تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز وب‌گردی عکس + شهیدی که منافقین را بدترین دشمن نظام می‌دانست

تیرماه یادآور روزهای تلخی است که در برگ‌های متفاوت آن شخصیت‌هایی به تیر زهرآگین منافقین به خون غلتیدند و ۸ تیر نیز سالروز شهادت یکی از شخصیت‌های درخشان نهضت

عکس + شهیدی که منافقین را بدترین دشمن نظام می‌دانست

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان؛ تیرماه یادآور روزهای تلخی است که در برگ‌های متفاوت آن شخصیت‌هایی به تیر زهرآگین منافقین به خون غلتیدند که شاید نظیرشان در تاریخ کمتر آمده باشد. روز ۶ تیر سالروز ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب، ۷ تیر سالروز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت دکتر بهشتی، ۱۱ تیرماه سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی ولی روز ۸ تیر نیز سالروز شهادت یکی از شخصیت‌های درخشان نهضت امام خمینی(ره) شهید محمد کچویی است.

شهید کچویی؛ از کار در صحافی تا عضویت در تشکیلات موتلفه

محمد کچویی در سال ۱۳۲۹ در شهر قم به دنیا آمد. وی بعد از اتمام کلاس ششم ابتدایی، به علت شرایط اقتصادی خانواده مدرسه را رها کرد و در یک کارگاه صحافی در بازار مشغول به کار شد. کچویی در همین کارگاه با محمد بخارایی (عامل ترور حسنعلی منصور و از شهدای ۲۶ خرداد) آشنا و از طریق او جذب موتلفه اسلامی شد.

عکس + شهیدی که منافقین را بدترین دشمن نظام می‌دانست

از راست به چپ: شهید رجایی، عزت شاهی، عباس دوزدوزانی و شهید محمد کچویی

وی از اعضای هیئت انصارالحسین بود و در این هیئت پای درس شخصیت‌هایی مانند شهید بهشتی، مطهری و آیت‌الله خامنه‌ای حضور می‌یافت. در همین دوره با عزت شاهی آشنا شد و فعالیت سیاسی را شروع کرد. عزت شاهی از مبارزین با سابقه قبل انقلاب، راجع به همکاری و دوستی با کچویی در کتاب خاطراتش می‌گوید: “در دوره زﻧﺪﮔﯽ ﻣﺨﻔﯿﺎﻧﻪ، ﺑﻪ ﻣﺮور آﻧﭽﻪ را ﮐﻪ داﺷـﺘﻢ از ﻣﯿـﺰ و صندلی و ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧـﻪ ﻓﺮوﺧﺘﻢ و ﺻﺮف ﻣﺨﺎرج زﻧﺪﮔﯽ ﮐﺮدم. ﮐﻔﮕﯿﺮ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺗﻪ دﯾﮓ ﺧﻮرد، رﻓﺘﻢ ﺳﺮاغ ﯾﮑﯽ از دوﺳﺘﺎﻧﻢ ﮐـﻪ دﮐﺎن ﺻﺤﺎﻓﯽ داﺷﺖ، ﻣﺤﻤـﺪ ﮐﭽـﻮﯾﯽ. او از ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﻬـﺎی ﺳﯿﺎﺳﯽ‌ام و ﻣﺸﮑﻼﺗﯽ ﮐﻪ در آن ﻏﺮق ﺑﻮدم ﺧﺒﺮ داﺷﺖ. ﺑﻪ او ﮔﻔﺘﻢ ﺑﮕﺬار ﻣﻦ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﮐﺎرﮔـﺮ روزی دو ـ ﺳﻪ ﺳﺎﻋﺖ در دﮐﺎﻧﺖ ﮐﺎر ﮐﻨﻢ… ﮔﻔـﺖ: ﭘﻮل را ﻣﯽدﻫﻢ وﻟﯽ نمی‌خواهد کار کنی.”(خاطرات عزت شاهی، ص۷۳)

دستگیری، شکنجه، حبس ابد

کچویی در ۲۴ تیر ۱۳۵۱ با اعتراف حسین جوانبخت(از اعضای گروه حزب‌الله پیش از انقلاب اسلامی) دستگیر شد. وی در مصاحبه‌ای در سال ۵۹ راجع به نحوه دستگیری‌اش گفته بود:” آن موقع ساواک مهم‌ترین فردی را که می‌خواست بگیرد عزت(شاهی) بود، چون هرکس یا هرچیزی را می‌گرفتند، می‌گفتند: عزت گفته یا عزت داده هست. البته خود عزت گفته بود که اگر چیزی از شما گرفتند بگویید از فلانی گرفته‌ایم تا پرونده‌شان سبک شود، عزت در ساواک غولی شده است بود… یک راست مرا به زندان قزل قلعه بردند و بازجویی‌ها و شکنجه‌ها شروع شد، ولی چیزی دستگیرشان نشد، هیچ مطلبی از من لو نرفت، هر مسئله و هر موضوعی را به نحوی توجیه می‌کردم، مدرکی علیه من نداشتند. کل بازجویی و حرف‌هایی که زدم دوازده صفحه شد. “

تیرماه یادآور روزهای تلخی است که در برگ‌های متفاوت آن شخصیت‌هایی به تیر زهرآگین منافقین به خون غلتیدند و ۸ تیر نیز سالروز شهادت یکی از شخصیت‌های درخشان نهضت

شهید کچویی در دوران زندان پیش از انقلاب

کچویی راجع به خاطرات زندانی‌شدن و شکنجه‌اش در همین مصاحبه می‌گوید: “یادم است در زیر زمین اوین چهار ساعت حسینی(شکنجه‌گر معروف ساواک) یک سره با کابل به پا‌هایم می‌زد، طوری که الان پایم اصلاً غضروف ندارد. از همه جای پایم خون بیرون می‌پاشید، پا‌هایم تکه تکه شده است بود، که چه، یاالله جای عزت را بگو! می‌گفتم: نمی‌دانم. الحمدالله چیزی هم لو نرفت، در دوباری که من دستگیر شدم به لطف خدا کسی به خاطر من یک سیلی هم نخورد…”

وی بار دیگر در آذر ۱۳۵۳، به علت ارتباط با فعالان سیاسی و ماجرای خرید اسلحه دستگیر شد. این بار به علت تکرار جرم، دادگاه او را به حبس ابد محکوم کرد. در ۲۸ خرداد ۱۳۵۶، به علت عوض کردن در شرایط سیاسی کشور و فشار جهت آزادی زندانیان سیاسی، عفو شد. وی بعد از انقلاب عضو کمیته استقبال از امام(ره) بود و نخستین سرپرست زندان اوین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شد.

۸تیرماه ۶۰؛ روز خونین اوین

پس از شورش مسلحانه منافقین و آشکار شدن نفاق‌شان، آنها دست به ترور مردم عادی و مسئولان انقلاب زدند. بعد از انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رسیدن شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یارانش، عوامل دستگیر شده است گروهک منافقین در زندان به شادمانی پرداختند و می‌رفت که اوضاع رنگ شورش به خود بگیرد.

آیت‌الله محمدی گیلانی و شهید اسدالله لاجوردی دادستان وقت پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت سرکشی به زندان اوین می‌آیند. سعادتی یکی از اعضای شرکت که به علت برقراری ارتباط با سفارت شوروی مدتی در زندان اوین به سر می‌برد با یکی از زندانیان به نام کاظم افجه‌ای ارتباط برقرار کرد. افجه‌ای در وقت زندان با اظهار توبه و ندامت توانست روی مسئولان زندان اثر بگذارد و به منظور کمک به زندانیان در آن جا مشغول به کار شود.

در آن روز شهید کچویی به او مشکوک می‌شود و مسلسلش را از او می‌گیرد. او با دست یافتن به یک سلاح کمری با شلیک چند گلوله محمد کچویی را ترور و به شهادت می‌رساند.

عکس + شهیدی که منافقین را بدترین دشمن نظام می‌دانست

اطلاعیه روابط عمومی دادستانی انقلاب در پی شهادت محمد کچویی

مرحوم احمد قدیریان (معاون اجرایی شهید قدوسی در دادستانی کل انقلاب) راجع به نحوه شهادت کچویی و روز اتفاق می‌گوید: “روز هشتم تیر جلسه‌ای یا حضور ۲۴ تن از حکام شرع، آقای لاجوردی، آیت الله قدوسی، آیت‌الله گیلانی و چندین نفر دیگر از جمله خودم در دادسرا تشکیل شد. کاظم افجه‌ای که متوجه قضیه شده است بود با هماهنگی سعادتی با سلاح کلاشینکف که آن را روی رگبار گذاشته بود پشت در جلسه قرار گرفت. آقای محمد میرآبی مسئول دفتر آقای گیلانی متوجه او شد و از او پرسید: «این جا چه می‌کنی؟ » افجه ای در جواب گفت یک سؤال شرعی دارم و می‌خواهم از آقای گیلانی بپرسم.

در واقع او جهت قتل عام اعضای آن جلسه آمده بود. آقای میرآبی و آقای غفارپور معاون قضایی، او را از آن جا بیرون کرده و با تندی به آقای کچویی گفتند که جهت چه او به اینجا آمده است… آقای کچویی به خاطر اینکه وی توبه کرده و بسیار انسان دل رحم و دلسوزی بود نمی‌پذیرفت ولی دستور داد که اسلحه را از او بگیرند. در همان حال، افجه‌ای با موتور از اوین بیرون رفت و یک قبضه اسلحه کمری رولور تهیه کرده، برگشت. بعد از اتمام جلسه، حکام شرع و دیگران در ضلع شرقی اوین زیر درختان نشسته بودند و پاسخگوی توضیحات و پرسشها شرعی زندانیان بودند. در همین حال، افجه‌ای به آن‌ها نزدیک شد و اسلحه را به سمت آن‌ها کشید. آقای لاجوردی متوجه قضیه شده، پشت درخت پنهان شد، آقای کچویی اسلحه خود را بیرون آورد ولی قبل از آن افجه‌ای تیری به سر او زد…”

تیرماه یادآور روزهای تلخی است که در برگ‌های متفاوت آن شخصیت‌هایی به تیر زهرآگین منافقین به خون غلتیدند و ۸ تیر نیز سالروز شهادت یکی از شخصیت‌های درخشان نهضت

شهید کچویی در نشست خبری در وقت سرپرستی اوین

معتقدم مجاهدین خلق بدترین دشمن در حال حاضر جهت جمهوری اسلامی است

ﮐﭽﻮﯾﯽ از ﭼﻬﺮهﻫﺎی ﻓﻌﺎل زﻧﺪان قبل انقلاب و به قول عزت شاهی از زﻣﺮه «اﺻﺤﺎب ﻓﺘﻮا» ﺑﻮد ﮐﻪ ﺑﻪ نج ﺎﺳﺖ ﻣﺎرﮐﺴﯿﺴﺘﻬﺎ اﻋﺘﻘـﺎد داشتند و از اﯾﻦ رو ﻣﺨﺎﻟﻒ مجاﻫﺪﯾﻦ خلق(منافقین) و ﻧﺰدﯾﮑﯽ آﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻣﺎرﮐﺴﯿﺴﺘﻬﺎ ﺑﻮد. (خاطرات عزت شاهی، ص۹۱)

این شهید بزرگوار در وصیت‌نامه‌اش نیز با اشاره به التقاط و انحراف اعضای گروهک منافقین می‌نویسد:”این مطلب را هم مورد نیاز می‌دانم در وصیت نامه خود بنویسم که با توجه به اینکه خیلی‌ها با مرام‌های متفاوت ادعای حق بودن را دارند ولکن حق یک چیز زیاد نیست و به نظر من اختلاف سر معیار‌ها می‌باشد و جهت من که معیارم قرآن و پیغمبر و ائمه و ولایت فقیه و در حال حاضر امام خمینی می‌باشد و جز این حق نمی‌باشد و شدیداً اعتقاد دارم که مجاهدین خلق با توجه به معیارهای باطلی که دارند ناحق‌ترین و باطل‌ترین گروه‌ها هستند اگر هدایت شدنی هستند خداوند آن‌ها را هدایت کند وگرنه نابود کند و اعتقاد دارم بد‌ترین دشمن در حال حاضر جهت جمهوری اسلامی که حاصل خون بیش از ۷۰ هزار شهید می‌باشد همین مجاهدین هستند. “
منبع: تسنیم

عکس + شهیدی که منافقین را بدترین دشمن نظام می‌دانست

انتهای پیام/

روایتی از شهادت نخستین سرپرست «اوین»

واژه های کلیدی: اسلحه | زندان | شکنجه | اسلامی | انقلاب | زندانی | منافقین | گروهک منافقین | رهبر معظم انقلاب

عکس + شهیدی که منافقین را بدترین دشمن نظام می‌دانست

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو