تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی روایت خرازی از پدرخوانده‌های جریان اصلاحات، کابینه دوازدهم، حصر و …

رضایت از کابینه دوازدهم، حضور پدرخوانده‌هایی در جریان اصلاحات، تاسف از شبهه‌افکنی بعد از انتخابات ۲۹ اردیبهشت، انتقاد از لیست شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایرا

روایت خرازی از پدرخوانده‌های جریان اصلاحات، کابینه دوازدهم، حصر و ...

روایت خرازی از پدرخوانده های جریان اصلاحات، کابینه دوازدهم، حصر و …

عبارات مهم : ایران

رضایت از کابینه دوازدهم، حضور پدرخوانده هایی در جریان اصلاحات، تاسف از شبهه افکنی بعد از انتخابات ۲۹ اردیبهشت، انتقاد از لیست شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و “حصر” موضوعاتی است که مشاور لیدر اصلاحات از آنها می گوید.

آقای خاص سیاست ایران، با وجود بیماری، پیگیری هایم جهت انجام مصاحبه را پذیرفت هرچند این بیماری اخلالی در توجه او به ظاهر آراسته اش نکرده، انگشترهای خاصش را در دست دارد و قبل از تصویر گرفتن می خواهد صبر کنیم تا موهایش را شانه کند.

روایت خرازی از پدرخوانده‌های جریان اصلاحات، کابینه دوازدهم، حصر و …

سید محمدصادق خرازی، سفیر اسبق جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در شرکت ملل متحد و فرانسه و موسس حزب ندای ایرانیان است و این روزها انتقاداتی به جریان اصلاحات دارد. می گوید که “پدرخوانده “هایی در این جریان باید کنار روند در غیر اینصورت معلوم نیست سال ۱۴۰۰ باز هم تقدیر به نفع اصلاح طلبان رقم بخورد. شاید جهت همین است که حزبی تاسیس کرده و می خواهد سبک و سیاق اصلاح طلبی خود را در آن پیاده کند.

تصاویری از پدرش آیت الله سید محسن خرازی، آیت الله بهجت و سیدحسن نصرالله روی میز کارش قرار گرفته و تصویر هایی از رهبر انقلاب و سردار سلیمانی به دیوار اتاقش راه اندازی شده است هست. یاد این جمله می افتم که حدود دو سال پیش گفته بود: من اگر بخواهم به قدرت نزدیک شوم با همه کوچه بعد کوچه های قدرت ارتباط دارم، از شخص اول کشور تا سایرین.

رضایت از کابینه دوازدهم، حضور پدرخوانده‌هایی در جریان اصلاحات، تاسف از شبهه‌افکنی بعد از انتخابات ۲۹ اردیبهشت، انتقاد از لیست شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایرا

می گوید که به طور نسبی از کابینه دوازدهم راضی است و حسن روحانی قدرت ایجاد دیالوگ با آن ۱۶ میلیونی که به او رای ندادند را دارد. تاکید می کند: او احمدی نژاد نبود که بعد از انتخابات بحث”خس و خاشاک” را پیش بکشد و گفت که من مدیر جمهور همه مردم کشور عزیزمان ایران هستم.

به عنوان یک اصلاح طلب نیز راجع به راه حل مسئله “حصر” اعتقاد است: بزرگان و خردمندان و سران سه قوه بنشینند و با مسئولین امر به یک نتیجه و جمع بندی برسند و مسئله را حل کنند. می گوید که اگر صحبت کنند، حل می شود.

*هیچ گروه سیاسی جهت حضور در کابینه سهم خواهی نکرده است

روایت خرازی از پدرخوانده‌های جریان اصلاحات، کابینه دوازدهم، حصر و …

سید محمدصادق خرازی در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی خود از کابینه دولت دوازدهم، گفت: معمولا کاری بدون اشکال و انتقاد نیست ولی به هرحال مدیر جمهور ۲۴ میلیون رای آورده و حق دارد که خودش تصمیم بگیرد و وزرایی گزینش کند که می تواند با آنها کار کند.

وی ادامه داد: شایسته نیست که گروه ها در این رابطه سهم خواهی داشته باشند و من هم سراغ ندارم که هیچ گروه سیاسی در این راستا سهم خواهی کرده باشد. من که متعلق به جریان اصلاح طلب هستم، نشنیدم که کسی سهم یا درخواستی در این رابطه از مدیر جمهور کرده باشد.

رضایت از کابینه دوازدهم، حضور پدرخوانده‌هایی در جریان اصلاحات، تاسف از شبهه‌افکنی بعد از انتخابات ۲۹ اردیبهشت، انتقاد از لیست شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایرا

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: در مدیریت قاعده ای حاکم است و آن سلیقه هست. سلیقه مرحوم آقای هاشمی یک جور بود، سلیقه آقای خاتمی یک جور دیگر بود و سلیقه آقای روحانی نیز سلیقه ای خاص است و این عنوان اهمیت دارد که ما در این شرایط وقت مناسبی به مدیر جمهور دهیم که با تدبیر و تجربه ۴ ساله ریاست جمهوری، بتواند دولت و افرادی که گزینش کرده را با توجه به اهداف، استراتژی و آرمانی که دنبال می کند، به جایی برساند. من شایسته نمی دانم که اکنون وارد نقد شویم چون هنوز عملی از دولت تازه ندیدیم و باید جهت مدیر جمهور این حق را قائل باشیم تا افرادش را خود گزینش کند. البته اکثر مدیرانی که گزینش شدند دارای سوابق خوبی در کشور و از مدیران برجسته هستند ولی اینکه آیا می توانند با دنیا بینی مناسب طوری ایفای نقش کنند که مورد رضایت آحاد مردم باشد، در طول وقت مشخص می شود.

*به طور نسبی از کابینه راضی هستم

روایت خرازی از پدرخوانده‌های جریان اصلاحات، کابینه دوازدهم، حصر و …

خرازی همچنین تاکید کرد: علت حمایت اصلاح طلبان از آقای روحانی نیز فقط افراد کابینه نبوده و تقریبا هیچ گفتمانی اطراف ظرفیت سازی در کابینه بین اصلاح طلبان و آقای روحانی انجام نشد، ما جهت شعارها، آرزوی بزرگ ها و استراتژی و مبانی که آقای روحانی داشت، از او حمایت کردیم. ایشان اعتقاد به انفتاح و گشایش در سیاست خارجی است که ما هم چنین اعتقادی داریم. ایشان به اقتصاد باز، بازار آزاد و تحقق عدالت و ظرفیت سازی در کلان اقتصاد ملی اعتقاد دارد و ما نیز همین باور را داریم.

وی یادآور شد: در مباحث اجتماعی و روشنفکری نیز ایشان اعتقاد است که جامعه را باید باز گذاشت و آزادی بیان و حقوق بشر تحقق پیدا کند. بنابراین ما براساس یک سلسله مبانی از آقای روحانی دفاع کردیم و ایشان از یک سری مبانی اصلاحی و اعتدالی برخوردار هست. نمی توان گفت که تو مدیر جمهور شدی، وزرایت را با ما هماهنگ کن. این سلب اختیارات قانونی یک فرد است.

خرازی در پاسخ به این پرسش که “آیا این افراد جهت پیشبرد اهداف مدنظر حسن روحانی مناسب هستند؟”، گفت: این عنوان نسبی است و نمی توان در همه جا یک نظر داشت ولی من به طور نسبی راضی هستم.

*فرافکنی های بعد از انتخابات شیرینی آن را از بین برد

دبیر کل حزب ندای ایرانیان در ادامه در ارزیابی خود از فضای سیاسی کشور بعد از انتخابات ۲۹ اردیبهشت، اظهار کرد: متاسفانه بعد از انتخابات فرافکنی هایی شد و حلاوت و شیرینی که می توانست جامعه را وارد یک موقعیت خاص کند، از دست رفت.

وی افزود: با شبهه ای که در انتخابات ایجاد کردند، شیرینی، گوارایی و شهدی که می توانست مردم را امیدوار کند، به وجود نیامد. از طرف دیگر گویا ما صفر و صد را می خواهیم. یعنی یا دولت مال خودمان باشد یا اگر نبود، هرچه است و نیست باید نابود شود. این فرهنگ صفر و صدی آب سردی بود بر آن جوش و خروش و انگیزه ای که بین مردم به خاص جوانان ایجاد شده است بود. این مسئله تلخ است و قابل دفاع نیست. شرایط می توانست خیلی بهتر از این باشد و وزارت کشور و سایر نهادهای مرتبط می توانستند اوضاع را بهتر مدیریت کنند. بنابراین این انتقاد وجود دارد و نمی توان از آن گذشت.

خرازی تصریح کرد: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که از طرفی اعتقاد به وحدت و کثرت هستیم از سویی دیگر به علت آرزوی بزرگ های انقلابی تا حدی تلاش می کنیم ظرفیت های خودمان را به گونه ای کشف کنیم که این ظرفیت ها بتواند به روند کارها یاری کند ولی در عمل موفق نمی شویم. واقعیت این است که رای آقای رئیسی ۱۶ میلیون بود، کسانی که منتقد آقای روحانی هستند و دولت ایشان را بر نمی تابند و این تعداد کمی نیست. البته مدیر جمهور، مدیر جمهور همه مردم کشور عزیزمان ایران است نه ۲۴ میلیون نفر و مخاطب من جریانات سیاسی کشور هستند که باید با مدیر جمهور به گونه ای کنار بیایند که آقای روحانی بتواند ۱۶ میلیون دیگر را هم جذب کند و با آنها نیز دیالوگ برقرار کند و گفتمانی را در جامعه خلق کند که این ۱۶ میلیون هم در دایره این گفتمان قرار گیرند. من این نگرانی را دارم که یک تغافل و غفلتی نسبت به جریان جدی مخالف دولت و مدیر جمهور صورت گیرد که ما نباید از کنار آن بگذریم.

*حسن روحانی قدرت گفتگو با آن “۱۶ میلیون” را دارد/ او به مردم نگفت “خس و خاشاک”

سفیر پیشین کشور عزیزمان ایران در فرانسه تاکید کرد: من اعتقاد دارم که یکی از کارهای مهم دولت و مدیر جمهور این است که با علم به این مسئله، کشور را به گونه ای اداره کنند که نظر ها و نظرات آن ۱۶ میلیون و حتی همکاری آنها را نیز با خود داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که “تعامل دولت با این ۱۶ میلیون نفر باید چطور باشد؟”، گفت: این عنوان خیلی پیچیده نیست. آن ۱۶ میلیون خاستگاه های ارزشی خود را دارند و فکر نمی کنم که آقای روحانی در مبانی مهم انقلاب با آنها مشکلی داشته باشد. شاید عده ای از رهبران آن ۱۶ میلیون نظر های انقلابی را به نفع خود مصادره کردند ولی بدنه این جریان بدنه عاقل و بالغی است و می فهمد که دغدغه های دولت در عرصه سیاست خارجی، سیاست داخلی، امنیت ملی و اجتماعی، جامعه باز مدنی، حرکت های مدنی جامعه، نقش جوانان و پرسشها اقتصادی، مبارزه با رکود و تورم چیست و این ها موضوعاتی است که نقش هویتی را به معنای واقعی جهت کنشگران سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باز می کند.

خرازی خاطر نشان کرد: به نظر من فهم این قضیه خیلی مشکلی ندارد، اگر آن ۱۶ میلیون روی مسئله ای همچون ابتکار عمل حضور خارجی ها در کشور نقد دارند باید دید، نقد و نگرانی آنها چیست. به زعم من آقای روحانی قدرت گفتگو با این ۱۶ میلیون را دارد. مدیر جمهوری مثل آقای احمدی نژاد این قدرت درک و تعامل و تامل را نداشت. او بعد از پیروزی پر از شبهه در سال ۸۸ موضوعی را مطرح کرد و آن بحث “خس و خاشاک” بود ولی آقای روحانی این کار را نکرد و گفت که آن ۱۶ میلیون هم از آن من است و من مدیر جمهور همه مردم کشور عزیزمان ایران هستم. این قدرت تعامل و فهم و ایجاد دیالوگ و گفتمان خود یک وقت استثنایی است که آقای روحانی انشاالله می تواند موفق شده است و در مسیر درستی پیش رود.

*اصلاح طلبان نه در آن صبح دوم خرداد و نه در غروب ۸۴ و نه در طلیعه سال ۹۲ و نه اکنون استراتژی منظمی نداشتند

این فعال سیاسی اصلاح طلب درخصوص اینکه “آیا اصلاح طلبان می توانند در ۱۴۰۰ و در ادامه راه موفقیت های بیشتری در عرصه حاکمیتی داشته باشند”، گفت: این عنوان به عملکرد ما بستگی دارد. ما اصلاح طلبان عملکرد خوبی نداشتیم. اصلاح طلبان نه در آن صبح دوم خرداد و نه در غروب ۸۴ و نه در طلیعه سال ۹۲ و نه اکنون از استراتژی منظمی برخوردار نبودند. ما تاکنون از ظرفیت های فردی شخصیت ها نان خوردیم.

وی تصریح کرد: فردی دارای ظرفیت و موقعیت اجتماعی هست، جمله ای را مطرح می کند، در عمیق ترین لایه های عاطفی مردم می نشیند و آنها در انتخابات همکاری می کنند. این عنوان نشان دهنده بی برنامگی ما هست. اصلاحات برنامه ندارد و فاقد استراتژی و مبانی خاص است و ما هنوز در بیان گفتمان و مبانی اعتقادی خود دچار شبهه و مسئله هستیم.

*اصلاحات برنامه ندارد و فاقد استراتژی و مبانی خاص است

دبیر کل حزب ندای ایرانیان ادامه داد: رهبران اصلاحات هنوز نتوانسته اند مبانی خاص اصلاح طلبی را تبیین کنند. احزاب اصلاح طلب فاقد فرهنگ تعامل و گفت وگو هستند، یک حزبی که کل افرادش در یک مینی بوس جا می گیرد، با حزبی که بیش از چند هزار کنشگر در آن فعال هستند، یک رنگ و یک جور دیده می شوند. این ها نکات بسیار تلخ و خطرناکی است که چه بخواهیم و چه نخواهیم، عزت، شرف و موقعیت ما را دچار تعدیل کرده هست. نمونه این عنوان شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران است که بعد از گفت وگوهای فراوان و مذاکرات مختلف، به آقای نجفی رسیدند. اینکه وقت را جهت ایشان فراهم می کنند تا بتواند حتی یک میخ به دیوار این شهر بکوبد یا نه، جای بحث دارد. مسئله خود ما هستیم.

خرازی اظهار کرد: زمانی که آقای قالیباف شهردار شد، تمام عنصرهای و عوامل حاکمیت به او کمک کردند، تمام نیروهای نظام که مجموعه حاکمیت را تشکیل می دهند به یاری او آمدند، سپاه، نیروی انتظامی، دستگاه قضا و کذا و کذا. آیا ما یقین داریم که این ها به آقای نجفی کمک می کنند؟ اینطور نیست که به طور مثال سپاه نمی خواهد به آقای نجفی یاری کند بلکه مسئله این است که نمی توانند پلی این بین ایجاد کنند.

*اصلاحات باید خود را از یکسری پدرخوانده ها رها کند

وی راجع به راه حل سامان دادن به شرایطی که توصیف می کند، گفت: جریان اصلاحات به آسیب شناسی جدی نیاز دارد. اصلاحات باید خود را از یکسری پدرخوانده ها رها کند. تا زمانی که این پدرخوانده ها هستند نمی توان خیلی دل بست و خوش بین بود. همین وضع را ما در بین اصولگرایان می بینیم که پدرخوانده ها باعث ریزش آنها شدند. عدم موفقیت مجامع موجودی که امروز در جریان اصلاح طلبی هست، به علت وجود و نقش همین افراد است.

سفیر پیشین کشور عزیزمان ایران در فرانسه تاکید کرد: این عنوان مشمول بر آقای خاتمی نمی شود، ایشان رهبر مورد اتفاق این جریان هست. مسئله افرادی هستند که خود را به آقای خاتمی نسبت می دهند ولی هیچ نسبتی با ایشان ندارند.

خرازی از بعضی از این پدرخوانده ها نام برد ولی خواست که منتشر نشود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه بیان کرد: گفتمان اصلاحات باید فراگیر شود. نمی شود که با واکنش‌ها کاملا استبدادی، شعار جامعه مدنی داده شود. اصلاح طلبان می توانند از وجود آقای خاتمی جهت ایجاد جریانی خاص به نفع خود استفاده کند چراکه ایشان شخصیتی ملی و متعلق به همه هست، حتی اصولگرایان.

*برخی جریان ها و افراد، لیست شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران را تصرف کردند

وی با انتقاد از نحوه بسته شدن لیست اصلاحات در شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و روند گزینش شهردار، گفت: کاری که در چیدمان لیست شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران شد، کار پسندیده ای نبود و به گونه ای شکل گرفت که بعضی جریان ها و افراد آن را تصرف کردند و جهت خود حق دانستند. در مقطع انتخابات به ما می گفتند که هیس، این ها را نگویید تا صدای ما را نشنوند چون اگر بشنوند معلوم نیست انتخابات چه می شود. ولی اکنون انتخابات تمام و شهردار هم گزینش شده، حالا بیاییم و حرف بزنیم که آیا اشتباه کردیم. این نوع چیدمان شورای شهر منطقی بوده؟ این نقد هم به فرآیند گزینش شورای شهر است و هم به مصادیق.

او نخواست توضیحات بیشتری در رابطه با این انتقادات ارائه دهد.

خرازی خاطر نشان کرد: به طور کلی باید گفت که اگر عملکرد خوبی داشته باشیم مردم در آینده به ما اقبال خواهند داشت. در غیر این صورت مردم هیچ اقبالی نخواهند داشت. مردم کشور عزیزمان ایران با هیچ کس عهد اخوت نبسته اند. این انقلاب متعلق به آحاد مردمی است که جهت خود آرمانی دارند. مسجد و محراب را می شناسند و می فهمند، شما نمی توانید با شعارهای روشنفکری و متجددانه، آرزوی بزرگ و دین را کنار بگذارید.

این فعال سیاسی تصریح کرد: شما زمانی افراد را قبول دارید که دینتان ضربه نخورد آیا که آسیب های اجتماعی و آسیب های اعتقادی یک جامعه را منفجر می کند. روزی که احمدی نژاد رای آورد، افرادی برایش خوشحالی می کردند که روزه بودند، قصد قربت کرده بودند که احمدی نژاد مدیر جمهور شود چون احساس می کردند از جنس مردم و متعلق به امام وقت (عج) هست. او داشت فریبکاری می کرد ولی در اخلاص رای مردم حرفی نبود. آن اخلاص رای مردم به جای خود باقی است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه “دلیل موفقیت اصلاحات در چند انتخابات اخیر با وجود این توصیفات چیست؟”، گفت: فرآیند گزینش مردم از روی آشنایی هست. اصولگرایان در این انتخابات ها هیچ حرفی جهت گفتن نداشتند که بتوانند رای بیاورند ولی آنها قدرت را داشتند و دارند، یعنی شیخ احمد جنتی را به مجلس خبرگان فرستادند، نفر ۱۵ یا ۱۶ انتخابات، مدیر مجلس خبرگان شد ولی آقای هاشمی به عنوان نخستین نفر، جهت ریاست رای نیاورد. آنها در حاکمیت قدرت دارند. اگر زمانی بتوانند روی فرکانس مردم بیایند موفق می شوند.

*نحوه تصویر العمل حسن روحانی به دستگیری حسین فریدون

خرازی یادآور شد: اصلاح طلبان، آقای روحانی، آقای خاتمی و دیگران توانستند روی فرکانس مردم بیایند ولی این عنوان الزاما هر دوره ای تکرار نمی شود. مردم هوشمند هستند، زندگی ها و رفتارها را می بینند. به عنوان نمونه برادر آقای روحانی را گرفتند، ولی هیچ دخالتی نکرد. من همان روز پیش آقای روحانی بودم. یک نفر پرسش کرد که چه کار می خواهید بکنید؟ ایشان گفت که من کاری نمی کنم، کشور قانون دارد، برود وکیل بگیرد و کارهایش را بکند.

وی افزود:اگرچه هنوز رای او صادر و اتهامی ثابت نشده و دادگاه و دستگاه قضا باید منصفانه پیگیری های خود را انجام دهند که به او حتما به عنوان برادر رییس جمهور ظلمی نشود.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان ادامه داد: این یک نوع برخورد هست، نوع برخورد دیگر هم این است که آقای روحانی به وزرای خود بگوید حق ندارید سر کار بروید، خودش هم تا اطلاع ثانوی برود کرج خوش بگذراند و دولت را اداره نکند. مردم کدام یک از این رویکردها را می پسندند؟ عده ای دیوانه شاید دومی را بپسندند و بگویند که خوب شد و حالشان را گرفت ولی آحاد مردم رویکرد اول را گزینش می کنند.

*روحانی نشان داده قدرت بی نظیری در ایجاد دیالوگ و رهبری جریان اعتدالی دارد

وی در این رابطه که “آیا حسن روحانی می تواند سکاندار خوبی جهت جریان اعتدال باشد”، اظهار کرد: آقای روحانی نشان داده که قدرت بی نظیری در ایجاد دیالوگ و رهبری جریان اعتدالی دارد. روزی که آقای روحانی شعار اعتدال را مطرح کرد، خیلی ها متوجه نمی شدند معنای اعتدال چیست، ولی ایشان مدینه فاضله را براساس اعتدالی به تفسیر “امت الوسطی” که در قرآن هم آمده، مطرح می کرد. ایشان می گفت که نمایه فکر ما براساس آن امت الوسطی هست. اعتدال، عقلانیت و اخلاق تعارضی با انقلابی بودن ندارد.

خرازی تصریح کرد: بعضی ها فکر می کنند که اگر کسی بگوید اعتدال، اخلاق و اصلاحات یعنی بندهای انقلابی بودن خود را شل کرده و کذا و کذا. این نیست. آقای روحانی نشان داد که در گفتمان اعتدالی خود صاحب نظر، زیرک و باهوش است و تشخیص می دهد. شاید من در بعضی موارد با آقای روحانی هم موضع نباشم ولی هوش آقای روحانی و خواندن ذهن رقیب و مخاطب توانسته ایشان را موفق کند. به نظر من شعار اعتدالی در کنار شعارهای اصلاحی می تواند در آینده تعیین کننده باشد البته به شرط زندگی قابل دفاع بهروز مردم.

*اگر بنشینند و صحبت کنند مسئله حصر حل می شود

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین با اشاره به تشکیل کمیته حصر در مجلس شورای اسلامی و طرح انتقاداتی به مدیر جمهور مبنی بر عدم پیگیری مسئله “حصر”، گفت: آقای روحانی به عنوان مدیر جمهور سه مسئولیت دارد. یکی اداره کشور هست، دیگری سوگندی که به قانون اساسی خورده و تعهدی که به قانون اساسی و ساختار دیوان سالار کشور عزیزمان ایران دارد و سوم تعهد به شعارها و باورهایی که ارائه داده هست. آقای روحانی در رابطه با حصر اندازه وسعش تلاش کرده و اینطور نیست که او هرچه اراده کند، فردا عملی شود.

وی افزود: من مخالف تشکیل کمیته حصر در مجلس نیستم ولی فکر نمی کنم این کار راه حل قضیه باشد. راه حل مشخص است و شورای عالی امنیت ملی مسئولیت دارد. باید با خود آقای کروبی و آقای مهندس موسوی هم صحبت کنند تا این معضل حل شود. زیبنده کشور نیست که سه تن از شخصیت های تاریخی کشور این اوضاع را داشته باشند. راه حل این است که بزرگان و خردمندان و سران سه قوه بنشینند و با مسئولین امر به یک نتیجه و جمع بندی برسند و مسئله را حل کنند. اگر صحبت کنند حل می شود.

در آخر گفت وگو از او خواستم نظر خود را راجع به اسامی و عبارات زیر به صورت کوتاه بیان کند.

اکبر هاشمی رفسنجانی: پدر عمران ایران. او دومی نداشت. مردی از دل کویر، با قلب و سینه ای گشاده، مظهر مقاومت و ایستادگی، مظلوم عینی و واقعی که هم رفیق و هم رقیب بر او تاخت و مورد بی مهری رقیب و رفیق قرار داشت. شخیصتش محسود بود و مورد حسد قرار می گرفت و نمی توانستند او را تحمل کنند.

حسن روحانی: مرد تجربه ها، روزهای سخت و آمیخته با انضباط فکری و ذهنی. کسی را مثل او در ذهن منظم در کشور عزیزمان ایران سراغ ندارم.

علی لاریجانی: با چشمان آبی، متفاوت از برادران، زیرک و کسی که خوب تشخیص می دهد و می تواند به خوبی خود را روی آب نگه دارد.

صادق لاریجانی: چندان آشنایی نزدیکی با ایشان ندارم.

سید حسن خمینی: صورت جوان مجتهد با فضیلت های اخلاقی و روحانی که می تواند آینده ساز باشد.

علی اکبر ناطق نوری: روحانی شجاع، جوانمرد، لوتی و مردی که دومی ندارد.

سید محمد خاتمی: عزیز دوست داشتنی که در حقش ناحقی های زیادی شده است است.

محمود احمدی نژاد: گل مصنوعی. دروغی به پهنای تاریخ.

محمدباقر قالیباف: مدیر جهادی تلاشگر و سیاستمدار بازنده.

احمد جنتی: نگهبان قانون اساسی، پیرمرد متدین و سالم و کسی که در عین حال خدشه پذیر نیست.

علی اکبر ولایتی: دکتر تاریخ دانی که از گذشته حرف می زند، در حال مانده و در قصه پرغصه آینده گیر کرده هست. استاد من بوده، برایش احترام قائل هستم، دوستش دارم و تا هنگامی که که زنده ام به او احترام می گذارم.

حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی: (درباره این دو اظهارنظر نکرد)

محمد تقی مصباح یزدی: فیلسوفی دلسوز ولی کاملا متفاوت از جنس حکومت. شخصیتی که هر لحظه معترض است.

حسین فریدون: (درباره او اظهارنظر نکرد)

محسن هاشمی: فرزند مودب آیت الله.

سعید جلیلی: شخصیتی آمیخته با هزاران سوء تفاهم ولی انقلابی و متدین.

محمدرضا عارف: شخصیت دانشمند دوست داشتنی.

سید احمد خاتمی: روحانی سخنور و آشنا شده است در جامعه مذهبی ایران.

محمد علی نجفی: (درباره او اظهارنظر نکرد)

عبدالرضا رحمانی فضلی: وزیر کشور رفیق مدیر مجلسی که از شانس زیادی برخوردار است.

محمد جواد ظریف: منحصر به فردترین وزیر امور خارجه تاریخ بعد از انقلاب کشور عزیزمان ایران . دیپلمات بین المللی کاری که مورد احترام همه همکاران جهانی خود هست. متدین، خداترس و اعتقاد به مبانی امام (ره)، انقلاب و رهبری.

حمید رسایی: (درباره او اظهارنظر نکرد)

محمدرضا باهنر: سیاستمدار عاشق پیشه.

سید احمد علم الهدی: (درباره او اظهارنظر نکرد)

قوه قضاییه: دستگاهی که نیاز به اصلاحات واقعی دارد.

مجلس دهم: بی خاصیت. مجلسی که نه قدر خودشان را می داند و نه قدر موقعیت ارزش . البته در دو سال آینده می تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

فراکسیون امید مجلس: فراکسیونی که نه نشانه را تشخیص می دهد و نه آرزوی بزرگ دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی: بنگاه تولید ثروت و علم.

جبهه پایداری: قصه پرغصه ملت ایران.

حزب ندای ایرانیان : آرزوی بزرگ و آرزوی دیرینه من در جوانان پر از شور و شعف و علاقه و ایمان.

حزب اعتماد ملی: شیخ مهدی کروبی.

حزب اتحاد ملت: (درباره آن اظهارنظر نکرد)

حزب عاملان سازندگی: (درباره آن اظهارنظر نکرد)

اخبار سیاسی – ایسنا

واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | ایرانیان | اصلاح طلب | حسن روحانی | رییس جمهور | اصلاح طلبان | ریاست جمهوری

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو