تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری مواجه با پرسشها پرستاران یا یک سریال خانوادگی؟!

سریال پرستاران یکی از بحث برانگیزترین سریال های چند وقت اخیر تلویزیون است که به خاطر دور شدن از اهداف مهم با انتقادهای زیادی رو به رو شده. با امین زندگانی، یکی

مواجه با پرسشها پرستاران یا یک سریال خانوادگی؟!

مواجه با پرسشها پرستاران یا یک سریال خانوادگی؟!

عبارات مهم : سریال

سریال پرستاران یکی از بحث برانگیزترین سریال های چند وقت اخیر تلویزیون است که به خاطر دور شدن از اهداف مهم با انتقادهای زیادی رو به رو شده. با امین زندگانی، یکی از بازیگران این سریال گفت و گو کرده ایم.

سریال پرستاران در فصل دوم دچار عوض کردن و تحولات زیادی شد. درواقع سریالی که قرار بود در یک بیمارستان و در جریان فعالیت های حرفه ای چند پرستار پیش برود، ساختاری متفاوتی پیدا کرد و شخصیت های فرعی، کم کم به مهره های مهم این سریال تبدیل شدند. امین زندگانی با اینکه شخصیتی به نسبت فرعی در سریال «پرستاران» دارد ولی این شب ها در آینده سریال، بسیار اثرگذار به نظر می رسد.

مواجه با پرسشها پرستاران یا یک سریال خانوادگی؟!

زندگانی چهارسال پیش در سریال «همه چیز آنجاست» نقشی مثبت را به همراه شهرام شاه حسینی تجربه کرد و حالا در پرستاران، مجددا مشغول ایفای نقش در یک نقش مثبت هست. با او راجع به این سریال و تجربه بازی در نقش های مثبت سریال ها گپ زده ایم.

سریال پرستاران یکی از بحث برانگیزترین سریال های چند وقت اخیر تلویزیون است که به خاطر دور شدن از اهداف مهم با انتقادهای زیادی رو به رو شده. با امین زندگانی، یکی

زمانی که اعلام شد قرار است سریالی تحت عنوان «پرستاران» ساخته شود این طور به نظر می رسید که برداشتی از روی سریال پرستاران خارجی است ولی ماحصل کار هیچ ربطی به آن ندارد. ما به جای اینکه شاهد پرسشها و پرسشها پرستاران در یک مرکز اورژانس بیمارستان باشیم صرفا با زندگی خانوادگی آنها رو به رو هستیم. هنگامی که فیلمنامه را به شما دادند این عنوان جهت خودتان جای پرسش به وجود نیاورد؟

از آنجاییکه نقش من در حاشیه زندگی یکی از آن پرستاران بود، زیاد از بخش های دیگر سریال مطلع نبودم، ولی کم و بیش در جریان این بودم که محدودیت هایی در رابطه با بیان بعضی پرسشها وجود داشته چون می دانم که در داستان مهم فیلمنامه، موضوعاتی نظیر درگیری پرستاران با بخش پزشکی از قبیل دستمزد، ساعت کار، خطای پزشکی و… وجود داشته ولی وزارت بهداشت با اینکه خودش سفارش دهنده این سریال بوده، اجازه ورود به این پرسشها را به عوامل سریال نداده. مطمئنا هنگامی که تصمیم بر این بوده که سریالی در این زمینه ساخته شود نویسنده و تیم سازنده به پرسشها تخصصی نگاه کرده اند ولی هر لحظه این محدودیت ها نمی گذارد که وارد همه واقعیت ها شد.

با این حال آن طور که شنیده بودیم، کارشناسان زیادی جهت هدایت بازیگران وجود داشته اند و تحقیقات میدانی زیادی انجام شده است جهت اینکه سریال به طور کامل فضای بیمارستان و روابط میان پرستاران در موقعیت های بحرانی را به تصویر بکشد ولی چنین اتفاقی نیفتاده.

نقشی که من بازی کردم زیاد در رابطه با بیمارستان و اتفاقات پزشکی نبد. جهت همین هم خیلی در این زمینه آگاهی ندارم. ولی تا جایی که می دیدم، مشاوران پرستاری درس ر صحنه حضور داشتند که در زمینه صحبت کردن پرسنل با هم و حتی حرکات پرستاران هم نظر می دادند و به بازیگران کمک می کردند تا بازی ارزش واقعی تر به نظر بیاید.

مواجه با پرسشها پرستاران یا یک سریال خانوادگی؟!

در سال های اخیر با سه سریال «خاطرات مرد ناتمام، «همه چیز آنجاست» و «پرستاران» در تلویزیون حضور داشتید. در هر سه آنها نقش پسر خوب و خانواده دوست را داشتید و کاملا مثبت بودید. فکر نمی کنید بیش از اندازه مثبت بازی کردن در تلویزیون کلیشه ای می شود؟

ببینید اینکه یک بازیگر فقط نقش های مثبت بازی کند به معنای کلیشه شدن نیست. اینکه بتوان یک نقش مثبت را متغیر و باورپذیر بازی کرد مهم هست. به عنوان نمونه در «خاطرات مرد ناتمام» من یک دکتر داروساز در دهه های گذشته کشور عزیزمان ایران بودم و شخصیت و لحنی متفاوت داشتم. در پرستاران یک وکیل هستم و با شرایطی متفاوت.

نکته مهم این است که همه این نقش ها را یکنواخت بازی نکنم که البته این را من نباید بگویم، باید مخاطب نظر بدهد. از طرفی در سینمای کشور عزیزمان ایران ضریب ریسک زیاد در دست کارگردان و تهیه کننده است و تهیه کننده هم معمولا این ریسک را نمی پذیرد که صورت متفاوتی را جهت نقش های روتین و تعریف شده است گزینش کند. تهیه کننده می گردد و صورت و استایلی که می خواهد را جهت نقش منفی که نوشته شده است پیدا می کند.

سریال پرستاران یکی از بحث برانگیزترین سریال های چند وقت اخیر تلویزیون است که به خاطر دور شدن از اهداف مهم با انتقادهای زیادی رو به رو شده. با امین زندگانی، یکی

بنابراین کار من زمانی اهمیت پیدا می کند که بتوانم دو نقش مثبت را با در نظر گرفتن خاستگاه و خانواده ای که هر یک از این شخصیت ها در آن بزرگ شده است اند متفاوت از هم بازی کنم. به هر حال در مسیر کاری هر بازیگر نقش های متعددی با توجه به سابقه کاری او در آن نوع نقش ها پیشنهاد می شود. من هم مثل همه بازیگران منتظر نقش های چالش برانگیز هستم. ولی به هر حال نباید تاثیر فاکتورهایی مثل روابط در گزینش نقش ها (یا همان مافیا که تلاش می کنیم کمتر از این اصطلاح استفاده کنیم) را نادیده گرفت.

مواجه با پرسشها پرستاران یا یک سریال خانوادگی؟!

شما در مدیوم های دیگر مثل تئاتر، سینما و حتی شبکه نمایش خانگی تجربه نقش های منفی مثل عطاأالله واعظی در «شاهگوش» و شخصیت بدجنسی در فیلم فانتزی «اختاپوس: آهوی پیشونی سفید» را داشته اید. آنقدر در سال های اخیر شخصیت های سریال تلویزیونی شبیه هم شده است اند که جای نقش های خاص به این شکل در تلویزیون به شدت خالی است.

بله و هر لحظه مسئله اینجاست که بعد از نوشتن متن و تصویب آن به ما بازیگرها زنگ می زنند و خیلی دست مان در این پرسشها باز نیست. همین الان من نقش متفاوتی در تئاتر «بنگاه تئاترال» هادی مرزبان بازی می کنم که هر کس آن را می بیند باور نمی کند که من هستم و من این نقش کمدی را بازی می کنم. در همه دنیا مدیر برنامه هایی هستند که وظیفه ارزش گزینش و برگزیدن نقش ها جهت بازیگران هست، ولی در کشور عزیزمان ایران این مسئله به صورت حرفه ای وجود ندارد و مدیر برنامه ها فقط تلفن جواب می دهند و قرارداد می بندند.

شما چهار سال پیش در سریال «همه چیز آنجاست»، تجربه همکاری با همین تیم سازنده «پرستاران» یعنی داوود هاشمی و شهرام شاه حسینی را داشتید. زمانی که جهت نقشی مثبت در پروژه تازه به شما پیشنهاد دادند نمی ترسیدید که نقش ها شبیه به هم شوند؟

زمانی که نقش مسلم بن عقیل در «مختارنامه» و حضرت سلیمان در «ملک سلیمان» را بازی کردم، اطرافیان و دوستانم ابراز نگرانی کردند. اعتقاد بودند این دو با هم در حال پخش است و ممکن است هر دو نقش، شبیه به هم به نظر برسد و با انتقادهای فراوانی رو به رو شود. ولی من در آن شرایط فقط سکوت کردم.

این راجع به «همه چیز آنجاست» هم صدق می کند. از زمانی که آن را بازی کردم چهار سال گذشته و من دیگر آن آدم چهار سال پیش نیستم. علاوه بر ظاهر، تجارب و نگاهم به زندگی عوض کردن کرده. از طرفی من به عنوان بازیگر، معیارهایی جهت خودم دارم و در صورتی که بتوانم متفاوت تر از قبل باشم کار را قبول می کنم.

شاید بتوان پرسش قبلی را این طور توضیح داد که شهرام شاه حسینی از آن دست کارگردان هایی است که هر نوع سریالی می سازد، از «همه چیز آنجاست» گرفته تا «هشت و نیم دقیقه» و حتی «پرستاران». ولی شما با کارگردان هایی مثل «سیروس مقدم»، «قاسم جعفری»، «داوود میرباقری» و… کار کرده اید. این تفاوت کار کارگردانی جهت تان ایجاد چالش نمی کند؟

موضوعی که راجع به گذر وقت گفتم راجع به شاه حسینی هم صدق می کند. او در این سال ها سینمایی «خانه دختر» را کارگردانی کرد. یا وقت ساخت «هشت و نیم دقیقه»، عوض کردن ژانر داده. بنابراین او هم دیگر شبیه چهار سال پیش نیست. ولی به هر حال من خودم را می شناسم. در هر نقشی تلاش می کنم گریزگاهی جهت متفاوت بازی کردن داشته باشم. این تفاوت ممکن است از چشم تیزبین دور نماند ولی کسی که معمولی به سریال ها نگاه کند این تفاوت را نمی بیند.

روزنامه هفت صبح

واژه های کلیدی: سریال | سریالی | بازیگران | اخبار فرهنگی و هنری

مواجه با پرسشها پرستاران یا یک سریال خانوادگی؟!

مواجه با پرسشها پرستاران یا یک سریال خانوادگی؟!

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو