تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاست خارجی درخواست ولیعهد عربستان از عراق جهت میانجی‌گری میان پایتخت کشور عزیزمان ایران و ریاض

وزیر کشور عراق در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به عربستان و دیدار با ولیعهد این کشور گفت: محمدبن سلمان رسما از من درخواست کرد تا عراق واسطه‌ای بین کشور عزیزما

درخواست ولیعهد عربستان از عراق جهت میانجی‌گری میان پایتخت کشور عزیزمان ایران و ریاض

درخواست ولیعهد عربستان از عراق جهت میانجی گری میان پایتخت کشور عزیزمان ایران و ریاض

عبارات مهم : ایران

وزیر کشور عراق در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به عربستان و دیدار با ولیعهد این کشور گفت: محمدبن سلمان رسما از من درخواست کرد تا عراق واسطه ای بین کشور عزیزمان ایران و عربستان جهت کم کردن تنش ها باشد.

به گزارش ایسنا، وزرای کشور کشور عزیزمان ایران و عراق در نشست مشترکی بر فراهم کردن تسهیلات زیاد جهت زائران مراسم اربعین حسینی و گسترش همکاری ها در جهت حل مباحث و پرسشها یکسان تاکید کردند.

درخواست ولیعهد عربستان از عراق جهت میانجی‌گری میان پایتخت کشور عزیزمان ایران و ریاض

عبدالرضا رحمانی فضلی صبحگاه امروز در نشست یکسان با قاسم الارجی و هیات همراه پیش از امضای یادداشت تفاهم همکاری بین وزارت کشور جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران و وزارت کشور عراق ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به طرف عراقی گفت: امیدواریم روابط کشور عزیزمان ایران و عراق که دارای تاریخ و فرهنگ یکسان هستند عمیق تر و زیاد شود. روابط کشور عزیزمان ایران و عراق همواره عمیق و راهبردی و مبتنی بر قلب های دو ملت بوده است.

وی با تبریک به ملت و دولت عراق در مبارزه با داعش و تروریست ها اظهار کرد: امیدواریم با همکاری با دولت و ملت عراق بتوانیم بر همه دشمن های داخلی و خارجی خود فائق شویم. کشور عزیزمان ایران هر لحظه خود را در کنار ملت عراق می داند و هر کمکی که جهت مقابله با تروریست ها مورد نیاز باشد را انجام می دهد. امیدواریم تعامل وزارت کشور کشور عزیزمان ایران و عراق ادامه یابد تا شاهد گسترش همکاری ها در حوزه های امنیتی،تبادل تجار و فعالان اقتصادی و همکاری های گردشگری، سیاحتی و زیارتی باشیم.

وزیر کشور عراق در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به عربستان و دیدار با ولیعهد این کشور گفت: محمدبن سلمان رسما از من درخواست کرد تا عراق واسطه‌ای بین کشور عزیزما

وزیر کشور جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران همچنین با اشاره به اینکه سال قبل با همکاری دولت عراق مراسم اربعین را با هماهنگی بهتری برگزار کرده و زوار ایرانی راحت تر وارد عراق شدند تصریح کرد: با تجربه ای که در این سال ها به دست آورده ایم و همکاری های رو به گسترش دو کشور، امیدواریم بتوانیم مراسم اربعین امسال را در ارزش اباعبدالله الحسین و دو ملت کشور عزیزمان ایران و عراق برگزار کنیم.

رحمانی فضلی همچنین در ادامه افزود: در قالب تفاهم همکاری یکسان دو کشور می توانیم راجع به موضوعاتی از قبیل جرایم شرکت یافته، قاچاق مواد مخدر، مقابله با تروریسم و مسایل مرزی همکاری کنیم. عنوان ریزگردها نیز عنوان مهم دیگری است که پیش از این مقامات متفاوت ایرانی از جمله رییس جمهور، وزیر خارجه و رییس شرکت محیط زیست با مقامات عراقی دیدار و مذاکره داشته اند. وزارت کشور کشور عزیزمان ایران و عراق نیز می توانند به این مساله ورود کنند لیکن اگر معضل ریزگردها، اکنون حل نشود در آینده پرسشها بزرگی جهت دو کشور ایجاد می کند. استان های مرزی کشور عزیزمان ایران و عراق هم می توانند با برگزاری جلسات متفاوت دنبال حل این مسئله باشند.

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه در خصوص صدور روادید تجار ایرانی مشکلاتی وجود دارد که انتظار حل آن را از طرف عراقی داریم، تاکید کرد ویزای مربوط به اربعین باید سریعتر صادر شود و این کار به روزهای آخر موکول نشود. همچنین شایسته است صدور ویزا به صورت فردی و خانوادگی باشد نه جمعی. چون ویزای جمعی پرسشها زیادی جهت دو طرف ایجاد می کند. ما همچنین آماده همکاری جهت صدور ویزای الکترونیکی هستیم و حاضریم هر نوع خدماتی که مورد نیاز است در این مورد ارائه کنیم.

درخواست ولیعهد عربستان از عراق جهت میانجی‌گری میان پایتخت کشور عزیزمان ایران و ریاض

وی با اشاره به اینکه تردد زائران ایرانی از استان های خوزستان و ایلام انجام می َشود خاطرنشان کرد: بیشترین فشار جهت خروج از کشور در مرز مهران بوده که جهت طرفین پرسشها زیادی را ایجاد کرده هست. ان شاءلله مقدمات فراهم شود تا بتوانیم از مرز خسروی هم استفاده کنیم تا فشار از استان خوزستان برداشته و تردد زائران راحت تر انجام شود.

رحمانی فضلی همچنین با بیان اینکه کنترل مرزها از سوی عراق جهت جلوگیری از قاچاق اسلحه و مشروبات الکلی به کشور عزیزمان ایران مورد تاکید ماست خاطرنشان کرد: استمرار چتر امنیتی ده روز بعد از مراسم اربعین مهم است لیکن سال گذشته اقدام تروریستی سه روز بعد از مراسم اربعین انجام شد.

وزیر کشور عراق در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به عربستان و دیدار با ولیعهد این کشور گفت: محمدبن سلمان رسما از من درخواست کرد تا عراق واسطه‌ای بین کشور عزیزما

وی با بیان اینکه بازسازی عراق بعد از پیروزی نهایی بر داعش و تروریست ها اهمیت زیادی دارد افزود: خسارات زیادی به عراق وارد شده است و ما آماده همکاری جهت بازسازی عراق هستیم تا عراق هرچه سریعتر به صورت موثرتری در معادلات منطقه ای فعال شود و پرسشها منطقه به وسیله دولت ها و ملت های منطقه حل شود.

رئیس شورای امنیت کشور همچنین خاطرنشان کرد: انسجام و وحدت عراق جهت ما اهمیت زیادی دارد. اکنون صداهایی می رسد که در بعضی مناطق عراق اقداماتی انجام شود تا یکپارچگی عراق دچار خدشه شود در حالیکه یکپارچگی عراق موجب قدرتمندی این کشور می شود. ما ملت عراق را دوست واقعی خود می دانیم و ارتبط دوکشور قلبی و اعتقادی است.

درخواست ولیعهد عربستان از عراق جهت میانجی‌گری میان پایتخت کشور عزیزمان ایران و ریاض

در ادامه این نشست قاسم الارجی وزیر کشور عراق با اشاره به اینکه روابط دو کشور کشور عزیزمان ایران و عراق استراتژیک است گفت: ملت کشور عزیزمان ایران هر لحظه در کنار ملت عراق بوده و مواضع جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران نسبت به گروهک های تروریستی و داعش را ما هیچگاه فراموش نمی کنیم. یادمان نمی رود هنگامی که موصل سقوط کرد، اوباما گفت که این مساله بین شیعه و سنی است ولی کشور عزیزمان ایران تاکید کرد که سقوط موصل هجمه علیه کل ملت عراق هست. تاثیر کشور عزیزمان ایران در مبارزه با داعش کاملا روشن هست. حضور به میل خود مستشاران ایرانی در عراق نشان دهنده روابط برادرانه میان دو کشور است.

وی با بیان اینکه مرزهای یکسان و طولانی آبی و زمینی میان دو کشور وجود دارد اظهار کرد: جهت حل پرسشها مرزی نیازمند برگزاری جلسات سه ماهه و شش ماهه هستیم. بعلاوه با تشکیل کارگروه کشور عزیزمان ایران و عراق می توانیم پرسشها متفاوت دو کشور را بررسی و حل کنیم. یکی از پرسشها عراق بحث مواد مخدر است که کشور عزیزمان ایران در این زمینه تجارب، توانایی و امکانات زیادی دارد که عراق می تواند از این تجارب و امکانات بهره برد. همچنین باید گفت که دیده نشده که از مرزهای ایران، تروریست ها وارد عراق شوند. این بدان معناست که دو کشور که قربانی تروریسم هستند، بر مبارزه با آن اتفاق نظر دارند. به علت درگیر بودن نیروهای امنیتی عراق با تروریسست ها ما نیروی کافی جهت مقابله با قاچاق مواد مخدر نداریم بنابراین از کشور عزیزمان ایران تقاضا می کنیم به کمک عراق بشتابد.

قاسم الارجی همچنین ادامه داد: در تلاشیم تا جلساتی جهت هماهنگی جهت مقابله با تروریست ها با حضور ایران، عراق و سوریه برگزار شود. این جلسات جهت تامین امنیت این کشورها مهم است.

وزیر کشور عراق همچنین خاطرنشان کرد: لغو روادید موضوعی است که همه کشورها دنبال می کنند ولی الان به علت حضور تروریست های داعش در عراق وقت مناسبی جهت لغو روادید نیست. در مورد ویزای فعالان اقتصادی و تجاری سفارت عراق این صلاحیت را دارد که ویزای چند بار ورود به عراق صادر کند.

قاسم الارجی با بیان اینکه امسال تلاش می کنیم تا کارها مربوط به تردد زائران به نحو احسن انجام شود تصریح کرد: با امضای یادداشت تفاهم زمینه جهت ارائه تسهیلات زیاد به زائران فراهم می شود. باید به این توصیه هم اشاره کرد که دشمن های دو کشور در ایام اربعین به بهانه ورود غیرقانونی زوار به عراق تبلیغات منفی زیادی انجام می دهند بعد مورد نیاز است کشور عزیزمان ایران مانع ورود غیرقانونی زائران به عراق شود تا وقت جهت دشمن های فراهم نشود.همچنین بعضی شهروندان عراقی ساکن کشور عزیزمان ایران که تعداد آنها بین ۳۶ تا ۴۲ هزار نفر است فاقد اسناد هویتی هستند که از دولت کشور عزیزمان ایران تقاضای همکاری جهت حل این مسئله را داریم.

وی تاکید کرد: ما کارها امنیتی را بعد از مراسم اربعین ادامه می دهیم تا زائران ایرانی در امنیت کامل به کشور خود بازگردند.

وزیر کشور عراق در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به عربستان و دیدار با ولیعهد این کشور گفت: محمدبن سلمان رسما از من درخواست کرد تا عراق واسطه ای بین کشور عزیزمان ایران و عربستان جهت کم کردن تنش ها باشد. پیش از این نیز ملک سلمان این درخواست را داده بود. من هم به آنها گفتم که شما باید با احترام و عالی ترین وجه با حجاج ایرانی واکنش‌ها کنید و اجازه دهید آنها وارد قبرستان بقیع شوند که طرف عربستانی هم وعده هایی در این زمینه دادند و الان هم بقیع به روی حجاج ایرانی باز هست. ما معتقدیم روابط دوستانه کشور عزیزمان ایران و عربستان به تامین امنیت منطقه کمک می کند.

رحمانی فضلی نیز در پاسخ به وزیر کشور عراق گفت: احترام و عزت حجاج ایرانی جهت ما بسیار مهم هست. ما هر لحظه دنبال روابط با عربستان بوده ایم. سیاست کشور عزیزمان ایران همکاری موثر با کشورهای منطقه است و ما در قطع روابط هیچگاه پیشقدم نبوده ایم. امیدواریم کشورهای منطقه با حمایت مردم خود و دوری از دشمن های واقعی اسلام و دست در دست هم به دنبال حل پرسشها مسلمانان باشند.

وزیر کشور عراق در ادامه با بیان اینکه کشور عزیزمان ایران زحمت های زیادی بابت تحریم های اقتصادی مواجه شد اظهار کرد: ولی کشور عزیزمان ایران رهبر فرزانه و حکیم دارد که توانست از همه پرسشها عبور کند. شیطان بزرگ تلاش دارد بین کشورهای اسلامی اختلاف و شکاف ایجاد کند. از خداوند تامین امنیت و سلامت و زیاد کردن همکاری های دو کشور دوست و برادر کشور عزیزمان ایران و عراق را مسالت دارم.

وی در آخر خواهان کمک دولت کشور عزیزمان ایران جهت اصلاح برخورد بعضی کارکنان مرزی و فرودگاهی با زائران عراقی و حل پرونده قتل شهروندان عراقی در مشهد و کم کردن مبلغ ویزای زائران عراقی شد که وزیر کشور کشور عزیزمان ایران هم کم کردن تعرفه ویزا را با همکاری وزارت خارجه و کشور کشور عزیزمان ایران و عراق ممکن دانست.

رحمانی فضلی راجع به پرونده قتل شهروندان عراقی هم گفت: بررسی های اولیه پلیس نشان می دهد مظنونان عراقی بوده اند. اطلاعات نهایی را در اختیار سفارت عراق قرار می دهیم.

واژه های کلیدی: ایران | زائران | همکاری | ایرانی | عربستان | عربستانی | اخبار سیاست خارجی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو