تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی باید و نبایدهای کشور عزیزمان ایران در پاییز برجام

دونالد ترامپ مدیر جمهوری آمریکا در تازه ترین بیانات خود در خصوص برجام آن را توافقی وحشتناک عنوان کرده و تاکید کرد که رفتارهای کشور عزیزمان ایران با روح برجام س

باید و نبایدهای کشور عزیزمان ایران در پاییز برجام

باید و نبایدهای کشور عزیزمان ایران در پاییز برجام

عبارات مهم : ایران

دونالد ترامپ مدیر جمهوری آمریکا در تازه ترین بیانات خود در خصوص برجام آن را توافقی وحشتناک عنوان کرده و تاکید کرد که رفتارهای کشور عزیزمان ایران با روح برجام سازگاری ندارد. وی همچنین به خبرنگاران گفته است که باراک اوباما طی اقدامی باورنکردنی ۱۵۰ میلیارد دلار به ایرانی ها پرداخت کرده در حالی که آنها نشان داده اند که به این توافق پایبند نیستند. این سخنان ترامپ در حالی مطرح می شود که شبکه آی ۲۴ به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید روز گذشته مدعی شد که ترامپ به احتمال زیاد در گزارش مهر ماه خود از توافق هسته ای خارج خواهد می شود.

باید و نبایدهای کشور عزیزمان ایران در پاییز برجام

در همین راستا، مدیر جمهوری آمریکا که از وقت مبارزات انتخاباتی خود همواره برجام را یکی از اهداف مانورهای تبلیغاتی خود قرار داده و از لزوم بازبینی و حتی پاره کردن آن سخن می گوید، با این سخنان طی دو روز گذشته مورد انتقادهای شدیدی از سوی مقامات فعلی و سابق آمریکا قرار گرفته هست. بن رودز معاون پیشین مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته در صفحه توئیتر خود در تصویر العمل به ادعای ترامپ مبنی بر پایبند نبودن کشور عزیزمان ایران به برجام، این ادعاها را دروغ توصیف کرد و گفت که دولت ترامپ خود تا کنون بارها تاکید کرده است که کشور عزیزمان ایران به توافق عمل می کند.

امیل نخله مقام سابق اطلاعاتی آمریکا نیز در یادداشتی با اشاره به اینکه کشور عزیزمان ایران مانند عراق نیست به دولت ترامپ هشدار داده که اگر آمریکا بخواهد در پاسخ به فشارها از جانب عربستان سعودی، اسرائیل و کارخانه های تولید سلاح در آمریکا، جنگی را با یک کشور مسلمان دیگر شروع و آمریکا را به یک درگیری بی انتهای دیگر در خاورمیانه بکشاند، حوادثی رخ خواهد داد که جنگ عراق در برابر آن ها ناچیز هست. وی همچنین تاکید کرده که ترامپ و دولتش می توانند از تاریخ درس بگیرند و اشتباه های مشابه را تکرار نکنند. این در حالیست که محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان نیز در تازه ترین توئیت خود در تصویر العمل به سخنان اخیر ترامپ گفته است: مدیر جمهوری آمریکا همواره قصد نابودی برجام را داشته هست. جهت جلوگیری از انزوا، او تلاش می کند کشور عزیزمان ایران را مقصر جلوه دهد. سوء نیت علاوه بر نقض متن و روح برجام به وسیله آمریکا!

دونالد ترامپ مدیر جمهوری آمریکا در تازه ترین بیانات خود در خصوص برجام آن را توافقی وحشتناک عنوان کرده و تاکید کرد که رفتارهای کشور عزیزمان ایران با روح برجام س

در خصوص بحث خروج آمریکا از توافق هسته ای دو توصیه از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته هست. دسته نخست معتقدند که با توجه به ماهیت برجام و اینکه آمریکا تنها یک عضو از توافق هسته ای هست، خروج از آن جهت این کشور بسیارهزینه زا بوده و طبق قوانین حقوق بین الملل چنین کاری جهت آمریکا بسیار سخت خواهد بود.

دسته دوم ولی معتقدند که آمریکا به عنوان ابر قدرت جهانی، قدرت اجماع سازی بین المللی داشته و با توجه به اینکه بسیاری از کشورها به مراوده با آمریکا نیاز دارند، دولت ترامپ به آسانی می تواند از این اهرم فشار جهت خروج از برجام استفاده کند. علت آنها جهت چنین استدلالی خروج یکجانبه ترامپ از توافق آب و هوایی پاریس است که می تواند تهدیدی جدی جهت دنیا باشد.

خروج آمریکا بر مبنای یک اراده سیاسی از برجام امکان پذیر است

در این رابطه دکتر مهدی مطهرنیا استاد دانشگاه و کارشناس روابط بین الملل در گفت و گو با «ابتکار » در پاسخ به این پرسش که آیا دولت ترامپ می تواند به صورت یکجانبه از توافق هسته ای خارج شود و وقوع چنین احتمالی چه پیامدهایی را در پی خواهد داشت، توضیح داد: آمریکا به عنوان یک کنشگر مهم در توافق هسته ای میان کشور عزیزمان ایران و گروه ۱+۵ حضور دارد. به بیان دیگر اگر بخواهیم این پیمان را لایه بندی کنیم، لایه مرکزی آن را کشور عزیزمان ایران و آمریکا تشکیل داده و سایر کنشگران ۱+۵ به عنوان لایه پیرامونی وارد مذاکرات شده است اند.

باید و نبایدهای کشور عزیزمان ایران در پاییز برجام

موضوع دیگر این است که اگرچه حقوق بین الملل و نظامات خاص آن مانند حقوق دریاها و …برای دولت ها و جغرافیاها، اقداماتی را مشخص می کنند ولی در نهایت این اراده سیاسی کشورهاست که در عمل به این کارها پذیرفته می شود. در این میان حقوق بین الملل نیاز به گارانتی اجرا دارد که در نظامبین الملل چنین اراده سیاسی برتر با گارانتی اجرای حقوقی وجود ندارد. لذا اراده سیاسی بر گزاره های حقوقی توفق پیدا می کند. بر این اساس باید گفت که آمریکا می تواند از برجام خارج شود. آمریکا یک کشور بزرگ بین المللی است و در عین داشتن چالش های فراوان در پیشاروی قدرت خود، از قدرت بالایی هم برخوردار هست. از این رو خروج آمریکا بر مبنای یک اراده سیاسی از برجام امکان پذیر هست. آن هم در موقعیتی که شخصی به نام ترامپ از پست نو محافظه کاران مسئولیت یک بازی معنادار و تعریف شده است را در قالب تئوری بازیگر دیوانه هنری کسینجر برعهده دارد.

در همین راستا باید اشاره ای نیز به اوضاع خاورمیانه بکنیم. ایالات متحده آمریکا به خاورمیانه مشمول بر هارتلند نو (جغرافیای عربی) و نوهارتلند (خلیج فارس و فلات ایران) به صورت پل پیروزی جهت رفتن به شرق نگاه می کند. لذا کشور عزیزمان ایران یکی از مهمترین جغرافیاهای دنیا در شکل دادن به آینده نظم نوین جهانی است و از اهمیتی کلیدی برخوردار هست. باید تاکید کنم که نه تنها این اهمیت کلیدی، بلکه جهت آینده نظام جهانی نیز اهمیتی حیاتی دارد. در این رابطه آمریکا با توجه به آنچه که در خاورمیانه در ارتباط با داعش پذیرفته است در پی ایجاد فضایی مناسب جهت مهار کشور عزیزمان ایران به موازات مهار داعش است.

دونالد ترامپ مدیر جمهوری آمریکا در تازه ترین بیانات خود در خصوص برجام آن را توافقی وحشتناک عنوان کرده و تاکید کرد که رفتارهای کشور عزیزمان ایران با روح برجام س

صحبتی که اخیراً از هنری کسینجر در خصوص امپراتوری کشور عزیزمان ایران نقل قول می شود یک حرکت معنادار در چارچوب عملیات روانی جهت آماده کردن ذهن جهانیان جهت برخورد سخت و پیچیده تر با کشور عزیزمان ایران است.در نتیجه اگر کسینجر از تشکیل امپراتوری کشور عزیزمان ایران صحبت می کند در پی آن است که پایتخت کشور عزیزمان ایران را به عنوان دگر استراتژیک مطرح کرده و بازیگر دیوانه ای به نام ترامپ زمینه های خروج و تحمیل هزینه های زیاد بر کشور عزیزمان ایران را فراهم سازد. بنابراین آنچه که اکنون زمزمه می شود امکان وقوع دارد. در همین راستاست که کشور عزیزمان ایران باید در بازیگری خود ،این نوع جوانب را بسنجد. اینکه گفته می شود آمریکا از برجام ممکن است خارج شود به معنای خروج آمریکا از مذاکره با کشور عزیزمان ایران نخواهد بود. آنها در صورت خروج از برجام در پی ایجاد یک فضای معنادار جهت شکل دادن به آینده تحرکات بر علیه کشور عزیزمان ایران در قالب یک پکیج گسترده تر از برجام هستند، تا از این رهگذر کشور عزیزمان ایران بالاجبار در پرسشها مهم منطقه ای و بین المللی چالش های میان خود و آمریکا را تعیین وظیفه کند.

منافع ملی ستون فقرات مصالح دینی را تشکیل می دهد

باید و نبایدهای کشور عزیزمان ایران در پاییز برجام

مطهرنیا در ادامه در خصوص بایدها و نبایدهای کشور عزیزمان ایران جهت مواجهه با چنین شرایطی گفت: کشور عزیزمان ایران باید از رویکردهای ایدئولوژیک نمای خود دست بردارد. ایدئولوژیک عمل کردن در صحنه سیاسی به معنای قبول گزاره های معنادار در ادبیات سیاسی هست. در قانون اساسی ما بر حسب رای مردم که به این قانون داده شده، منافع ملی و مصالح دینی با یکدیگر به عنوان دو رهیافت معنادار در سیاست خارجی مطرح هست. ما اصول و ارزش های دینی خود را رها نکرده و نادیده نخواهیم گرفت. ولی بر این اعتقاد هستیم که منفعت ملی ما بالاترین مصلحت دینی ماست. در همین راستاست که معمار انقلاب حضرت امام خمینی مصلحت نظام را مطرح کرده و حفظ نظام را بالاترین مصلحت دانسته اند. این امر به یعنی نگاه به منافع ملی و آن را ستون فقرات مصالح دینی قرار دادن.

اگر این تعبیر و تفسیر من مورد قبول باشد باید این پرسش را مطرح کرد که اکنون منافع ملی ما در نظام بین المللی که از نظم قدیم در حال گذار به نظم تازه است چیست؟ بی تردید مهمترین منفعت ملی ما این است که در چارچوب منافع ملی خود عمل کرده و پرسشها را با نظام بین الملل حل و فصل کنیم. جهت حل پرسشها خود با نظام بین الملل با بازیگران مهم و کنشگران حاکم بر این بازیگران وارد مذاکره جدی جهت امتیازدهی و امتیازگیری در قالب مذاکره شویم. تاکید می کنم که مذاکره با مناظره متفاوت هست. نفس پذیرفتن مذاکره یعنی قبول بازی برد- برد.

در مناظره است که افراد باید به برد و باخت بیندیشند. ما در نظام بین الملل مناظره نمی کنیم تا افکار عمومی برنده یا بازنده را تعریف کنند. ما فکر می کنیم که بازی در نظام بین الملل مانند بازی در عرصه های ورزشی یا مسابقه های مسابقه گونه علمی و یا مشاعره هست. بازی سیاسی در چارچوب مذاکره، برد- برد بوده و عرصه امتیازدهی و امتیازگیری هست. در این رابطه میزان امتیازها را وزن قدرتی کشورها تعیین می کند که این وزن قدرت نیز شاخص های متفاوتی دارد.

لذا هنگامی که می گوییم که از ایدئولوژیک زدگی خارج شویم به معنای نادیده گرفتن اصول و ارزش ها نیست، بلکه در واقع تحکیم خرد ورزی در رفتارها و کنش های سیاسی هست. از این رو سالهاست که اعتقاد دارم کشور عزیزمان ایران باید به گفتمان سلام در درون یعنی ایجاد اتحاد ملی میان همه گروه ها، جناح ها و افراد بپردازد و یک دموکراسی معنادار ملی در چاروچوب قانون اساسی ایجاد کند که همه فصول و مواد آن با یگدیگر مهم تلقی شوند.

از سوی دیگر در بیرون از مرزها نیز ارائه دهنده گفتمان صلح باشد. به این معنا که با تمام کشورهای دنیا از در صلح، مدارا و ایجاد فضای مناسب جهت مذاکره وارد شود. در غیر این صورت شاهد دادن هزینه های بسیار زیادی در نبرد قدرت های بزرگ جهت شکل دادن به آینده نظام جهانی خواهیم بود. آینده ای که پیش روی این کشورها واقع شده است است و آنها از برگ کشور عزیزمان ایران جهت گرفتن امتیاز زیاد استفاده می کنند. در این راستا کشور عزیزمان ایران می تواند با اتخاذ یک سیاست عمل گرای حقیقت اندیش از همه آنها امتیازات بسیار خوبی جهت کشور در این بافت موقعیتی کسب کند.

اخبار سیاسی – ابتکار

واژه های کلیدی: ایران | توافق | سیاسی | مذاکره | آمریکا | ایرانی | بین الملل | دولت ترامپ | ادعای ترامپ | دونالد ترامپ

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو