تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز وب‌گردی از ترور و خیانت تا تبدیل‌شدن به ابزاری جهت سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه!

بازخوانی پرونده « منافقین» سختى ها و آسانى ها زیادی دارد، از روبرویی ارزش با نظام در همان سال های نخستین بعد از پیروزی انقلاب و ترورهای دهه ۶۰ گرفته تا حمله

از ترور و خیانت تا تبدیل‌شدن به ابزاری جهت سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه!

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان؛ بازخوانی پرونده شرکت مجاهدین خلق « منافقین» سختى ها و آسانى ها زیادی دارد، از روبرویی ارزش با نظام در همان سال های نخستین بعد از پیروزی انقلاب و ترورهای دهه ۶۰ گرفته تا حمله به خاک کشور عزیزمان ایران با پشتیبانی نیروهای عراقی که در آن وقت به عنوان دشمن جمهوری اسلامی به خاک کشور عزیزمان ایران متعرض شده است بود و ناپدید شدن «مسعود رجوی» بعد از حمله آمریکا و… در این گزارش ماهیت و تحرکات تروریستی این گروه منافق را در ۳۶ سال اخیر را

اواسط دهه ۴۰ بود که «محمد حنیف‌نژاد، سعید محسن و علی‌اصغر بدیع‌زادگانم که از فعالان مسلمان جبهه ملی دوم کشور عزیزمان ایران بودند «سازمان آزادی بخش ایران» که بعدها «سازمان مجاهدین خلق» نام گرفت را پایه گذاری کردند. مبارزات سیاسی و مسلحانه آنها تا پیروزی انقلاب ادامه داشت . جمعی مجاهد و مبارز بودند، جمعی در پی پیروزی ایدئولوژی‌های نوظهورشان و تصاحب قدرت؛ همین شد که در اواسط دهه ۵۰ میان تئوریسن های آنان شکاف جدی ایجاد شد و دو دستگی مرزهای اعتقادی میان‌شان را وسیع و غیر قابل اغماض کرد. جمعی با کشور و مردم ماندند و جمعی خواهان قدرت و تصاحب آن رفتند.

از ترور و خیانت تا تبدیل‌شدن به ابزاری جهت سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه!

انقلاب اسلامی که در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ پیروز شد، مجاهدین خلق، پیروزی انقلاب اسلامی را به بنیانگذار جمهوری اسلامی و ملّت کشور عزیزمان ایران تبریک گفتند و البته خمینی کبیر را «امام» نامیدند. «مسعود رجوی» که تنها یک ماه پیش از پیروزی انقلاب از زندان آزاد شده است بود و ریاست شرکت مجاهدین را به عهده گرفته بود، به همراه «موسی خیابانی» به دیدار امام رفتند.

منافقین چطور دست به سلاح شدند؟!

روزها می گذشت و عوض کردن رویه مجاهدین که دیگر رویه منافق گونه در پیش گرفته بود، دیدگاه‌ها و نگرش‌های سیاسی محسوس تر می شد. آنچنان که این گروه سیاسی پیش از انقلاب را گام به گام به سمت تنش و درگیری مسلحانه با حکومت اسلامی مستقر بعد از انقلاب پیش برد. درگیری ها و اختلافات این گروه که دیگر شکل فرقه ای به خود گرفته بود، با نظام سیاسی حاکم بر کشور شدت می گرفت و رحلت «آیت الله طالقانی»، باعث زیاد کردن بروز تنش از سوی منافقین در سطح پایتخت شد. – محبوبیت فراوان آیت الله میان مجاهدین و مقبولیتش در بین روحانیون سنتی و دیگر گروه‌های مذهبی، همواره کارگشا بود و جای خالی اش محل بروز اختلاف – به همین علت در جای خالی آیت الله گروه مجاهدین خلق (منافقین) کم کم از بزرگراه سیاست جمهوری اسلامی خارج شد.

ماجرا از این قرار بود که در پی تعیین صلاحیت نامزدهای نخستین انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۵۸، «مسعود رجوی» به عنوان کاندیدای شرکت مجاهدین، اعلام آمادگی کرد که مخالفت بعضی گروه ها و صاحب نظران را برانگیخت. از جمله این گروه ها می توان به «جمعیت فدائیان اسلام» اشاره کرد. این گروه در نامه ای سرگشاده‌ به شورای انقلاب، خواستار از بین بردن بعضی کاندیداها که منحرف نامیده بود، شد وعنوان کرد که در غیر این صورت، خود وارد عمل خواهد شد. بعد ازآن ۲۹ دی همان سال او از امام دربارهٔ انتخابات ریاست جمهوری و اعتقاد نامزدها به قانون اساسی، پرسشی به عمل آمد و ایشان در پاسخ نوشت که «کسانی که به قانون اساسی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران رأی مثبت نداده‌اند، صلاحیت ندارند، مدیر جمهور کشور عزیزمان ایران شوند».

به این ترتیب با اعلام نظر بنیانگذار جمهوری اسلامی، رجوی از دور انتخابات کنار رفت و شرکت مجاهدین خلق تلویحاً وزارت کشور را در این امر مقصر قلمداد کرد.از آن روز به بعد، «منافقین» به صورت علنی به محکوم کردن حکم امام خمینی(ره) پرداختند و این بهانه ای شد جهت شروع تقابل رسمی آنها با نظام جمهوری اسلامی .

بازخوانی پرونده « منافقین» سختى ها و آسانى ها زیادی دارد، از روبرویی ارزش با نظام در همان سال های نخستین بعد از پیروزی انقلاب و ترورهای دهه ۶۰ گرفته تا حمله

توقیف روزنامه مجاهدین و بازداشت بعضی اشخاص این جریان و مقامات دولتی از جمله کارها نظام جهت کنترل اعتراضات آنها بود، این کشمکش ها و یارگیری‌های سیاسی قریب به ۲ سال طول کشید تا اینکه در ۲۹ خرداد سال۶۰ «مسعود رجوی» رسما خبر اعتراض خیابانی خطاب به هوادارنش را صادر کرد. شکل گیری این اعتراضات در مخالفت با سیاست های جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران باعث شد که همه به این مساله واقف شوند که مجاهدین خلق (منافقین) دیگر ماهیت قبل از انقلابشان را از دست داده اند و حالا با توسل به کارها و رویکردهای منافقانه شهره محافل سیاسی و رسمی شده است اند.

در نهایت این درگیری ها در بهمن ماه سال ۶۰ و در حالی که تنها ۳ سال از عمر انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران می گذشت باعث شد که نیروهای امنیتی کشور موفق به کشف محل اختفای مهم رهبران منافقین در پایتخت کشور عزیزمان ایران شوند و بعد از محاصرهٔ آن محل و چند ساعت درگیری مسلحانه آن را تصرف کنند. در این درگیری ۲۳ نفر از جمله «موسی خیابانی» مرد شماره ۲ شرکت منافقین، «آذر رضایی» همسر خیابانی و «اشرف ربیعی»، همسر اول «مسعود رجوی»، به هلاکت رسیدند. این واقعه از سوی منافقین به «عاشورای مجاهدین» شهره شد.

رجوی در فرانسه بود و اعضای گروه به فرانسه و زیاد به عراق پناه می بردند تا اینکه ۵ سال بعد در بهار سال ۶۵ ؛ کشور فرانسه منافقین را مجبور به ترک کشور کرد و رجوی به همراه جمعی از همراهانش به عراق کوچ کردند. آنها با حمایت امریکا در دیاله – شهری در شمال بغداد و ۸۰ کیلومتری مرز کشور عزیزمان ایران – پناهگاهی ساختند که به یاد «اشرف ربیعی»، همسر اول رجوی اردوگاه اشرف نام گرفت .

منافقین در تمام ۸ سال جنگ تحمیلی عراق علیه کشور عزیزمان ایران دوشادوش نیروهای بعثی با کشور عزیزمان ایران و هموطنانشان وارد جنگ شدند. برنامه ریزی جهت ترور شخصیت ها، درگیری های مسلحانه در سطح شهرهای کشور، بمب گذاری و آشوب های خیابانی، همراهی با دشمن های جمهوری اسلامی از جمله سرویس های اطلاعاتی بیگانه و دادن اطلاعات از درون جمهوری اسلامی از دوران جنگ تاکنون از جمله کارها منافقین علیه جمهوری اسلامی از دهه ۶۰ تا کنون هست. بر اساس آمار ارایه شده است در پی ترورها و اقدمات تروریستی منافقین تا کنون بیش از ۱۷ هزار نفر از هموطنانمان به شهادت رسیده اند.

سقوط صدام و آخر اردوگاه اشرف

البته کارها تروریستی منافقین محدود به کشور عزیزمان ایران نبوده و نیست و آنها بواسطه وابستگی ارزش به عراق در وقت «صدام حسین» و حمایت غربی ها از آنها همواره وامدار آنان بوده اند و جهت جبران این وامداری کارها غیر انسانی بسیاری را انجام داده اند . به عنوان نمونه بعد از جنگ خلیج‌فارس، منافقین در سرکوب قیام مردم جنوب عراق و نیز در سرکوب مردم کرد، شرکت فعال داشتند و مانند گارد شخصی صدام عمل می‌‎کردند. به همین جهت هم بارها به «اردوگاه اشرف» حمله شد.

صدام که سقوط کرد، پایگاه اشرف به معضلی جهت دولت های عراق و آمریکا تبدیل شد و بارها بین آمریکایی ها، عراقی ها، منافقین و شرکت ملل بر سر حفاظت از اشرف و خروج نیروهای منافقین از آن مذاکره شد. از وقت حمله امریکا به عراق «مسعود رجوی» هم به یکباره ناپدید شد و بعضی خبر از فوت او می دادند و جمعی خبر از اختفایش می دهند و در ۱۴ ساله گذشته آینده او در هاله ای از ابهام قرار دارد.

از ترور و خیانت تا تبدیل‌شدن به ابزاری جهت سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه!

تا آخرهای سال ۸۷ حفاظت از پایگاه اشرف با نیروهای آمریکایی بود و در سال ۸۸ کم کم به نیروهای عراقی سپرده شد. حکومت تازه عراق بارها تلاش کرد تا اشرف را به کنترل خود درآورد. «نوری المالکی»، نخست وزیر وقت عراق در روز اولی که عراقی ها حفاظت از اشرف را بر عهده گرفتند شرکت مجاهدین خلق (منافقین) را گروهی تروریستی اعلام کرد و فعالیت آن را در خاک عراق با قانون اساسی این کشور مغایر دانست. در پی اعتراضات مردم عراق بود که قریب به ۶ سال پیش- اوایل سال ۹۰- دادگاه عراق طی حکمی بر حضور غیرقانونی گروهک تروریستی منافقین در عراق و اخراج منافقین از این کشور رای داد.

خروج کامل منافقین – تخلیه دو اردوگاه اشرف و لیبرتی که محل استقرار منافقین بود – از عراق ۵ سال طول کشید و درنهایت در شهریور ۹۵ اعلام شد که همه منافقین از عراق خارج شده است و به آلبانی انتقال یافته شده است اند.

ورود و خروج منافقین از فهرست های تروریستی

در این میان ولی توصیه ای قابل تامل وجود دارد و آن این است که کشورها غربی در برخورد با ماهیت تروریستی منافقین همواره موضعی دوگانه داشته اند؛ گاه اسم آنها را در رده گروه های تروریستی قرار می دهند و گاه به حمایت از آنان می پردازند. این برخورد دوگانه امریکا و اتحادیه اروپا بر سر تروریستی خواندن گروهک منافقین همواره میان جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران و آنان محل بحث و مناقشه بوده است.

همان اوایل دهه ۶۰ که شرکت منافقین مبارزه مسلحانه علیه جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران را شروع کرد؛ این گروهک از سوی نهادهای بین المللی همچون اتحادیه اروپا و آمریکا در لیست سیاه گروه های تروریستی قرار گرفت، ولی قریب به ۱۸ ماه پیش آمریکا و اتحادیه اروپا بعد از تخلیه کامل اردوگاه اشرف و انتقال اعضای شرکت به آلبانی نام این گروه را از لیست تروریستی خارج کردند.

بازخوانی پرونده « منافقین» سختى ها و آسانى ها زیادی دارد، از روبرویی ارزش با نظام در همان سال های نخستین بعد از پیروزی انقلاب و ترورهای دهه ۶۰ گرفته تا حمله

این در حالی است کشور عزیزمان ایران شرکت مجاهدین خلق – منافقین – را یک گروه تروریستی می داند . تحرکات تروریستی این گروه باعث شده است است که کشور عزیزمان ایران همواره بر سر اثبات کارها تروریستی آنها با قدرت های غربی در حال مشورت و مذاکره باشد. مساله ای که نمی توان هیچ شک، و شبهه و خللی در آن ایجاد کرد؛ چون گروهی که علیه مردم کشورش دست به اسلحه شده است و ۱۷ هزار تن از آنان را به شهادت رسانده و به دشمن همکاری کرده است نام دیگری جز منافق و گروهک تروریستی نمی تواند داشته باشد.

در زیر خبرساز ترین کارها تروریستی منافقین را مرور کرده ایم.

خبر سازترین ترورهای منافقین

اولین ترور ۷ تیر ۶۰: در هفتم تیر ۱۳۶۰ در حالی که در دفتر حزب جمهوری اسلامی، اجلاسی از سران آن در حال برگزاری بود، بمبی منفجر شد و حدود از ۷۲ تن از مقامات بلندپایه نظام از جمله، دبیرکل حزب و مدیر دیوان عالی کشور ایت الله بهشتی، چهار تن از وزرای کابینهٔ دولت، ۲۳ نمایندهٔ مجلس و چندین تن از دیگر مقامات به شهادت رسیدند.

دومین ترور۸ شهریور ۶۰: دو ماه بعد از حادثهٔ بمب‌گذاری هفتم تیرماه، انفجار مهیب دیگری در دفتر ریاست جمهوری رجایی و باهنر (رئیس جمهور و نخست وزیر تازه برگزیده شده است جمهوری اسلامی) به وسیله عوامل منافقین ترور و شهید شدند. اگرچه هیچ گروهی مسئولیت بمب‌گذاری‌ها را برعهده نگرفت، ولی در نهایت منابع اطلاعاتی منافقین را عامل این کارها دانستند.

از ترور و خیانت تا تبدیل‌شدن به ابزاری جهت سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه!

استمرار ترور ها و ارعاب: از جمله ترورهایی که در فاصله چند ماه بعد از ترور شهید رجایی و باهنر اتفاق افتاد، می‌توان به ترور امام جمعهٔ شهرهای تبریز، کرمان، شیراز، یزد و باختران، یک استاندار، سرپرست زندان اوین، تنی چند از قضات دادگاه‌های انقلاب، نمایندگان مجلس، مقامات پایین رتبه دولتی و اعضای سازمان‌های انقلابی اشاره کرد.

درگیری مسلحانه با گروه های نظامی: شهریور سال ۶۰ به آخر نرسیده بود که منافقین، هواداران جوان خود را جهت اعتراض و درگیری مسلحانه با عوامل حکومتی به خیابان‌ها فرستادند. در تاریخ ۵ مهر ماه ۱۳۶۰ آنان از تیربار و نارنجک‌انداز، آر پی جی علیه نیروهای نظامی استفاده کردند و بعضی از گروه‌های کوچکتر چپ‌گرا همچون چریک‌های فدایی، دست به کارها چریکی مشابهی زدند، جمهوری اسلامی نیز در آن برهه در پاسخ به کارها مسلحانه، نیروهای ضد اطلاعاتی سپاه را بسط داد و در ابعادی وسیع به دستگیری بسیاری از اعضای گروه و افراد مشکوک به همکاری با آنان شد.

عملیات آفتاب، سال ۶۷: در جریان این عملیات بیش از ۴۱۷ تن از نیروهای ارتش (لشکر ۷۷ خراسان) و ژاندارمری به اسارت درآمده و به پشت جبهه انتقال یافته شدند و همچنین ۳۵۰۰ تن از نیروهای نظامی شهید شدند و مقدار زیادی تجهیزات جنگی به غنیمت آنان درآمد.

عملیات چلچراغ ، سال ۶۸ : سه ماه بعد از عملیات آفتاب که منافقین را در موقعیّت سیاسی و تبلیغاتی مناسبی قرار گرفته بود در ۲۸ خرداد ۱۳۶۷، شرکت عملیات چلچراغ را اجرا کرد. نشانه از این عملیات تصرف شهر مهران بودکه محقّق مهم شد. در این عملیات جمعی از هم وطنان مان به شهادت رسیدند و تعدادی هم اسیر شدند.

عملیات فروغ جاویدان : یک هفته بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت شرکت ملل از سوی ایران، شرکت منافقین در تاریخ سوم مرداد ۶۷، عملیاتی با نام «فروغ جاویدان» را در تجاوز به مرزهای کشور عزیزمان ایران آغازکرد. در این عملیات که چهار هزار نفر از نیروهای شرکت در آن شرکت داشتند، نیروهای منافقین با استفاده از تسلیحات اهدایی صدام و دیگر کشورهای عربی، از سر پل ذهاب و اسلام آباد غرب شروع کردند. نیروهای این گروهک تروریستی به زعم خود قصد داشند در مدت ۳۳ ساعت و در ۵ مرحله، خود را به پایتخت کشور عزیزمان ایران برسانند، ولی با مقاومت نیروهای نظامی داخل کشور اعم از بسیج و سپاه و… روبروشدند. نیروهای نظامی، طی عملیات مرصاد، منافقین را در مناطق مرزی متوقف ساخته و بسیاری از نفرات شرکت را به هلاکت رساندند. شکست عملیات فروغ جاویدان، آخر بخش عملیات نظامی «ارتش آزادیبخش» وابسته به مجاهدین خلق (منافقین) بود. در واقع با اجرای آتش بس میان کشور عزیزمان ایران و عراق با نظارت شرکت ملل متحد از ۲۹ مرداد ۱۳۶۷، امکان استفاده آنان از خاک عراق جهت حمله به کشور عزیزمان ایران به طور کلی منتفی شد.

ترورهای دهه هفتاد : در سال ۷۷ موج جدیدی از تخریب و ترور به دستور صدام به وسیله منافقین در کشور کلید خورد. در اول شهریور همان سال «اسدالله لاجوردی» دادستان اسبق دادگاه‌ها‌ی انقلاب و رییس سابق شرکت زندان‌ها‌ به وسیله دو تروریست اعزامی شرکت مجاهدین خلق (منافقین) به شهادت رسید. قریب به ۷ ماه بعد هم در یک اقدام تروریستی دیگر، سرلشگر صیاد شیرازی به وسیله منافقین به شکل ناجوانمردانه ای به شهادت رسید.

مروری بر کارها منافقین و بازی کشورهای غربی با نام این گروهک تروریستی که در بعضی مواقع از آن با عنوان یک گروه تروریستی یاد کرده و در بعضی برهه ها هم نام آن را از فهرسست گروه های تروریستی خارج کرده اند نشان می دهد که منافقین بعد از آنکه شاهد عدم پذیرش و موفقیت ایده ها و نظرات ارزش در داخل کشور بودند، دست به اقدام مسلحانه علیه حاکمیت و مردم کشورشان زدند و در این راه هم از هیچ جنایتی فروگزار نبودند. همین رویه آنها هم باعث شد که سرویس ها و دستگاه های اطلاعاتی غربی از این گروهک به عنوان ابزاری جهت دستیابی به اطلاعات دلخواه ارزش راجع به جمهوری اسلامی استفاده کنند.

با توجه به اینکه سن و سال اعضای گروهک تروریستی منافقین به اندازه ای رسیده که توان عملیاتی این گروه را به کمترین حد ممکن رسانده هست، لذا آنچه امروز از ته مانده منافقین آواره این کشور و آن کشور به وسیله سرویس های اطلاعاتی کشورهایی مثل عربستان، اسرائیل، آمریکا و … مورد بهره برداری قرار می گیرد، صرفا داده ها و اطلاعاتی است که بعضا به وسیله عوامل این گروهک از شرایط کشور عزیزمان ایران به آنها انتقال یافته می شود.

منبع:تابناک

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: ایران | اسلامی | منافقین | تروریستی | ریاست جمهوری | انقلاب اسلامی | نیروهای عراقی | گروه تروریستی | گروهک منافقین | اقدام تروریستی | انتخابات ریاست جمهوری

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو