تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی افتتاح گام اول دولت الکترونیک ، آخرین اوضاع انتقال سرور خبر رسان تلگرام به کشور عزیزمان ایران

معاون وزیر ارتباطات با بیان این که شبکه‌های اجتماعی خارجی اگر می‌خواهند در کشور عزیزمان ایران فعالیت کنند، باید سرورهایشان را به کشور عزیزمان ایران بیاورند و به

افتتاح گام اول دولت الکترونیک ، آخرین اوضاع انتقال سرور خبر رسان تلگرام به کشور عزیزمان ایران

آخرین اوضاع انتقال سرور خبر رسان تلگرام به کشور عزیزمان ایران / افتتاح گام اول دولت الکترونیک

عبارات مهم : ایران

معاون وزیر ارتباطات با بیان این که اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … خارجی اگر می خواهند در کشور عزیزمان ایران فعالیت کنند، باید سرورهایشان را به کشور عزیزمان ایران بیاورند و به آنها وقت داده شده است گفت: به همین علت خبر رسان تلگرام هم باید این عنوان را بپذیرد. در غیر این صورت مشمول سیاست های مصوب خواهند شد.

به گزارش ایسنا، نصرالله جهانگرد امروز در نشست شرکت فناوری اطلاعات در سالن دولت الکترونیک در نمایشگاه الکامپ گفت: مصوبه شورای عالی اینترنت در حمایت از اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … بومی این است که اگر آنها داخل کشور سرویس دهند، خدماتی از جمله پرداخت، خدمات صوتی و سایر ارزش های افزوده را به آنها خواهیم داد. همچنین اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … خارجی الزام دارند که هاست خود را به داخل کشور انتقال یافته کنند.

افتتاح گام اول دولت الکترونیک ، آخرین اوضاع انتقال سرور خبر رسان تلگرام به کشور عزیزمان ایران

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی الزام انتقال سرور اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … بیان کرد: اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … خارجی اگر می خواهند در کشور عزیزمان ایران فعالیت کنند، باید سرورهایشان را به کشور عزیزمان ایران بیاورند و ما به آنها وقت داده ایم و به همین علت خبر رسان تلگرام هم باید این عنوان را بپذیرد، در غیر این صورت مشمول سیاست های مصوب خواهند شد.

وی با بیان اینکه در دنیا تمامی خدمات از طریق یک سرویس ارائه می شود، افزود: در کشور عزیزمان ایران موتورهای جستجو، ایمیل های بومی و اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … عمدتا به صورت مستقل از هم وارد بازار شده است اند، در حالی که در دنیا این طور نیست که این خدمات در هر سرویس جدا باشد بلکه شبکه مرکبی از خدمات وجود دارد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان این که شبکه‌های اجتماعی خارجی اگر می‌خواهند در کشور عزیزمان ایران فعالیت کنند، باید سرورهایشان را به کشور عزیزمان ایران بیاورند و به

رئیس شرکت فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: همچنین ما به دنبال امکانات اقتصادی هستیم تا در ماه های آینده از این ابزارها در نظام داخلی استفاده کنیم.

شبکه ملی اطلاعات در تعامل با مرکز ملی اینترنت است

جهانگرد با بیان اینکه آنچه در شبکه ملی اطلاعات انجام می شود، بر اساس مصوبه شورای عالی اینترنت هست، افزود: گزارش فازهای اول و دوم شبکه ملی اطلاعات به شورا داده شده است است و با راه اندازی فاز سوم نیز در جلسات آتی گزارش آن را می دهیم تا فعالیت های ما در تعامل با مرکز ملی اینترنت باشد.

افتتاح گام اول دولت الکترونیک ، آخرین اوضاع انتقال سرور خبر رسان تلگرام به کشور عزیزمان ایران

وی در پاسخ به اخباری مبنی بر خودداری دستگاه ها از اتصال شبکه ملی اطلاعات گفت: این اخبار صحت ندارد. در حال حاضر هر اطلاعات دیتا و صوتی که در کشور عزیزمان ایران جابجا می شود، در بستر شبکه ملی اطلاعات هست. بنابراین این اخبار ممکن است راجع به سوئیچ تبادل ترانزیت دیتا باشد که بعضی می خواهند از طریق IXP انتقال یافته شود.

رئیس شرکت فناوری اطلاعات با اشاره به فرایند تکمیل دولت الکترونیک اظهار کرد: توسعه دولت الکترونیک در دو بخش انجام می شود بخش اول که به طور متمرکز به وسیله شورای اجرای فناوری اطلاعات هدایت می شود، تامین استانداردها و برنامه های نرم افزاری و نحوه تعامل بین آنهاست. بخش دوم نیز فعالیت دستگاه ها در این دفتر است.

معاون وزیر ارتباطات با بیان این که شبکه‌های اجتماعی خارجی اگر می‌خواهند در کشور عزیزمان ایران فعالیت کنند، باید سرورهایشان را به کشور عزیزمان ایران بیاورند و به

جهانگرد ادامه داد: در دسته اول هشت پروژه داشتیم که به انجام رسیده و پیشرفته ترین بحث آن دولت موبایلی است که به واسطه آن تمامی خدمات دولتی روی گوشی تلفن همراه دریافت می شود. این پروژه تا روز سه شنبه اعلام خواهد شد.

رئیس شرکت فناوری اطلاعات راجع به بخش دوم کارها سازمانی نیز توضیح داد: دسته دوم فعالیت با دستگاه هاست. ما با اداره استخدامی که مسئول ادارات کشور عزیزمان ایران هستند، همکاری داریم. در چهار سال گذشته فعالیت ۱۴ دستگاه احصا شده است هست. ۲۰۰۰ مجوز در نظام اداری کشور عزیزمان ایران وجود دارد و ما باید با شناسنامه رسمی از اداره استخدامی سمت الکترونیکی کردن آنها برویم.

افتتاح گام اول دولت الکترونیک ، آخرین اوضاع انتقال سرور خبر رسان تلگرام به کشور عزیزمان ایران

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی دستگاه ها دارای پورتال هستند، افزود: از نظر تکامل پنج مرحله وجود دارد که مشمول بر حضور دستگاه ها، مبادله دیتا، پذیرش پردخت و دریافت و ارائه خدمات، چابک سازی و یکپارچه سازی و بوروکراسی نهایی می شود. دستگاه ها اکنون تا مرحله سه پیش رفته اند.

وی خاطرنشان کرد: هر کشوری دارای نقاط دسترسی است ما نیز بخشی از شبکه اینترنت جهانی هستیم ولی ارتباطات داخلی ما از داخل انجام می شود و این تناقضی با استفاده از شبکه اینترنت ندارد.

رئیس شرکت فناوری اطلاعات با اشاره به اوضاع موتورهای جست وجوی بومی بیان کرد: در سطح ملی حدودا هشت موتور شکل گرفته که دو موتور پارسی جو و یوز به وسیله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد حمایت قرار گرفته اند و تا حدودی موفق بودند.

جهانگرد ادامه داد: در حال حاضر در موتورهای جستجوی بومی بیش از چهار میلیارد صفحه فارسی وجود دارد. ما در ادامه همچنین به دنبال ایجاد امنیت و فراهم کردن بسترهای اقتصادی جهت پایداری سرویس هستیم.

جهانگرد خاطرنشان کرد: در جهت راه اندازی سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات، اسناد کل خدمات دولت باید در این سامانه قرار گیرد. در حال حاضر تمامی ۱۰۸ دستگاه کشور به هم متصل هستند.

رئیس شرکت فناوری اطلاعات با اشاره به اپلیکیشن های موبایلی گفت: تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار اپلیکیشن ایجاد شده است که بسیاری از آنها از APهای اطلاعات دولت استفاده می کنند. اگر دستگاه ها اطلاعات خود را در اختیار قرار دهند، اپلیکیشن های بیشتری ساخته می شود. لیکن افق این برنامه بیش از یک میلیون اپ هست. ما نیز از نقطه نظر ایمنی در مرکز ماهر به آنها امکانات می دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر پرسشها ایجاد شده است جهت دامنه های دات کام در خارج کشور اظهار کرد: ما پیش از این هم راجع به دیتابیسهایی که خاص آنها در خارج از کشور بود، دچار مسئله بودیم و این احتمال وجود دارد که سرویس یک ارائه دهنده دچار مسئله باشد. البته سیاست های کلی تحریمی راجع به دامنه های ایرانی وجود نداشته است.

جهانگرد با تاکید بر فناوری اینترنت اشیا بیان کرد: اینترنت اشیا، بروزترین کاربرد شبکه های دسترسی است و بستر این کار در کشور آماده شده است در حال حاضر اپراتور اول و دوم امکان دسترسی بهاینترنت اشیا را فراهم کرده اند و دو شرکت شخصی نیز در حال آزمون شبکه دسترسی اینترنت اشیا هستند. همچنین چند پایلوت راجع به بکارگیری سنسورها انجام شده است هست؛ از جمله همکاری وزارت ارتباطات با پژوهشگاه فضایی جهت کنترل مصرف آب در دشت مغان کنترل مصرف انرژی به وسیله وزارت نیرو است.

در این نشست همچنین رضا باقری اصل اظهار کرد: بسیاری از سرویس هایی که انتظارش را داشتیم، اکنون آماده بهره برداری هستند. اقداماتی که جهت کم کردن مراجعه حضوری و یکپارچگی سیستم ها انجام شده است است.

وی ادامه داد: سیستم کارورزی، کارپوشه ملی ایرانیان، صدور مجوزهای کسب و کار که به سمت الکترونیک شدن می رود، از جمله این کارها هستند.

باقری با بیان اینکه گام اول دولت الکترونیک روز سه شنبه افتتاح می شود، اظهار کرد: امیدواریم با فشاری که رسانه ها روی دستگاه ها می گذارند شاهد مراجعه کمتر حضوری، شفافیت و ارتقای نظام اداری باشیم.

واژه های کلیدی: ایران | تلگرام | ایرانی | دستگاه | فناوری | اطلاعات | اینترنت | اطلاعات | اینترنت | ایرانیان | الکترونیک

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو