براساس صحبت های مسئولین شرکت زامیاد, نیسان آبی در آخر سال ۹۷ دیگر تولید نخواهد شد.
براساس صحبت های مسئولین شرکت زامیاد, نیسان آبی در آخر سال ۹۷ دیگر تولید نخواهد شد.
خداحافظی با نیسان آبی
مدیرعامل شرکت خودروسازی زامیاد اعلام کرده در آخر سال ۹۷ به طور عملی با نیسان آبی خداحافظی کرده و این ماشین که از نظر ظرفیت عملیات باربری خدمت بزرگی به کشور کرده به خاطره ها خواهد پیوست، نیسان آبی ولی آیا این قدر در کشور مشهور بوده و چه مشخصاتی داشته است؟
نیسان جونیور یا بهعبارتدیگر زامیاد ۲۴ که در میان مردم به نیسان آبی مشهور است را میتوان یکی از خودروهایی دانست که حق بزرگی بر حملونقل بار در کشور عزیزمان ایران دارد! این وانت پیر سالیان سال است در جادههای کشور مشغول به جابجایی بار بوده و علیرغم ایمنی بسیار پایین و ایجاد حوادث جانی و مالی زیاد تولید آن سالها به خاطر نبود جایگزین مناسب ادامه داشته است.
با نیسان آبی خداحافظی کنید آیا که بزودی دیگر تولید نمی شود
از طرف دیگر میتوان آن را یکی از رکوردداران بیشترین وقت تولید یک ماشین در دنیا دانست! لیکن تولید آن از سال ۱۳۴۹ یعنی ۴۷ سال پیش بدون تغییرات چشمگیر شروع شده است است.
عبارات مهم : ایران
نسل سوم نیسان جونیور، در سال ۱۳۴۹ در کشور عزیزمان ایران جهت نخستین بار به وسیله شرکت زامیاد تولید شد، سپس در سال ۶۵ با عوض کردن نام با عنوان سایپا۲۴ تولید و به بازار آمد.
در سال ۱۳۷۷ مجدداً این وانت با نام زامیاد ۲۴ تولید شد. از سال ۸۸ مدلهای جدیدی مانند ۲۴nb زامیاد (تغییر در نمای ظاهری) و زامیاد۲۴nib (ترمز ضد قفل و سیستم ebd) تولید شد. از سا۸۹ نوع دیزلی آن با عنوان زامیاد۲۸nb جهت نخستین بار در نمایشگاه ماشین تبریز به نمایش در آمد. رانندگان ماشین زامیاد۲۴هایی که از سال ۷۷ به بعد تولید میشود به علت استفاده نکردن از موتور ژاپنی اصل که در سریهای قبل استفاده میشد از این خودر رضایت چندانی نداشتهاند.
بر اساس قوانین پلیس راهنمایی و رانندگی ایران، ماشین زامیاد۲۴ مجاز به حمل ۲۸۰۰ کیلوگرم بار است ولی این وانت توانایی حمل ۵۰۰۰ کیلوگرم را دارد. زامیاد ۲۴ هنوز با همان موتور ۲۴۰۰ سیسی با ۹۵ اسب بخار قدرت تولید میشود که البته چند سالی است نسخهٔ دوگانهسوز آنهم تولیدشده است.
در واقع ۴۷ سال است که خودروی نیسان آبی زامیاد با یک مشخصات مهم در حال تولید بوده هست. این محصول نقاط ضعف بسیاری دارد که همه طی سالهای اخیر به آن واقف بودهاند.
مقامهای زامیاد میگویند که ارتقای وانت نیسان آبی در چند سال گذشته در دستور کار قرار داشته و توانستهاند این وانت قدیمی را به استاندارد یورو ۴ ارتقا دهند و آلایندگی و مصرف سوخت آن کم کردن پیدا کند.
قرار است بعد از توقف تولید نیسان آبی، خودروی پادرا – PADRA – ارائه شود. مدیرعامل زامیاد میگوید: جهت امسال محصول پادرای دوگانه سوز را در دستور کار داریم و در حال اخذ استاندارهای آن هستیم، همچنین محصول پاردا ۲ که فیس لیفت شده است پادرا با اندکی عوض کردن در پلتفرم است و در گیربکس و دسته موتورهای آن نیز تغییراتی اعمال شده است که در دستور کار است.
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir
واژه های کلیدی: ایران | ماشین | محصول | نیسان | خداحافظی | سرگرمی | ماشین |