تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی ابراز نگرانی سید حسن خمینی از اوضاع سلامتی مهدی کروبی

سید حسن خمینی با ابراز نگرانی نسبت به اوضاع سلامتی مهدی کروبی و آرزوی سلامتی جهت او گفت: البته امیدهایی در این زمینه وجود دارد و امید داریم به ثمر برسد تلاش‌ها.

ابراز نگرانی سید حسن خمینی از اوضاع سلامتی مهدی کروبی

ابراز نگرانی سید حسن خمینی از اوضاع سلامتی مهدی کروبی

عبارات مهم : تاریخ

سید حسن خمینی با ابراز نگرانی نسبت به اوضاع سلامتی مهدی کروبی و آرزوی سلامتی جهت او گفت: البته امیدهایی در این زمینه وجود دارد و امید داریم به ثمر برسد تلاش ها.

به گزارش ایسنا، سید حسن خمینی در نخستین کنگره حزب مجمع ایثارگران با گرامی داشت یاد آزادگان و آیت الله هاشمی اظهار کرد: ابراز نگرانی می کنم از اوضاع سلامت یکی از تاثیر گذاران انقلاب برادر ما حجت الاسلام و الامسلمین کروبی. امیدوارم سلامت ایشان را به ما خبر دهند. البته امیدهایی در این زمینه وجود دارد و امید داریم به ثمر برسد تلاش ها.

ابراز نگرانی سید حسن خمینی از اوضاع سلامتی مهدی کروبی

خمینی گفت: از رهبر انقلاب و نخست وزیر دفاع مقدس یاد می کنم. یاد همسر امام افتادم که تا آخرین روزهای زندگی ارزش یاد آقا مصطفی می افتادند گریه می کردند.

وی با طرح این پرسش که “کدامین امتیاز و وجهه بزرگ و مثبت انسانی در دوران دفاع مقدس وجود دارد که ما می توانیم از او در روزگاران خودمان استفاده کنیم” گفت: در توضیح کدامین امتیاز باید گفت، امتیاز دوران جنگ توپ و تفنگ، بمباران و شهادت هست؛ ولی الزاما هم نمی توان وجهه مثبت آن دوران دانست. به عنوان نمونه بگوییم چون در آن دوران بمباران بوده بعد هر لحظه آن را حفظ کنیم. بعد لزوما هر وجهه مثبتی هر لحظه مثبت نباشد.

سید حسن خمینی با ابراز نگرانی نسبت به اوضاع سلامتی مهدی کروبی و آرزوی سلامتی جهت او گفت: البته امیدهایی در این زمینه وجود دارد و امید داریم به ثمر برسد تلاش‌ها.

یادگار امام داد: در سخنان یک وجهه انسانی هم گذاشتم. کدامین وجهه انسانی مثبت در دوران مقدس وجود داشت که می خواهیم به این سرنوشت انتقال یافته کنیم؟ آیا فقط حس نوستالژیک و احساس دین است؟ البته ذکر هم بد نیست. حتما کسانی که این جلسه را تشکیل داده اند عزیزانی داشته اند در جنگ که از دست داده اند؛ ولی چه وجهه مثبت انسانی در دوران دفاع مقدس وجود داشت که تلاش می کنیم با این جلسات و احزاب به دوران امروز انتقال یافته کنیم.

وی افزود: پرسش بعدی این است که آیا اصلا آن وجوه قابل انتقال است؟ رهبری کاریزماتیک امام(ره) شرایطی داشت ولی خوب با رفتن ایشان تمام شد. دوران جنگ هم خیلی خوب بود ولی آیا امکان انتقالش است یا آب در هاون می کوبیم. بیش از هر چیزی باید به این سوالات پاسخ دهیم که کدام وجهه مثبت آن روزگاران را مد نظر قرار دارید؟ آیا دلتان جهت جوانی خود در آن دوران تنگ شده است است؟ آیا امکان انتقالش هست؟ و سوم اینکه باید بدانیم چه گونه باید آن را انتقال دهیم.

حسن خمینی گفت: ما تنها کشوری نبودیم که جنگیدیم، ایدئولوژیک و جهت خدا جنگیدیم. تاریخ دنیا پر از تاریخ جنگ جهت اعتلای قومیت، فرد، وطن و خدا هست. اگر تاریخ جنگ را از تاریخ دنیا از بین بردن کنیم اکثریتش از بین بردن می شود. تاریخ را هم فاتحان نوشتند. این مسئله از دوران اسکندر و مغول تا دوران معاصر و جنگ های کوچک منطقه ای ادامه داشته هست. جنگ های صلیبی هم به نام خدا و دین بوده هست. جنگ ما دفاعی جهت خدا و ایدئولوژیک بوده که اتفاقا بزرگ ترین جنگ تاریخ نیست.

ابراز نگرانی سید حسن خمینی از اوضاع سلامتی مهدی کروبی

وی افزود: ما به کدام بعد دفاع مقدس خود می نازیم که آن را قابل ارزش می دانیم. امروز اینجا نشستیم که مجمع ایثارگران هستیم بزرگانی خبر می دهند که از دوران جنگ وجوه مثبت را انتقال دهید. من از عزیزان می خواهم به این موضوعاتی که طرح کردم فکر کنید.

یادگار امام، تصریح کرد: آرزوی بزرگ هایی در دفاع مقدس بوده ولی فرهنگ دفاع مقدس نیست. چه در جنگ و چه در صلح جهت خدا عمل کردن و وحدت جغرافیایی مطرح بوده هست. ولی آن چیزی که به عنوان فضای اختصاصی می گوییم چیست؟

سید حسن خمینی با ابراز نگرانی نسبت به اوضاع سلامتی مهدی کروبی و آرزوی سلامتی جهت او گفت: البته امیدهایی در این زمینه وجود دارد و امید داریم به ثمر برسد تلاش‌ها.

وی گفت: نخستین نگاه فضای جنگ این است که نگاه شما به جنگ خصمانه می شود؛ طرف رو به رو یک پدر یا فرزند نیست بلکه یک دشمن هست؛ چون دشمن است بعد می توان او را کشت، این نقطه مثبت جنگ نیست چون شروع قساوت هست. شاخصه هر ستیزه جویی این است که طرف برابر را به عنوان دشمن می بینید.

این استاد حوزه یادآور شد: امروز چه ارتباط خوبی بین دو ملت کشور عزیزمان ایران و عراق وجود دارد؛ من ندیدم نگاه خصمانه و دشمنانه داشته باشد؛ حتی بسیاری از پرسشها را با هم حل می کنند در حالی که قبلا با هم می جنگیدند.

ابراز نگرانی سید حسن خمینی از اوضاع سلامتی مهدی کروبی

وی ادامه داد: دومین شاخصه فضای جنگی این است که چون و آیا کنار می رود و اتفاقا بسیار عقلایی هست. واژه دیکتاتور که در وقت ما منفی است به دوران باستان باز می گردد عنوانی به فردی می دادند و اختیارات را به فردی تنفیذ می کردند که در دوران جنگ همه امور سریع انجام شود؛ معروف ترین این افراد سزار هست؛ مشکلش فقط این بود که هنگامی که سر کار می امدند کنار نمی رفتند.

حسن خمینی اظهار کرد: شرایط بحرانی اموری مختص به خود را می طلبد. نامه امام به مجلس را به یاد بیاورید که در آخر جنگ نوشتند؛ گفتند در دوران جنگ کارهایی کردیم که مقتضی جنگ بوده هست، ولی حالا برگردید به قانون اساسی.

وی گفت: البته قابل ذکر است که نهادهای مدنی و تصمیم گیری مدنی در دوران جنگ محدود می شود و در همه دنیا هم همین هست. حال با این مثال، آیا این وجه را قسمت مثبت جنگ می دانیم؟ مثالی می زنم؛ فردا اگر زلزله ای در پایتخت کشور عزیزمان ایران آمد و شما لودر داشتی حتما منتظر قوانین دادگاه نمی مانی و تلاش می کنی مردم را سریع تر نجات دهی، ولی شرایط که عادی می شود باید به قوانین بازگردی؛ چرایی این عنوان هم عقلایی است چون بیشترین منفعت را دارد.

این استاد حوزه گفت: بزرگترین مشکلی که سیستم های کمونیستی داشتند و به خاطر آن سقوط هم کردند این است که هر لحظه شرایط غیر عادی، بحرانی و خاص را نگه داشتند. واقعا از افتخارات جمهوری اسلامی است که ما در اوج جنگ هم این شاخصه را به حداقل رساندیم.

وی یادآور شد: شاخصه دیگر و محیط زیست جنگ این است که همه امکانات در اختیار جنگ قرار می گیرد؛ به این جهت تحمل ها هم اوج می رفت؛ آیا امروز بحث ما این است که همه امکانات ما در اختیار یک چیز قرار بگیرد؟

حسن خمینی سپس گفت: آن چیزی که در پژوهش های جامعه شناختی ما اوج رفته است رشد فردگرایی هست. فرارمغزها از کشور نمود این عنوان هست. فضای جنگ اقتضای خاصی دارد. ناخودآگاه در فضای جنگ همه فردها یک واحد و یک تیم می شوند. در اینجا مفهوم ایثارگری پررنگ می شود و کل جامعه ناخدآگاه شهادت طلب می شوند.

وی گفت: آنچیزی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت و الان به آن نیاز داریم نفی فرد گرایی هست. آن وقت به افراد می گفتند بیا فرمانده باش می گفت من تک تیرانداز، هستم؛ الان تا صندلی وزارتش معلوم نباشد کار نمی کند.

این استاد حوزه تصریح کرد: ارزش دفاع مقدس این است که در آن دوران کسی به آسانی فرمانده و وزیر نمی شود. امام (ره) یک بار می گوید حرام است کسی از شما بهتر باشد و استعفا ندهید؛ فردایش یکی از وزرا می رود پیش آقای موسوی استعفا می دهد.

حسن خمینی در آخر یادآور شد: توجه داشته باشیم، یک چیزهایی است که بین نسلی و جهت همه مردم کشور عزیزمان ایران مثل آب های زیر زمینی، شهید و ایثارگری همه باید جهت حفظ آن تلاش کنیم.

واژه های کلیدی: تاریخ | انتقال | دوران جنگ | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو