تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی مراسم تحلیف از جهت قانون اساسی اشکالی نداشت / کدخدایی

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه بر اساس قانون مراسم تحلیف با حضور حداقل اعضای شورای نگهبان هم مانعی ندارد، گفت که مراسم تحلیف از جهت قانون اساسی اشکالی نداشت.

مراسم تحلیف از جهت قانون اساسی اشکالی نداشت / کدخدایی

کدخدایی: مراسم تحلیف از جهت قانون اساسی اشکالی نداشت

عبارات مهم : قانون

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه بر اساس قانون مراسم تحلیف با حضور حداقل اعضای شورای نگهبان هم مانعی ندارد، گفت که مراسم تحلیف از جهت قانون اساسی اشکالی نداشت.

به گزارش ایسنا، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان ابتدا گزارشی اجمالی از مصوبات بررسی شده است به وسیله شورای نگهبان را ارائه کرد و گفت: پنج مصوبه داشتیم که عدم مغایرتشان با شرع و قانون اساسی اعلام شد. همچنین چند مصوبه ایراداتی داشت. یک اساسنامه داشتیم که عدم مغایرت آن با شرع و قانون اساسی اعلام شد و ۴ مورد نامه دیوان عدالت اداری بود که عدم مغایرت آنها با موازین اسلامی از سوی فقهای شورای نگهبان اعلام شد.

مراسم تحلیف از جهت قانون اساسی اشکالی نداشت / کدخدایی

کدخدایی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه موضوعی مطرح شد که تمام اعضای شورای نگهبان در مراسم تحلیف حضور نداشتند آیا این از نظر قانون اساسی ایراداتی داشته یا خیر؟ گفت: ۵ یا ۶ نفر حضور داشتند. تحلیف از جهت قانون اساسی اشکالی نداشت. شبهه ای هم که در سال ۸۰ مطرح بود مبنی بر این بود که بعضی از اعضای شورای نگهبان تعیین نشده بودند و شبهه در این بود که شورای نگهبان از نظر حقوقی وجود دارد یا خیر. ولی در جایی که حضور اعضا در مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی آینده نگری شده است در اینجا نظر به این بوده که حداقل اعضا حضور داشته باشند، اشکالی ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسش خبرنگاری دیگر مبنی بر اینکه اخیرا دو واکنش‌ها ناشایست را از نمایندگان مجلس شاهد بودیم. یکی برخورد نماینده بیجار با مامور نیروی انتظامی و سلفی گرفتن بعضی نمایندگان با زن موگرینی که مورد انتقاد آیت الله جنتی هم قرار گرفت؛ بفرمایید آیا این پرسشها در تایید صلاحیت این افراد تاثیری دارد یا خیر گفت: در مورد اظهار نظر قطعی در ارتباط با صلاحیت این افراد اکنون نمی توانم اظهارنظر کنم، ولی اینکه این حرکتها نامناسب بوده باید گفت که از سوی نمایندگان مردم حرکات نامناسبی بود و ان شاءالله دیگر تکرار نشود.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه بر اساس قانون مراسم تحلیف با حضور حداقل اعضای شورای نگهبان هم مانعی ندارد، گفت که مراسم تحلیف از جهت قانون اساسی اشکالی نداشت.

در ادامه نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان، خبرنگاری با اشاره به روز خبرنگار و اجحافی که نسبت به بعضی اهالی رسانه می شود، پرسش خود را اینگونه مطرح کرد که اخیرا مجلس با مصوبه ای مجازات قاچاقچیان را کم کردن داد و جهت معتادان سهمیه ای قائل شد، آیا شورای نگهبان در خصوص این مصوبه اعلام نظر کرده است؟

کدخدایی با اشاره به زحمات خبرنگاران، گفت: تا آنجا که مربوط به ما باشد تلاش می کنیم پرسشها ارزش را برطرف کنیم، البته اخیرا قانون جامعی راجع به رسانه ها مطرح شده است که ما تلاش می کنیم در آنجا نیز کمک کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مصلحت سنجی اولیه و ضرورت تصویب مصوبات بر عهده مجلس است و نمایندگان مجلس بر اساس مصالحی تصمیم می گیرند. اگر در چارچوب کارشناسی ها مغایر با قانون اساسی و شرع نباشد، آن را همراهی خواهیم کرد، ولی اگر مغایر باشد اعلام نظر می کنیم؛ خیالتان راحت، اگر شورای نگهبان در این باره مغایرتی ببینید اظهارنظر می کند.

مراسم تحلیف از جهت قانون اساسی اشکالی نداشت / کدخدایی

کدخدایی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اخیرا راجع به تبیین عنوان رجل سیاسی جلساتی برگزار شد، در این باره توضیح دهید، گفت: جلسه ای داشتیم که به صورت کامل به عنوان رجل سیاسی پرداختیم، گزارش های ارائه شده، فعالیت های پژوهشکده شورای نگهبان و آیین نامه قبلی مورد بحث و بررسی قرار داده شد و حدود ۴ ساعت نسبت به این عنوان بحث و بررسی داشتیم که البته ادامه دارد. شاید یک یا دو جلسه دیگر نیاز باشد. این عنوان در دستور کار این هفته ما نیز است و به محض اینکه به نتیجه برسد در اینباره اعلام نظر خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر این که در وقت انتخابات مساله ای مطرح شد که شورای نگهبان آقای الهام را واسطه قرار داده تا به آقای احمدی نژاد بگوید صلاحیتش رد شده است و کناره گیری کند، علت این پیغام چه بوده است؟ بیان کرد: چون در بحث انتخابات ریاست جمهوری عنوان احراز صلاحیت هست، عنوان رد صلاحیت وجود ندارد. شرایط احراز نمی شود و عنوان رد صلاحیت مربوط به انتخابات مجلس هست. اگر فردی مراجعه کند دلایل را در اختیارش قرار می دهیم. اگر احراز صلاحیت نشوند مستقیما یا با واسطه آنها را مطلع خواهیم ساخت که اگر می خواهند کناره گیری کنند. با آقای الهام صحبت کردیم که اگر ایشان مایلند کناره گیری کنند که خبری هم نشد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه بر اساس قانون مراسم تحلیف با حضور حداقل اعضای شورای نگهبان هم مانعی ندارد، گفت که مراسم تحلیف از جهت قانون اساسی اشکالی نداشت.

وی در پاسخ به پرسش دیگری از خبرنگاران مبنی بر این که اخیرا طرح مقابله با کارها آمریکا در مجلس به تصویب رسیده که گویا بار مالی دارد، توضیح دهید که منابع بار مالی قرار است از کجا تامین شود؟ گفت: این که قرار است منابع این بار مالی از کجا تامین شود مجلس باید تعیین کند، این عنوان به دست ما نرسیده و هنگامی که واصل شد، اعلام نظر می کنیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه مجلس، دولت و شورای نگهبان در خصوص قانون جامع انتخابات جلسه ای داشتند در این باره توضیح دهید، گفت: جهت بررسی قانون جامع انتخابات مبنی بر اینکه نهادهای دست اندرکار انتخابات یک قانون جامعی را تصویب کنند، جلساتی را با مدیر مجلس داشتیم. همچنین جلسه ای رسمی داشتیم جلسه ای بود که وزیر کشور، بنده و مدیر مجلس حضور داشتیم و قرار شد کارگروه مشترکی راجع به این عنوان تشکیل شود. ما نمایندگان شورای نگهبان را معرفی کردیم و امیدواریم این کارگروه طرح جامعی را ارائه کند.

مراسم تحلیف از جهت قانون اساسی اشکالی نداشت / کدخدایی

خبرنگاری از کدخدایی پرسید با توجه به بررسی هایی که تاکنون نسبت به رجل سیاسی داشتید آیا با این وجود زن ها هم می توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند یا خیر؟ که کدخدایی پاسخ داد: تمام این پرسشها محل بحث هست، هنگامی که به جمع بندی برسیم اعلام نظر می کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اخیرا آقای ابراهیمیان در مصاحبه ای گفته اند در عنوان رجل سیاسی آیین نامه نویسی کار شورای نگهبان نیست، این کار باید به وسیله مجلس انجام شود و شورای نگهبان راجع به مصادیق اعلام نظر می کند. نظر شما در این خصوص چیست؟ گفت: آنچه بر اساس جزء ۵ بند ۱۰ سیاست های کلی انتخابات بر عهده داریم تعیین شاخص و معیارها در همان ۴ بخش رجل سیاسی مذهبی و مدیر و مدبر بودن هست. ما باید در خصوص پرسشها این چهار بخش کار را انجام دهیم.

کدخدایی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که اخیرا مطرح شده است که اعضای شورای نگهبان در ماجرای اتفاقات ۸۸ قانون شکنی کردند آیا شورای نگهبان قصد ندارد در این عنوان از خود دفاع کند؟ گفت: پاسخ ما روشن هست. شورای نگهبان در چارچوب قانون عمل می کند، اگر کسی مدعی است مدارک و اسناد ارائه کند. نمی شود غیر مستند سخن گفت. شورای نگهبان در این زمینه مظلوم هست، شما دفاع کنید.

خبرنگاری از کدخدایی پرسید وقت اجرایی شدن قانون انتخابات شوراها چه زمانی است که وی گفت: این عنوان مربوط به ما نمی شود، چمدین بار این قانون آمد و رفت داش. هنگامی که عدم مغایرتش را اعلام کردیم از زمانی که در قانون آینده نگری شده است بود، گذشته بود. این عنوان باید از سوی رییس مجلس به رییس جمهور و از سوی رییس جمهور دستور ابلاغ داده شود و جهت روزنامه رسمی ارسال شود و مدتی بگذرد تا مورد نیاز الاجرا شود. این مسیر باید طی شود تا یک قانون اجرایی شود. امروز شنیدم وزرات کشور گفته از اول شهریور ماه این قانون اجرایی می شود.

واژه های کلیدی: قانون | نگهبان | انتخابات | قانون اساسی | انتخابات مجلس | انتخابات شوراها | مجلس شورای اسلامی | انتخابات ریاست جمهوری

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو