تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری یک مدمکسِ مادرانه , فیلم «کودک ربایی»

حوادث این چند وقت اخیر را همین طور چشمی مرور کنید. ماجراهای کودک ربایی و قتل آن ها بیش از بقیه آزاردهنده و دلخراش است. 

یک مدمکسِ مادرانه , فیلم «کودک ربایی»

فیلم «کودک ربایی»؛ یک مدمکسِ مادرانه

عبارات مهم : سینما

حوادث این چند وقت اخیر را همین طور چشمی مرور کنید. ماجراهای کودک ربایی و قتل آن ها بیش از بقیه آزاردهنده و دلخراش هست.

کودک ربایی؛ Kidnap

• کارگردان: لوییس پیترو

یک مدمکسِ مادرانه , فیلم «کودک ربایی»

• نویسنده: Knate Gwaltney

• هلی بری، ساگا کوری ای، لو معبد، کریس مک گین و…

• امتیاز در IMDb: 6 از ۱۰

• متاکریتیک: ۴۵

حوادث این چند وقت اخیر را همین طور چشمی مرور کنید. ماجراهای کودک ربایی و قتل آن ها بیش از بقیه آزاردهنده و دلخراش است. 

• روتن تومیتوز: ۴۱ درصد

• هزینه تولید: ۲۰ میلیون دلار

• مدت زمان: ۹۵ دقیقه

• محصول: ۲۰۱۷ آمریکا

حوادث این چند وقت اخیر را همین طور چشمی مرور کنید. ماجراهای کودک ربایی و قتل آن ها بیش از بقیه آزاردهنده و دلخراش هست. روزی نیست که وارد اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … شویم و تصویری از یک کودک که ربوده شده است به اشتراک گذاشته نشده باشد؛ عنوان دلخراشی که فراگیرشدنش به خاطر ناآگاهی خانواده و جامعه از خطراتی است که حول و حوش آن ها وجود دارد.

یک مدمکسِ مادرانه , فیلم «کودک ربایی»

سینما قطعا با دستمایه قراردادن چنین سوژه هایی می تواند کمک قابل توجهی به خانواده ها در این خصوص انجام دهد؛ اتفاقی که سال هاست در سینمای آمریکا افتاده، در آن جا با توجه به آمار زیادی کودک ربایی، کارها زیادی جهت کم کردن این آمار انجام شده است و سینما هم به شکل مستقیم بارها با ساخت فیلم هایی با عنوان کودک ربایی به این ماجرا ورود کرده است.

حوادث این چند وقت اخیر را همین طور چشمی مرور کنید. ماجراهای کودک ربایی و قتل آن ها بیش از بقیه آزاردهنده و دلخراش است. 

آخرین اثری که با دستمایه قرار دادن این عنوان ساخته شد و به اکران در آمد، فیلمی است با عنوان «کودک ربایی» به کارگردانی «لوییس پیترو» با بازی «هلی بری» در نقش مادری که کودکش به وسیله باندی مخوف ربوده شده است است.

«کودک ربایی» فیلمی است محصول ۲۰۱۷ به کارگردانی لوییس پیترو، کارگردان اسپانیایی که دو سه سال است از فیلمسازی در کشورش دست برداشته و پروژه های بین المللی را کارگردانی می کند. داستان فیلم اخیر او در آمریکا می گذرد؛ کشوری که به ادعای فیلم در هر ۴۰ ثانیه در آن یک کودک ناپدید می شود. کارلا دایسون، شخصیت مهم فیلم هست؛ مادری که تنها و وحشت زده جهت یافتن پسر خود تقلا می کند.

یک مدمکسِ مادرانه , فیلم «کودک ربایی»

آدم ربایی در یک چشم بر هم زدن، فرزندش را از او گرفته و کارلا تصمیم می گیرد تسلیم نشود و تا جایی که می تواند شخصا جهت نجات پسرش تلاش کند. به این ترتیب، تعقیب و گریزی نفسگیر و پرفراز و نشیب جهت نجات جان فرزند او شروع می شود و لحظات پراضطرابی را جهت بیننده رقم می زند. در فیلم نقش مهم بر عهده هلی بری، بازیگر مشهور هالیوود بوده است.

«ساگا کوری ای»، «کریس مک جین» و «لئو تمپل» بازیگران دیگر این فیلم هستند. این فیلم نود و پنج دقیقه ای با بودجه ای بیست میلیون دلاری کلید خورد و به فروشی بالغ بر ۳٫۷ میلیون دلار دست یافت که طبیعتا باید آن را یک فیلم شکست خورده در گیشه دانست، البته در محاصره ابرقهرمان های هالیوود، چنین رقم فروشی جهت این فیلم چندان هم دور از انتظار و عجیب جلوه نمی کند.

پروژه ساخت این فیلم از سال ۲۰۰۹ شروع شد. ولی شروع فیلمبرداری آن تا سال ۲۰۱۴ به تعویق افتاد. در این سال بعضی از سکانس های فیلم در نیواورلئان فیلمبرداری شد. تهیه کننده مهم فیلم که شرکت «ریلیتیویتی پیکچرز» حق پخش آن را به مبلغ سه میلیون دلار خریداری و در ۳۱ جولای آن را پخش کرد.

هلی بری، به نام مادر

هلی بری تنها ستاره این فیلم است که جهت خودش اسم و رسمی دارد. این که او یکه و تنها در این فیلم بی ستاره حضور یافته، بی علت نیست. هنگامی که بادقت به عنوان بندی «کودک ربایی» نگاه کنید، نام این بازیگر را در میان مدیران تولید اثر نیز می بینید. هلی بری سال پرکاری را می گذارند. غیر از «کودک ربایی» او امسال دو فیلم «کینگزمن: محفل طلایی» و «پادشاهان» را نیز در کارنامه دارد که هنوز به نمایش درنیامده اند. این بازیگر برنده جایزه اسکار بابت بازی در «کودک ربایی» در مراسم «آرک لایت سینما» جایزه عالی ترین بازیگر نقش مادر را دریافت کرده است.

خودش راجع به نقشش در این فیلم گفته است که داستان فیلم، کابوس او و هر مادر دیگری هست. او مجبور بود در نقش مادری که یک تعقیب و گریز دردآور و پررنج را جهت نجات فرزندش شروع می کند، کل ماجرا را تاثیرگذار و باورپذیر کند. او ابراز امیدواری کرده که مادرانی که رخداد مشابهی را تجربه کرده اند، با دیدن این فیلم نیرو و روحیه بگیرند.

هلی بری خودش مادر دو فرزند است و گفته تجربه زیستی او کمکش کرده که از غریزه مادرانه اش جهت ایفای این نقش سخت نیرو بگیرد. او در گفت و گو با هالیوود ریپورتر اظهار داشت: «حس می کردم که باید همان حال و هوایی را داشته باشم که هر مادری که به تماشای این فیلم خواهدنشست، دچار آن خواهدشد: قلبت انگار می خواهد از حرکت بازایستد، تا سرحد فوت وحشت کرده ای، شروع می کنی به فکر کردن راجع به ماجرا؛ وای خدای من! آیا واقعا چنین اتفاق هولناکی برایم افتاده؟ حالا باید چه کار کنم؟»

این بازیگر پنجاه ساله همچنین می گوید: «در کودک ربایی نقش یک مادر به نام «کارلا دایسون» را بازی می کنم که اتفاقی غیرقابل باور برایش می افتد. او ناگهان می بیند که جلوی چشمش فرزندش را می ربایند. در حالی که خیلی به محل اتفاق نزدیک است ولی کاری از دستش بر نمی آید؛ مثل هر مادر احساساتی او هم براساس غریزه اش تنها ماشین رباینده را تعقیب می کند و تنها چیزی که می داند این است که نباید متوقف شود و از تعقیب دست بردارد.»

لوییس پیترو: قهرمانان نمی میرند

«لوییس پیترو»، کارگردان فیلم با دردسرهای زیادی این فیلم را به آخر رساند. او راجع به اثرش می گوید: «این فیلم جهت تمام مادران دنیای حسی آشنا دارد. ما داستان های تلخی راجع به مادرانی که خودروهایشان به دزدی رفته در حالی که فرزندشان داخل ماشین بوده شنیده ایم. تمام آن ها تلاش کرده اند جهت نجات فرزندشان کاری بکنند، چون این خصلت تمام مادرهاست. آن ها همگی قهرمانان زندگی ما هستند. هر کاری جهت محافظت از فرزندشان انجام می دهند ولی معمولا فیلمی با این عنوان در دنیای سینما به نمایش در نمی آید.

من می خواستم فیلمی بسازم که در آن یک زن معمولی ابرقهرمانم باشد. در روزگاری که ابرقهرمان های مرد سینما را فتح کرده اند، من یک مادر را قهرمان فیلمم قرار دادم. ابر قهرمان یعنی همین. هنگامی که فرزندش را از او بگیری خشمگین می شود و دیوانه وار جهت نجاتش تلاش می کند.»

لوییس پیش از کودک ربایی

«کودک ربایی» هفتمین فیلم کارنامه لوییس پیتروی چهل و هفت ساله هست. عالی ترین فیلم کارنامه او تابه امروز، همان ساخته نخستش «بامبولهو» بوده که در سال ۲۰۰۱ در جشنواره ونیز مورد توجه قرار گفت. ولی پنج سال است که او فیلمی نساخته. فیلم قبلی او «زوردهنده» (۲۰۱۲) اکشنی جنایی بود با بازی «ریچارد کویل» که فروشی صد و نود و هشت میلیون دلاری را تجربه کرد و به موفق ترین فیلم کارنامه او از منظر تجاری تبدیل شد. کسانی که قدری جدی تر سینما را دنبال می کنند، او را با فیلم کوتاه «صدای شبانه» می شناسند که زمانی جهت خودش اسم به هم زده بود ولی پیترو از آن کارگردان هاست که به هر کاری دست می زند؛ از ساختن آگهی تجاری تا تدوین و کارگردانی سریال.

منتقدان: بدترین یا عالی ترین فیلم تابستان؟

منتقدان اصلا برخورد گرمی با فیلم «کودک ربایی» نداشته اند. «دیویدالریچ» منتقد «ایندی وایر» از آن به عنوان بدترین فیلم تابستان امسال یاد کرده است و آن را یک «مدمکس» مادرانه شکست خورده توصیف کرده که ۸۲ دقیقه از کل فیلم را صرف نشان دادن لوگوی اسپانسرهایش می کند تا خرجش دربیاید!

او همچنین اعتقاد است فیلم به دشت تقلیدی است از «ربوده شده» و البته تقلید ناموفقی هم محسوب می شود. منتقدان دیگری هم با او همنظر هستند و معتقدند این فیلم با محوریت یافتن ماجرای تعقیب و گریز و به فراموشی سپردن احساسات مادرانه و اساس ملودراماتیکش، کلا آن چیزی نیست که سازندگانش ادعا می کنند. امتیاز فیلم در IMDb تنها شش است.

با این حال «دیو مک کین» در همین سایت می نویسد: «خبر بد این است که سالی ۸۰۰ هزار کودک در آمریکا دزدیده می شوند و خبر خوب این است که ۹۷ درصد آن ها زنده پیدا می شوند و به منزل بر می گردند. این فیلم یک تریلر هیجان انگیز و بدون توقف است و آشکارا «مدمکس» بزرگراه خشم» را الگوی خود قرار داده هست. هلی بری در فیلم با انرژی خوبی ظاهر شده است ولی بازیگران نقش مکمل اصلا خوب نیستند.»

امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک هم ۴۴ است که نشان می دهد در این سایت به عنوان فیلمی ضعیف ارزیابی شده است هست. راتن تومیتوز هم به آن امتیاز ۴۱ داده که نشان می دهد فیلم از نظر بازدیدکنندگان این سایت نیز اثری پایین تر از حد میانگین هست. زیاد منتقدان مسئله مهم فیلم را فیلمنامه فاقد حرف تازه می دانند. به هر حال فروش فیلم هم نشان می دهد که کارش زیاد نگرفته. میزان پوشش اخبار آن در مطبوعات هم حاکی از آن است که منتقدان فیلم را چندان جدی نگرفته اند. شاید یک بخش از این بازخورد را به کیفیت فیلم نسبت بدهیم ولی بخش دیگرش را باید در حال و هوای این روزهای سینمای آمریکا جست و جو کرد. مردم دیگر فیلم های متعارف دوست ندارند.

ساگا کوری ای: ربوده شده

اما ساگا کوری ای بانمک و دوست داشتنی که نقش کودک ربوده شده است فیلم را بازی کرده، نه ساله هست. او نه تنها مدتی است به بازیگری روی آورده و جلب توجه کرده بلکه در روزش نیز از خود استعداد زیادی نشان داده و آرزو دارد در المپیک شرکت کند. او عاشق بسکتبال هست. خودش گفته رابطه اش با هلی بری در طول فیلمبرداری آن قدر خوشایند بوده که او را الگویش قرار داده و می خواهد هنگامی که بزرگ شد آدمی مثل او باشد. که مردم را سرگرم می کند.

بد نیست نظر خود کودک ربوده شده است را راجع به فیلمی که بازی کرده، بدانیم؛ «من نقش فرزند ای به اسم فرانکی را بازی می کنم که دزدیده می شود. اسم مادرش کارلاست که آدم ربا را تعقیب می کند تا فرانکی را نجات دهد. کلی تعقیب و گریز ماشینی توی فیلم هست. یک فیلم اکشن، ولی فیلم درجه «آر» گرفته و فرزند ها نباید آن با ببینند.

چون برایشان ترسناک هست. هلی بری آدم مهربانی هست. دو روز قبل از شروع فیلمبرداری مرا به هتل که اقامت داشت، دعوت کرد و راجع به فیلم هایی که هر دو دیده بودیم با هم حرف زدیم. او کمک کرد بفهمم که عنوان فیلم چیست. دخترش را هم آورد سر صحنه و ما هنگامی که فیلمبرداری قطع می شد با هم بازی می کردیم.» ظاهرا کوک فیلم زیاد از ماجرایی که در «کودک ربایی» برایش رخ می دهد، خبر ندارد و از آن ناراحت نیست و شیفته تعقیب و گریزهای پرشمار این فیلم شده است است.

فیلم های برتر تاریخ سینما با عنوان کودک ربایی

لعنتی های بی آبرو

در این تابستان تلخ که گویا قصد تمام شدن هم ندارد، خبرهای بسیار بدی شنیدیم از کودک ربایی و کودک آزاری؛ خبرهایی بسیار ناراحت کننده که احساسات عمومی جامعه را تحرک و مردم را خشمگین کرد ولی آدم های بیماری که دست به این کار می زنند در سراسر دنیا حضور دارند و هول و هراس ناشی از بودنشان و اعمال رعب آورشان نیز سال های سال است که در قالب فیلم بر پرده سینما به نمایش در می آید و هر کدام از زاویه ای به بزهکاری های این لعنتی های بی آّبرو می پردازد.

یکی از عالی ترین فیلم هایی که این معضل اجتماعی را دستمایه قرار داده هست، فیلم بسیار درخشان «بانی لیک گم شده» (۱۹۶۵) ساخته «اتو پرمینجر» هست. «لارنس الیویه» نقش مهم فیلم را بازی می کند که داستان خواهر و برادری است که به دنبال فرزند گمشده خواهر می گردند و به کشف حقایق بسیار هولناکی می رسند.

«فراز و نشیب» (۱۹۶۳) به کارگردانی آکیرو کوروساوای بزرگ در میان شاهکارهای دیگر او مهجور و گمنام مانده هست. ولی بدون تردید فیلمی درخشان و تاثیرگذار است که «توشیرو میفونه» نقش مهم آن را بازی می کند. او در نقش پدری متمول و بانفوذ ظاهر شده است که پسرش را می ربایند و فکر می کند به مدد پول زیاد و بسیج کردن وکلایش می تواند فرزندش را نجات دهد. ولی هنگامی که آدم رباها پول را بعد می فرستند، تازه م فهمد که با ماجرای بغرنجی رو به رو شده است است.

«ربوده شده» (۲۰۰۸) به کارگردانی پیر مورل و با نقش آفرینی لئام نیسون نیز هر چند زیاد به یک تریلر اکشن متمایل شده است ولی هول و هراس ناشی از ربوده شدن یک دختر نوجوان را به خوبی بازتاب می دهد. «رفته، کودک رفته» (۲۰۰۷) به کارگردانی «بن افلک» و بازی «سیسی افلک» نیز از فیلم های قابل توجه تم کودک ربایی هست. فیلم، داستان درگیر شدن دو نفر را که شاهد عینی ربوده شدن کودکی به نام آماندا بوده اند، روایت وی کند و لحظات بسیار پرکشش و پر هول و هراسی را جهت بیننده می سازد.

اما جهت دیدن «آبنبات دزدها» (۱۹۷۳) ساخته «گوردون تروبلاد» باید خیلی اعصاب داشته باشید. فیلم، داستان دختری شانزده ساله را روایت می کند که در راه مدرسه به منزل به وسیله سه آدم ربای روانی دزدیده می شود. این فیلم را خوره های سینما خوب می شناسند و می دانند که چه اثر مهم و عجیبی هست. ولی نمی شود از این عنوان حرف بزنیم و فیلم «خونبها» (۱۹۶۵) ساخته «الکس سیگل» با بازی «گلن فورد» و «دانا رید» را از قلم بیندازیم. فیلم قصه پیچیده ای دارد راجع به ناپدیدشدن فرزند یک خانواده و واکنش‌ها مشکوک کسانی که به نظر می رسد در این ماجرا دخالت داشته اند.

برترین ها

واژه های کلیدی: سینما | داستان | سینمای | آدم ربایی | کارگردانی | تعقیب و گریز | اخبار فرهنگی و هنری

یک مدمکسِ مادرانه , فیلم «کودک ربایی»

یک مدمکسِ مادرانه , فیلم «کودک ربایی»

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو