرفته نمی شود. احتمالا کسانی هم که شنیده اند با لبخند از کنارش رد شده است اند. شاید هم می دانند که خیلی از این شوخی ها در دنیای واقعی اتفاق می افتد. دست کم اهل فوتبال با این مصادیق آشنایی زیادی دارند.

چطور شد سراغ بازیکن خارجی رفتید و از آرفی اشپیتیم استفاده کردید؟

در مرحله پیش تولید، روی این عنوان بحث زیادی داشتیم. چند پیشنهاد وجود داشت. می شد از بازیگر با تجربه و معروفی استفاده کرد، ولی لحن و لهجه خارجی به آن داد. یا می شد از فردی خارجی استفاده کرد که اصلا فوتبال بلد نیست ولی بهتر دیدیدم که یک فوتبالیست خارجی حرفه ای را بیاوریم که فارسی هم بلد هست. پیشنهاد اولیه ایشان، از جانب آقای شریفی نیا بود.آقای شریفی نیا روزی یک ویدئو آوردند و من دیدم که ایشان در فیلم کوتاهی بازی می کند و پشت صحنه خیلی خوب فارسی حرف می زند. این خیلی منطبق با قصه ما بود و به همین خاطر، او را به کار دعوت کردیم. آن وقت آلمان بود و بعد جهت کار ما به کشور عزیزمان ایران آمد.

بعضی از شخصیت ها مانند فرهاد در سریال بیکارند. داشتن شغل چقدر به شخصیت پردازی نقش ها کمک می کند؛ چون شغل با خودش کلی شرح به همراه دارد؟

خب! اهل فن به این نکته وارد هستند که شغل می تواند ریزه کاری هایی را در شخصیت نشان دهد و سطحی از زندگی را به نمایش بگذارد که در فرآیند درام شما تأثیر نمایشی بگذارد. خیلی وقت ها ما از این نکته غفلت می کنیم و شخصیت هایی ساخته می شوند که ابتر هستند. البته هر لحظه اینطور نیست که شخصیت های درام، مابازای بیرونی داشته باشند ولی باورکردنی هستند. این جفت و جور کردن شغل با ملزمات زندگی و عرصه های متفاوت به قصه کمک می کند و ما را در یک انسجام و مدار نگه می دارد و نمی گذارد پراکنده کاری کنیم. در این سریال هم تلاش مان را کردیم. با وجود اینکه فرهاد قصه هنوز استخدام نشده و در حال تلاش است که شغلی را به دست بیاورد، تمام فعالیت ها و تفکرش مبتنی است بر شغلی که می خواهد گزینش کند. در واقع؛ تمام چیزهایی که مرتکب می شود برگرفته از شغلش است.

از این نترسیدید که مخاطب با شغل نا آشنایی روبه رو بشود و با سریال ارتباط برقرار نکند؟

طبعا مخاطب باید چنین نگاهی داشته باشد و این شغل را نشناسد. شاید آن همدلی مورد نیاز ایجاد نشود. اینجاست که گردابی که شخصیت ما در آن گیر افتاده مشخص تر می شود و تلاش او زیاد دیده می شود. فرهاد قصه ما نمی تواند خودش را به خوبی معرفی کند. همه اینها به ما قصه می دهد. این سوء تفاهم ها باعث می شود مخاطب بپرسد دوپینگ دقیقا چیست و کمیته مبارزه با دوپینگ چیست؟ اصلا چنین جایی وجود دارد یا نه؟! این نیست که هر لحظه سراغ شغل های آشنا برویم. بد نیست که گاهی چیزی را نشان بدهیم که ایجاد سؤال و انگیزه کند.

در مرحله پیش تولید یا نگارش به این فکر کردید که داستان طوری طراحی شود که بعضی ها راغب شوند این شغل را گزینش کنند؟

در جریان شکل گیری این قصه نیستم، ولی طرح اولیه بر مبنای شخصیت یک مأمور دوپینگ نوشته شده است بود. بعد پیمان عباسی، آن را به قصه مهم انتقال یافته کرد که به نظرم کار درستی بود؛ یعنی از فوتبال کمی فاصله گرفت. بنابراین خود فوتبال به یکی از مضامین فرعی قصه تبدیل شده است هست. با این حال آرزو دارم مردم سریال را ببینند.

واژه های کلیدی: سریال | مخاطب | نوروز | دوپینگ | سریالی | نوروزی | فوتبال | فوتبالی | فوتبالیست

درباره‌ی سریال فوتبالیِ «لژیونر»

درباره‌ی سریال فوتبالیِ «لژیونر»

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو